۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۴
کد خبر: ۶۸۱۵۴۴
برنده جایزه برتر جشنواره علامه حلی:

جشنواره علامه حلی، مصداق تحول در حوزه است

جشنواره علامه حلی، مصداق تحول در حوزه است
حجت الاسلام ندائی گفت: طلاب باید از ظرفیت جشنواره علامه حلی استفاده کنند، جشنواره علامه حلی مصداق تحول در حوزه است.

حجت الاسلام مهدی ندائی برنده جایزه برتر جشنواره علامه حلی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با اشاره به تحصیلات حوزوی و دانشگاهی خود گفت: اینجانب متولد شهرستان دزفول هستم و از سال 1388 در رشته مهندسی برق فارغ التحصیل شدم و دو سال هم مشغول به کار بودم، ولی با توجه به اینکه در دوره تحصیل در دانشگاه، در حوزه فرهنگی فعالیت مستمر داشتم به این نتیجه رسیدم کار پشت میز با روحیه من سازگاری ندارد و به همین خاطر وارد فضای طلبگی که جهادی و عملیاتی است، شدم و تحصیلات حوزوی را از مدرسه معصومیه آغاز کردم، پس از مدتی، از آنجا که به رشته تاریخ علاقمند بودم، رشته شیعه شناسی و مطالعات تشیع را ادامه دادم و الان طلبه درس خارج هستم.

وی با بیان اینکه بعد از گذراندن سطح یک به صورت جدی وارد امر پژوهش شده، گفت: وارد شدن من در امر پژوهش ابتدا مطالعاتی و اصولی نبود، ولی بنده با مطالعه و نوشتن مقاله، فعالیت های پژوهشی ام جدی تر شد، این جدی تر شدن کار سبب شد بتوانم در موسسه علی بن موسی الرضا(ع) و مدرسه علمیه معصومیه(س)، در جشنواره هایی که برگزار می شد شرکت کنم.

برنده جایزه برتر جشنواره علامه حلی اظهار داشت: در امر پژوهش آنچه قالب برای قلم دادن شمرده می شد، خواندن مقاله بود و کلاس تنها کمک یار و تکمیل کننده کار بود، کلاس فی نفسه اگر همراه با خواندن مقاله نباشد تاثیر آنچنان نخواهد داشت؛ کلاس و مطالعه لازم و ملزوم همدیگر هستند.

حجت الاسلام ندائی با توجه به عنوان مقاله اش که نقش مرکز حدیثی اهواز در تطور جامع نگاری فقه امامیه است، ابراز داشت: موضوع مقاله ام در حوزه علوم و حدیث است که متشکل از دو بخش فقهی و تاریخ علوم حدیث می باشد.

وی در ادامه افزود: جرقه این پژوهش از آنجایی رقم خورد که اهواز در گذشته یک مرکز علوم حدیث قوی داشته که تقریبا در هچکدام از کتاب های علوم و حدیث به آن اشاره نشده بود، بنده در طی پژوهش خود اثبات کردم خوزستان در گذشته یک مرکز علوم و حدیث قدرتمند بوده، در بخش دوم این مقاله هم به این مطلب پی برده شد که مرکز علوم و حدیث خوزستان یک مرکز جریان ساز در تاریخ بوده است.

حجت الاسلام ندائی در پاسخ به ویژگی های پژوهشگر موفق، عنوان کرد: به نظر بنده پژوهشگری موفق است که در دل مطالعاتش می تواند موضوع برای او ایجاد شود، بنده نیز در حین مطالعات خود این موضوع تاریخی و حدیثی برایم ایجاد شد و با کمک اساتید، خصوصاً حجت الاسلام هدایت پناه مطالعاتم زاویه پیدا کرد و موجب شد در حین مطالعه به موضوع خودم برسم.

برنده جایزه برتر جشنواره علامه حلی خاطر‌نشان کرد: طلاب برای اینکه بتوانند محقق و پژوهشگر موفقی باشند باید مطالعه فراوانی داشته باشند و مطالعه آنان باید به صورت خاص و تخصصی باشد، طلاب باید سعیشان براین باشد که مقالات بسیاری بخوانند تا با سبک مقاله نویسی نیز آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: حوزه علمیه، باید در امر پژوهش، با کلاس های آموزشی طلاب را یاری کند، به نظر بنده حوزه علمیه باید همانند دانشگاه در راستای مقاله نویسی و پژوهش مشوق هایی قرار دهد، چنانکه در دانشگاه ها برای تحصیلات عالیه نوشتن مقاله به عنوان یک امتیاز برای دانشجو در نظر گرفته می شود.

حجت الاسلام ندائی با اشاره به ظرفیت جشنواره های علمی، ابراز داشت: طلاب باید از ظرفیت جشنواره علامه حلی استفاده کنند، جشنواره علامه حلی مصداق تحول صحیح در ایجاد انگیزه در حوزه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طلبه ای در کارهای پژوهشی موفق است که وظیفه خود را به درستی بشناسد و براساس ظرفیت، استعداد و علاقه، در راه پژوهش گام برداشته و با آموزش و مهارت های لازم خود را تقویت کند.

ارسال نظرات