۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۶
کد خبر: ۶۸۱۶۱۹
آیت الله استادی:

مراکز حوزوی از موازی کاری دوری کنند/ شهرک مهدیه به مرکز خدمات واگذار شود

مراکز حوزوی از موازی کاری دوری کنند/ شهرک مهدیه به مرکز خدمات واگذار شود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رسالت و مأموریت مراکز حوزوی مشخص است و این مراکز باید تلاش کنند که از موازی کاری‌ها در حوزه جلوگیری کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات با آیت الله استادی دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله استادی در این دیدار گفت: فعالیت های مرکز خدمات بسیار ارزنده است، چراکه مرکز خدمات فعالیت‌هایش فعلیت دارد و باعث می‌شود مشکلات طلاب کاهش یابد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان مرکز خدمات باید خوشحال باشند که کار مؤثری را انجام می‌دهند، ادامه داد: اینکه مشکلات طلاب را برطرف می‌کنید ارزش بسیاری دارد و آثار مثبت بسیاری برای حوزه و نظام خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: رسالت و مأموریت مراکز حوزوی مشخص است و این مراکز باید تلاش کنند که از موازی کاری‌ها در حوزه جلوگیری شود و از این طریق کیفیت فعالیت‌هایشان را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: جنس خدماتی که در شهرک مهدیه ارائه می‌شود از نوع فعالیت‌های مرکز خدمات است و باید مدیریت این شهرک به مرکز خدمات حوزه واگذار شود.

آیت‌الله استادی چابک سازی سازمانی را بسیار مهم دانست و گفت: چابک کردن سازمان‌ها باعث می‌شود از کاغذبازی‌های اداری کاسته شود.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات اقامتی و ایجاد زائرسرا از خدمات مناسب مرکز خدمات است؛ درگذشته طلاب برای اسکان در مشهد مقدس مشکلات بسیاری داشتند و با افتتاح مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت بسیاری از این مشکلات کاسته شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توجه به جذب خیرین را مهم دانست و تأکید کرد: حضور خیرین در برنامه‌های مرکز خدمات باعث می‌شود فعالیت‌های مرکز مردمی باشد که بسیار مؤثر است.

وی گفت: عموم طلاب و روحانیون با مشکلات معیشتی بسیاری مواجه هستند و نیاز است برای رفع مشکلات آنان بیشتر تلاش کنید.

آیت‌الله استادی بیان کرد: اجرای طرح هدفمندی خدمات برای آینده حوزه بسیار تأثیرگذار خواهد بود و باید سعی کنید این طرح عملیاتی شود.

اجرای طرح هدفمندی خدمات از رویکردهای مهم مرکز خدمات است

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه خدمت به سربازان حضرت ولی عصر (عج) توفیقی الهی است، گفت: تلاش می‌کنیم فعالیت‌های خوبی که درگذشته در مرکز خدمات آغازشده‌اند تقویت شوند و در کنار آنها نیز به ارائه خدمت جدید نیز خواهیم پرداخت.

وی بیان کرد: نیاز است بررسی شود که در 10 سال آینده وضعیت حوزه چگونه است و متناسب با آن، برای خدمات جدید برنامه ریزی شود.

رئیس مرکز خدمات گفت: در بحث تأمین مسکن، سیاست مرکز خدمات این است که از تجمع طلاب در یک منطقه جلوگیری شود؛ نگاه مرکز خدمات این است که واحدهای مسکونی طلاب میان مردم باشد و در یک نقطه متمرکز نشوند.

وی تصریح کرد: در جلساتی که با مدیران حوزه داشتیم مقرر شد با توجه به اینکه منابع در حوزه محدود و کار زیاد است با توافق‌نامه‌هایی از موازی کاری در مراکز حوزوی جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: دیدار با بزرگان حوزه از برنامه‌های مدیران مرکز خدمات است تا از نظرات ایشان برای ارتقای برنامه‌ها و خدمات مرکز استفاده کنیم.

وی اجرای طرح هدفمندی خدمات را از رویکردهای مهم مرکز خدمات دانست و افزود: در این طرح مقرر شده است که طلاب حوزه علمیه تا 18 سال حمایت شوند و پس از آن اگر طلبه‌ای می‌خواست استاد یا مجتهد شود و یا اینکه به روستا یا شهری برای تبلیغ برود مورد حمایت قرار گیرد.

ارسال نظرات