۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۸۱۵۸۴
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

مردم در انتخابات تکلیف مدار باشند

مردم در انتخابات تکلیف مدار باشند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات و ضرورت حضور حداکثری، گفت: برادران و خواهران تکلیف مدار باشید، انتخابات در پیش است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دو‌شنبه 10خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، طی نطق میان دستور خود با تاکید براینکه برادران و خواهران تکلیف مدار باشید، انتخابات در پیش است، اظهار داشت: ما پایداری را زیر نظر سه فقیه راه انداخته ایم برای اینکه می دانستیم در مسیر اشتباه می کنیم با فقها و بزرگان دین مشورت کنید تا موفق باشید از انقلابتان حراست کنید. مجلسی ها توقعی که از من و شما می رود خیلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: چند روز پیش مقام معظم رهبری بیان کردند و مجلس را پر تلاش، دارای همت بلند، کارآمد و عزیز دانستند و بحث عزت را آخر آوردند، و ابراز خرسندی کردند که از مجلس راضی هستند.

وی گفت: اگر دقت کنید حضرت آقا بیان پر مغزی را از حضرت امام ارائه دادند و گفتند "امام فرمودند روزگاری مجلس عصاره فضایل ملت است" ایشان این بیان را طوری عنوان کردند که باید اینگونه باشیم، به نظر می رسد که مجلس را انقلابی دانستند، پر تلاش، دارای همت بلند، کارآمد و عزیز می دانند که این گذاره ها خبری است مبادا فردا بگویند که این صحبت ها انشایی است و این جور باشید، چون گفتیم و نشد، پس بشود. زمانی که "ولی" صحبتی می کنند توقع دارند که بشود و ما باید در این زمینه کار کنیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: مجلس را در جهت تقنین محاسبه کوتاهی کرده ام، دیدم در این یکسالی که بر ما گذاشته است به اندازه 4 ساله دور دهم قانون آمده است. 600 طرح ارائه شده که 356  مورد آن اعلام وصول شده است، 136 لایحه ارسال شده است، 120 لایحه اعلام وصول شده، 16 مورد آن بررسی شده و 82 مورد یک فویتی و دو فوریتی داشتیم، 22 طرح عادی داشته ایم که نهایی شد و مابقی در دست بررسی است. پیدا است که کار می شود اما کمیت با کیفیت باید تناسب داشته باشد، باید قدری در کیفیت کار هم بیشتر تلاش کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی به دومین سوره قرآن مراجعه می کنید (سوره مبارکه بقره) متوجه می شوید درباره اهل ایمان 4 آیه دارد، درباره کفار 2 آیه آورده است و درباره منافقین 13 آیه دارد، کسی پرسید منافقین بدتر است یا کفار، باید گفت منافق در بدترین جای جهنم قرار دارند. توجه داشته باشید ما که انقلاب را راه می اندازیم تا به قدرت نرسیده ایم منافق پیدا نیست اما وقتی به قدرت می رسیم منافقین پیدا می شود، منافقین همان افراد بین مسلمان اند که در ظاهر مسلمان هستند اما در باطن اینگونه نبوده، همین افراد نظام را به مخاطره انداخته و می اندازند.

وی تاکید کرد: از بیرون نمی تواند کاری انجام دهند، آمریکا کجا توانست ما را نابود کند؟ افغانستان و عراق و سوریه را به آن وضع انداخته اما نمی تواند ما را نابود کند، بدانید منافقین داخلی خطر دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به آیات سوره بقره درباره منافقین، ترجمه این آیات را بیان کرد و گفت: 13 آیه درباره منافق در سوره بقره آمده است، این آیات می گوید منافق ادعای ایمان به خدا و آخرت می کند ولی دروغ می گوید، می پندارد به خدا و اهل ایمان خدعه می زند اما بیشعور به خود نیرنگ می زند، در دل بیمار است، خداوند بر این بیماری می افزاید بخاطر اینکه دروغ گو است، ادعا می کند که اهل صلاح و سواد است در حالی که مفسد است، اهل ایمان این ها را سفیه می دانند اما این جاهلین خود ابله هستند، وقتی به اهل ایمان می رسند می گویند ما با شما هستیم ولی وقتی با شیاطین شان خلوت می کنند به آنها می گویند مسلمانان را به مسخره گرفته ایم و ما با شما هستیم، این ها مورد تمسخر خداوند و او این ها را به حال خود گذاشته است، پنداشته اند در نور اند ولی هرگز در نور نیستند./998/

ارسال نظرات