۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۸۱۶۲۴

«دستور از خمینی» روایت تبلیغی متفاوت

«دستور از خمینی» روایت تبلیغی متفاوت
کتاب «دستور از خمینی» روایت متفاوتی از تبلیغ طلاب جهادی است که به تبیین مبانی اسلام و انقلاب برای انتخاب یک فرد شایسته در انتخابات می پردازند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کتاب «دستور از خمینی» که با همکاری محمد صالحی، امیر خندان، میر محمدحسین موسوی و احمد احمدی به رشته تحریر درآمده است، به تازگی به همت خانه طلاب جوان منتشر شد.

این کتاب روایت خاطرات تبلیغی گروهی از طلبه‌های مجموعه خانه طلاب جوان است که در سفر به شهر اراک در استان مرکزی با حضور در میان مردم کوچه و خیابان به تبیین مبانی اسلامی و انقلاب برای انتخاب یک فرد شایسته در انتخابات می‌پردازند.

مؤلف «دستور از خمینی» در ابتدا به بیان ضرورت ورود طلاب به عرصه تبلیغ سیاسی می‌پردازد و مبانی فکری این حرکت را تبیین می‌کند. در ادامه کتاب با این نکته آشنا می‌شویم که تبلیغ باید با محوریت انقلاب باشد نه شخص چرا که ممکن است اشخاص با تغییر افکار و روحیات، دچار تغییر مواضع شوند ولی این انقلاب است که همواره مواضعی روشن و حقیقی دارد و از ارزشهای خود دست نمی‌کشد.

خواننده در فصل‌های بعدی این کتاب وارد ماجرای سفر این گروه تبلیغی به شهر اراک می‌شود و ضمن پی بردن به دلایل این سفر تبلیغی، در جریان برنامه‌های داخلی و خارجی این سفر قرار می‌گیرد. مسئله تلبس طلاب و روش‌های تبلیغ از جمله روش چهره به چهره، چهارپایه، تریبون آزاد و تبلیغ در فضای مجازی از دیگر سرفصل‌های این کتاب است.

در ادامه این کتاب، ماجرای تبلیغ روحانیون در مساجد و روستاها روایت می‌شود و نقطه اوج این اتفاقات، ماجرای بازداشت یکی از همین روحانیون در یک روستا است که در فصلی با عنوان «بازداشت» روایت می‌شود و طرح جلد کتاب نیز برگرفته از همین ماجراست.

نویسنده در پایان به بیان دستاوردهای شخصی و همچنین آسیب‌شناسی این اردوی تبلیغی می‌پردازد و سرانجام پایان این سفر و بازگشت به قم را برای خواننده روایت می‌کند.

در نگاه کلی فهرست کتاب، سرفصل‌های زیر قابل مشاهده است:

تئوری تبلیغ سیاسی؛ نقطه آغاز؛ چرا اراک؟؛ تبلیغ شخص نه، انقلاب آری؛ ورود به اراک (شروع اردو)؛ اسکان، مالی، تدارکات؛ برنامه داخلی؛ تلبس و تبلیغ؛ روش تبلیغ؛ چهره به چهره؛ چهارپایه؛ مسجد؛ روستا؛ تریبون آزاد؛ فضای مجازی؛ بازداشت؛ دستاوردهای شخصی؛ آسیب شناسی اردو؛ بازخورد اردو و نتیجه انتخابات؛ بازگشت.

ارسال نظرات