۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۶۸۱۶۵۳
بسته انتخاباتی رسا؛

فتنه سفید تندروهای اصلاحات/ شلوغ بازی برای انحراف از کارنامه دولت+فایل

فتنه سفید تندروهای اصلاحات/ شلوغ بازی برای انحراف از کارنامه دولت+فایل
در این بسته اخباری همچون استراتژی جدید جریان تندرو اصلاحات در انتخابات و شلوغ بازی علیه شورای نگهبان برای دیده نشدن کارنامه روحانی را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، کمتر از 20 روز دیگر تا انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باقی مانده است و حالا شاهد افزایش تب و تاب اخبار انتخاباتی در رسانه ها هستیم.

در این میان توجه به عملکرد رسانه ها شاید جالب باشد؛ رسانه های انقلابی بر ضرورت حضور حداکثری و انتخاب اصلح و برخی رسانه های داخلی و رسانه های خارجی و معاند، اما بر طبل ناامیدی کوبیده و با کاشتن بذر ناامیدی در دل مردم، آنها را نسبت به انتخابات دلسرد می کنند.

آنچه امروز مهم است این است که مردم می توانند با شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح خط بطلانی بر ناکارآمدی ها و سوء مدیریت ها بکشند و با این حماسه آفرینی به سوی ایران قوی و مقتدر حرکت کنند.

در بسته انتخاباتی امروز، اخباری شامل استراتژی جدید جریان تندرو اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری، اولین اقدام رئیسی بعد از استقرار در پاستور، اصرار احمدی‌نژاد بر تحلیل‌های «نوستراداموس‌وار»، وعده یارانه‌ای مهرعلیزاده، انتصاب‌هایی در ستادهای رئیسی و همتی، اخباری از اردوگاه اصلاحات و شلوغ بازی علیه شورای نگهبان برای دیده نشدن «کارنامه روحانی» را تقدیم خوانندگان گرامی خواهیم کرد.

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

شورای نگهبان بدون توجه به جناح و جریان های سیاسی به قانون عمل کرد

آیت الله خاتمی گفت: از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون در هر انتخاب دشمنان تمام تلاش و آرزویشان این بود که انتخابات در فضای سرد صورت بگیرد و از انتخابات استقبال نشود. لیکن این دوره انگیزه بیشتری دارند در اینکه این انتخابات را بی رمق برگزار کنند و آنچه مایه تاسف است این است که یک نغمه ای را آنها سر دادند و متاسفانه برخی در داخل ادامه آن نغمه را دادند و سعی در سرد برگزار کردن انتخابات دارند. هر چه شما دارید به برکت نظام است. حالا می خواهید این نظام آسیب ببیند؟

وی تاکید کرد: بعد توجیه می کنند جمهوریت. قانون اساسی را قبول دارید یا ندارید؟ قانون اساسی به نهاد شورای نگهبان اختیار داده است تا نظارت کند و این نظارت هم نظارت استصوابی است. اینکه برخی ها می گویند چند نفر بنشینند بگویند چند نفر را انتخاب می کنیم و شما رای دهید. چه زمانی این حرف ها است؟ قانون هست و قانون می گوید که کسانی که کاندیدا می شوند یک جاهایی اینها را ارزیابی کنید. در همه جای دنیا هست و در فرانسه هزار رجل سیاسی یکی را تعیین می کنند و به کمیته انتخابات می رود. نظام جمهوری اسلامی شورای نگهبان را فیلتر قرار داده است و چند نفر نیستند و قانون است. تن بدهید به قانون. بنی صدر می گفت من قانون را قبول ندارم و امام(ره) فرمود قانون تو را قبول ندارد. چرا برخی در مقابل قانون اساسی می ایستند؟

آیت الله خاتمی ادامه داد: سخن این است که قانون اساسی این اختیار را به شورای نگهبان داده است. شورای نگهبان هم بر اساس معیارها از بین این کاندیداها سخن از رد هم نیست سخن از عدم احراز است. به شورای نگهبان گفتند شما در این کاندیداها ببین کدامشان مدیرند و مدبرند و رجل سیاسی و رجل مذهبی هستند و می توانند اداره کشوری بزرگ را انجام دهند. شورای نگهبان هم طبق قانون گفت اینها باید مدیر و مدبر باشند و بر اساس همین معیارهای قانونی ارزیابی کرد. مقصود این است که همه افرادی که بر سر سفره نظام اسلامی نشستند بدانند عزتشان در برپایی باشکوه انتخابات است با هر سلیقه ای که دارند و هر کاندیدایی که می پسندند.

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

«فتنه سفید»؛ استراتژی جدید جریان تندرو اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری

فارس نوشت: برخی از احزاب تندرو جریان اصلاح طلب همچون حزب اتحاد ملت و سازمان عدالت و آزادی با محوریت برخی از فعالان فتنه ۸۸ به دنبال راه اندازی فتنه جدیدی با عنوان فتنه سفید هستند.

آنها بنا دارند با سرمایه گذاری بر روی ضد انقلاب و همچنین طرفداران یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده، تعداد آرای باطله را افزایش دهند و اسم آن را هم اعتراض مدنی سفید گذاشتند.

بسیاری از کارشناسان و اساتید دانشگاه معتقدند، در صورت پایین بودن درصد مشارکت در انتخابات علت عمده و اصلی آن عملکرد دولت روحانی با ایفای نقش پررنگ عناصر اصلاح‌طلب در ۸ سال گذشته و گره زدن کلیه امور کشور به مسئله سیاست خارجی است.

انتقادها به روحانی در انتهای دولت وی به دلایل افزایش تورم، کاهش اشتغال و افزایش بیکاری افزایش چشمگیری یافته است. اصلاح طلبان نیز در روزهای اخیر در تلاشند تا حسن روحانی را از خود جدا کرده و علیرغم حمایت‌های مستمر به دنبال این هستند که کارنامه وی را از اصلاح طلبی جدا کنند.

اصرار احمدی‌نژاد بر تحلیل‌های «نوستراداموس‌وار»

نگاهی به مواضع و تحلیل‌های محمود احمدی‌نژاد در سال‌های اخیر و به ویژه در جریان انتخابات ریاست جمهوری امسال، نشان می‌دهد حلقه انحرافی پیرامون وی همچنان تلاش می‌کنند تا با تحلیل‌های غلط و اظهارنظرهای عجیب، برای او حاشیه‌سازی کنند.

اولین اقدام رئیسی بعد از استقرار در پاستور

سید ابراهیم رئیسی معتقده که باید با تمامی کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه تعامل داشته باشیم. او گفته: یکی از بخش های مهمی که باید فعال شود دیپلماسی اقتصادی است.

رئیسی تأکید کرده که عمیقا به آزادی فکر و اندیشه، آزادی قلم و آزادی بیان اعتقاد دارم او تصریح کرده که معتقدم یک جامعه وقتی بالندگی دارد که مردم به ویژه جوانان بتوانند آزاد باشند.

او اولین اقدام خود پس از پیروزی در انتخابات را اینطور اعلام کرده که: در اولین روز شروع به کار یک اقدام سلبی و یک اقدام ایجابی خواهیم داشت؛ اقدام سلبی، پایان روابط فسادانگیز و جریان رانت خواری و بخش ایجابی هم آغاز جریان مسکن سازی در کشور خواهد بود.

رئیسی ضمن اینکه گفته ایران کشور چهار فصلی است و باید صنعت گردشگری در آن فعال شود، به این نکته هم تأکید کرده که: امروز اینترنت به حق مردم تبدیل شده و مسائل آموزشی و اقتصادی و تحقیق و پژوهش در اقصی نقاط کشور در بستر فضای مجازی انجام می‌شود. باید استفاده از اینترنت برای دهک‌های پایین رایگان شود.

سال ۹۲ کلید در نیاوردم

جلیلی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود گفته: اینکه از میان راه‌های مختلف فقط به یک راه اکتفا کنیم رویکردی غلط است. ما هیچ وقت مخالف مذاکره نبودیم اما می‌گوئیم نباید همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد گذاشت. اینکه بگوئیم ما گفت‌گو می‌کنیم و همه مسائل حل می‌شود، اینکه امتیاز بدهیم و وعده بگیریم رویکردی غلط است.

او تصریح کرده که سال ۹۲ کلید در نیاوردم و وعده ۱۰۰ روزه ندادم، ۸ سال کشور با کلید لبخند به دنیا قفل شد. معتقدم که کشور را نباید معطل مذاکره با قاتلان حاج ‎قاسم کرد.

جلیلی معتقده که همسایگان شرقی ایران یکی از بهترین بازارهای صادراتی برای ما هستند، او گفته: سیستان و بلوچستان دروازه ورود ایران به پاکستان و افغانستان است و اگر بنای ما بر تعاملات اقتصادی در منطقه باشد، سیستان و بلوچستان یکی از محورهای این تعامل خارجی است. می‌توان به جای کولبری یا سوخت‌بری، شهروندان این استان به صادرکننده رسمی کشور تبدیل شوند.

وعده یارانه‌ای مهرعلیزاده

محسن مهرعلیزاده طی نامه‌ای به بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان (ناسا) درخواست کرده که در این نهاد حضور یابد و برنامه‌های خود را به سمع اعضای جبهه برساند. او همچنین این وعده را داده که از ماه دوم رئیس‎ جمهور شدنم، یارانه ۵ دهک کم‎ درآمد را ۵ برابر می‎‌کنم.

رونمایی از سایت ارتباط مردمی رضایی

امروز محسن رضایی از طراحی و بهره‌برداری پرتال ارتباط مردمی و مدیریت ستاد‌های انتخاباتی خود در کل کشور به نشانی اینترنتی EghdamvaTahavol.ir خبر داد.

در کشور انسداد نداریم

زاکانی معتقده که ما در کشور انسداد نداریم و همه امکانات برای تحول در کشور موجود است. او گفته: دریای مشکلات امروز بواسطه بی‌عنایتی به مردم و ظرفیت‌های کشور ایجاد شده و با اراده تحول و استفاده از فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی می‌توان از سد مشکلات عبور کرد.

کاندیداتوئیت| از همتی تکنوکرات تا وعده تک رقمی کردن تورم در چهار سال

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

 

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

 

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

ادامه حمایت‌ها از سید ابراهیم رئیسی

نماینده ادوار مختلف مجلس در دیدار با رئیسی حمایت خود را از وی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کردند.

روسای فدراسیون‌های بدنسازی و پرورش اندام، هندبال، ورزش‌های همگانی و ورزش سه‌گانه به همراه نماینده فدراسیون والیبال و رییس انجمن کنگ‌فو هم در یکی از ستادهای انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی حاضر شدند.

مهدی چمران هم گفته: آرزوی من این است که جلیلی به نفع رئیسی کنار برود این دو کاندیدا هر در یک طیف هستند البته دفعه پیش هم آقای جلیلی به نفع آقای رئیسی از انتخابات کناره‌گیری کرد.

غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب معتقده که اهمیت مشارکت در انتخابات کم از پیروزی شخص مورد نظر نیست. او گفته که: شورا تمام امکانات و ظرفیت های خود را بدون هیچ پیش شرط و پس شرط و سهم خواهی برای حمایت از ابراهیم رئیسی به میدان خواهد آورد.

ناصر ایمانی معتقده که در روز رأی گیری حداقل 5 نامزد خواهیم داشت، او گفته که احتمالا قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی پیش از آغاز فرایند رأی‌گیری انصراف خواهند داد.

عباس سلیمی نمین اما معتقده که اصلاح‌طلبان چون می‌خواهند آرام و پنهان، کارشان را پیش ببرند می‌گویند که کاندیدا ندارند. او گفته: در نهایت رقابت اصلی بین رئیسی و مهرعلیزاده  شکل می‌گیرد.‌

انتصاب‌هایی در ستادهای رئیسی و همتی

شورای هماهنگی ستادهای دانشجویی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تشکیل و طی بیانیه‌ای هادی ژیان به عنوان مسئول این شورا معرفی شد.

مهدی دوستی سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای حامی آیت الله رئیسی شد. او در اولین اظهارنظر خود گفته که: رئیسی در ایام انتخابات برنامه‌ای برای تاسیس ستاد انتخاباتی نداشته  و بر همین اساس اخبار مربوط به انتصابات در ستادهای ایشان فاقد اعتبار است.

از طرف دیگه با حکم ولی الله فاطمی اردکانی رییس ستاد عبدالناصر همتی در ۱۰ استان تعیین شدند.

از اردوگاه اصلاحات

پزشکیان بالاخره امروز درباره عدم احراز صلاحیتش واکنش نشان داده و گفته: از شورای نگهبان تشکر می‌‌کنم، چراکه لطف کرد و بار سنگینی را از دوش ما برداشت. از آن‌ها خواهش می‌کنم شفاف آنچه که اشکال یا نقصی در کار ما است را علنا در جامعه بگویند و بگویند چه عیب‌هایی داریم.

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم تأکید کرده که نامزدهایی که در عرصه حضور دارند اگرچه اصلاح‌طلب هستند یا ممکن است نزدیک به جریان اصلاح‌طلبی باشند، اما هیچکدام از این دو بزرگوار نامزدهای مدنظر ما نبودند.

سایت فرارو مدعی شده که در دو روز اخیر شانس همتی برای اینکه مورد حمایت نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان قرار گیرد بیشتر شده است.

علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران البته معتقده که شرایط در سال 1400 هیچ شباهتی با شرایط در سال 92 ندارد چرا که روحانی با آن رزومه قوی با همتی و مهرعلیزاده تفاوت دارد. او گفته: در آن دوره با توصیه هاشمی و سفارش خاتمی روحانی انتخاب شد اما این دوره نه هاشمی در قید حیات است و نه قرار است خاتمی تکرار کند.

امکان ویژه رسانه ملی برای نامزها

رسانه ملی به تعداد نامزد‌ها، استودیو اختصاصی با امکان ضبط و پخش ویدیویی و ارتباط زنده و امکان ارتباط با مهمان خارج از استودیو و تعامل با مخاطبان و نیز پلی اوت برای چینش برنامه‌ها و ایجاد یک شبکه خطی، تجهیز کرده که به صورت ۲۴ساعته بربستر تلویزیون‌های اینترنتی تلوبیون، لنز و تیوا برای مخاطبان داخلی و خارجی برنامه پخش می‌کند.

طبق پروتکل بهداشتی برگزاری انتخابات 1400، اخذ اثر انگشت در روز رای‌گیری ممنوع است، همچنین تاکید شده رای دهندگان حتی‌الامکان از خودکار شخصی استفاده کنند.

نباید دولت های قبل تکرار شوند

محسن رضایی با اشاره به نقصان های دولت‌های گذشته گفت: در ابتدا باید جلوی اشتباهات را بگیریم، نباید بگذاریم که دولت‌های گذشته تکرار شوند. از شما خواهش می‌کنم اجازه ندهید دولت‌های قبل تکرار شوند، ممکن است به نقطه غیرقابل بازگشت برسیم که این موضوع در شأن مردم ایران نیست.

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

شلوغ بازی علیه شورای نگهبان برای دیده نشدن «کارنامه روحانی»

رسانه های اصلاح طلب همچنان حمله به شورای نگهبان را در صدر اخبار خود نگه داشته اند. در همین رابطه روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «شگفتی های انتخابات 1400» به قلم «جاوید قربان اوغلی» نوشت:«از قرائن چنین برمی‌آید که انتخابات پیش‌رو نه فقط در رد صلاحیت‌های دور از انتظار بلکه در سایر زمینه‌ها بی‌بدیل و شگفتی‌ساز خواهد بود. از حذف شاخص‌ترین چهره‌ها که مسئولیت‌های سنگینی را در چهار دهه گذشته در مناصب کلیدی قوای اجرائی و تقنینی داشته‌اند (و دارند) می‌گذریم که دراین‌باره نه فقط منتقدان که دلسوزان نظام بسیار گفته‌اند و تکرار آن با وجود ضرورت انکارناپذیر کنکاش در آن حداقل درحال‌حاضر که تنور مبارزات انتخاباتی با حضور افراد عبورکرده از فیلتر «نظارت استصوابی» گرم شده، قرین فایده‌ای نیست».

روزنامه اعتماد نیز در مطلبی با عنوان «رنجوری جمهوریت» نوشت:«نظارت استصوابی و ردصلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری جناح‌های رقیب توسط شورای نگهبان که به عنوان دادگاه عالی قانون اساسی باید بی‌طرف باشد، نشان‌دهنده آن است که اگرچه این اعمال توسط نهادی قانونی انجام می‌شود ولی در جهت رنجوری جمهوریت و محدویت در انتخاب آزاد مردم برای شایستگان، به عنوان عامل اصلی و مقوم جمهوری اسلامی است».

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

دولت بعدی باید سیاست خارجی دولت روحانی را ادامه دهد

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «مذاکرات وین و دولت آینده» به قلم «محمد صدر» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«در صورتی که برجام احیا شود، هرکسی که روی کار بیاید و مسوولیت دولت را بر عهده بگیرد، به مرور زمان با واقعیت‌های عرصه سیاست خارجی آشنا خواهد شد و درخواهد یافت که بهتر است همین شیوه و روش کنونی در سیاست خارجی ادامه پیدا کند».

«شورشیان علیه مشارکت ۸۵ درصدی» از «روح دموکراسی» می گویند

«علی تاجرنیا» فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ گفت: «یک جریان فکری در کشور خواهان قبضه تمامی قدرت است؛ یعنی پس از این که تمامی نهادهای انتصابی را در اختیار گرفته، سعی دارد تا تمامی نهادهای انتخابی را هم از کانال نظارت استصوابی در دست بگیرد ... این جریان می‌گوید در جمهوری اسلامی نباید انتخاباتی باشد و اگر انتخاباتی هم هست بیعت با یک کاندیدا است. انتخابات با این شیوه گام به گام در حال خالی شدن از روح دموکراسی است».

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

تاجرنیا در ادامه گفت: «تصور می‌کنم با توجه به مجموعه فضای موجود عده‌ای تعمد دارند روح جمهوریت را از ساختار نظام بگیرند و پوسته‌ای از جمهوری اسلامی باقی بماند. آنچه در این انتخابات و روند بررسی صلاحیت‌ها گذشت نه تنها جمهوریت، بلکه نگاه اسلامی و انسانی را خدشه‌دار کرد».

طیف تندرو اصلاح طلب به هیچ عنوان صلاحیت اعلام نظر درباره مشارکت حداکثری و جمهوریت و مردم سالاری را ندارد.

این طیف همان جماعتی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با دروغ تقلب و عدم پذیرش شکست در انتخابات و امتناع از پیمودن مسیر قانونی اعتراض به نتیجه آراء، یک جشن بزرگ ملی را که به واسطه مشارکت ۸۵ درصدی شکل گرفته بود، به آشوب و التهاب بدل کرد.

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

فعالین فتنه ۸۸، شورش گران علیه جمهوریت و رفوزه های آزمون مردم سالاری هستند. این طیف بجای سخنرانی پیرامون جمهوریت، باید ابتداییات حضور در انتخابات را آموخته و جنبه شکست و ظرفیت پیروزی را داشته باشد.

اصلاح طلبان ۲ دروغ بزرگ را در انتخابات های اخیر در کارنامه خود ثبت کرده اند؛ دروغ تقلب و دروغ کمبود اختیارات؛ بنابراین این طیف نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات.

سناریویی درباره کناره گیری رئیسی مطرح نیست

«حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در مصاحبه با اعتمادآنلاین گفت «تصمیم قطعی شورای ائتلاف و وحدت حمایت از ابراهیم رئیسی است و در این زمینه شک و شبهه‌ای نداریم. به فکر تعیین و یا بررسی گزینه دیگری به عنوان گزینه نهایی اصولگرایان نیستیم و سناریویی درباره تغییر یا کناره‌گیری نیز مطرح نیست».

ترقی افزود: «در جریان اصولگرا ایده یا طرحی مبنی بر کاندیدای پوششی نداریم؛ ممکن است برخی افراد برای بیان برخی از انتقادات به وضعیت ناشی از مدیریت دولت فعلی در عرصه بمانند و بخواهند حرف‌هایی را بزنند، اما این به معنای تصمیم اصولگرایان برای در نظر گرفتن کاندیدای پوششی نیست».

وی با بیان اینکه درر شرایط فعلی به هیچ وجه نمی‌توان درباره موضوع کناره‌گیری کاندیداها اظهارنظر کرد، گفت: «در شرایط فعلی تنها باید تلاش کرد تا شور و نشاط انتخاباتی افزایش یابد یا با بیان راهکارهای مشکلات مردم، امید را افزایش داد. این تصمیم برای بعد از فضای مناظره‌ها است و زمانی که مناظره‌ها فضای جامعه را با نشاط کرد. طرح این مسائل زودهنگام است و به روند پرشور شدن انتخابات خدشه وارد می‌کند».

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه از گفته های اصلاح طلبان در راستای سرد کردن فضای انتخابات انتقاد کرد و گفت: «این ادعای اصلاح‌طلبان که کاندیدایی برای حضور در عرصه ندارند بنابراین رقابت پرشور نخواهد بود، درست نیست. بالاخره افرادی که حالا در میان نامزدها هستند در دوره‌های مختلف همراه با جریان اصلاحات بودند و منشا خودشان را هم جریان اصلاحات می‌دانستند نه چیز دیگری. بنابراین این اظهارات بهانه‌جویی است».

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

همتی، گزینه اصلی اصلاح طلبان؛ مهرعلیزاده در تلاش برای کسب رضایت

با اینکه برخی احزاب تندرو اصلاح طلب از جمله حزب اتحاد ملت- اعضای حزب منحله مشارکت- از تحریم انتخابات سخن می گویند، اما اکثریت احزاب اصلاح طلب مخالف چنین رویکردی هستند.

«صادق خرازی» دبیرکل حزب ندای ایرانیان- بهمن ۹۸- با انتقاد از رویکرد تحریم انتخابات گفته بود: «هر که انتخابات را تحریم کند، متعلق به بیگانگانی است که می‌خواهند این کشور به سمت نابودی برود، یک روز خوش این کشور در کنار مردم نبودند».

خرازی همچنین- تیر ۹۸- گفته بود: «مشکل اصلاح طلبان این است که ابتکار عمل ندارند، یا اگر دارند آن را در موقعیت نامناسبی به کار می‌برند، جایی که می‌توانند تفاهم کنند، قهر می‌کنند و جایی که نباید کوتاه بیایند، کوتاه می‌آیند و چک سفید امضا به رقیب می‌دهند».

در حال حاضر برخی احزاب اصلاح طلب از جمله کارگزاران، ندای ایرانیان در کنار چند حزب دیگر اصلاح طلب در پی حمایت از «عبدالناصر همتی» هستند.

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

از سوی دیگر «محسن مهرعلیزاده» در تلاش است تا به کاندیدای اصلی اصلاح طلبان بدل شود، اما در این میان، همتی شانس بیشتری برای تصاحب کاندیدای اختصاصی اصلاحات دارد.

همتی و مهرعلیزاده نمایندگان «بانیان وضع موجود» هستند. بر همین اساس در صورت پیروزی هرکدام از این افراد شاهد روی کارآمدن «دولت سوم روحانی» هستیم. دولتی که اعضای ستادهای موسوی و کروبی، نقش ویژه ای در آن داشته اند.

پروژه انتخاباتی «صبح بدون تحریم» از وین در راه است!؟

رسانه های اصلاج طلب در هفته ها و روزهای اخیر صراحتا اعلام کرده اند که منتظر «پاس گل انتخاباتی» از وین هستند.

در همین رابطه در هفته های گذشته، «غلامعلی رجایی» فعال سیاسی اصلاح طلب گفته بود: «اگر...مذاکرات وین نتیجه دهد و این توافق و لغو تحریم‌ها در این دولت اتفاق بیفتد و دولت روحانی این پاس گل را به اصلاح‌طلبان بدهد به نظرم آورده خوبی برای اصلاح‌طلبان خواهد بود».

قطعا هیچ فرد منصف و دلسوزی که دغدغه منافع ملی دارد، از لغو تحریم ها ناراحت نمی شود، اما مسئله اینجاست که هیچ انعطافی در مواضع مقامات آمریکایی و اروپایی درباره لغو تحریم ها مشاهده نشده است.

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

آمریکا با شراکت اروپا به دنبال بازگشت بدون هزینه به برجام است. به عبارت دیگر آمریکا در پی آن است تا بدون لغو تحریم‌ها به برجام بازگشته و در ادامه مذاکرات موشکی و منطقه‌ای و دائمی کردن محدودیت‌های برجامی ایران را به عنوان مسئله اصلی برجام جا بزند.

در این میان این احتمال وجود دارد که آمریکا با حفظ ساختار تحریم‌ها، امتیازات نمایشی و بی‌خاصیت را به عنوان تعهدات برجامی روی میز بیاورد. با این‌حال طیف اصلاح طلب با دهن کجی به منافع ملی و عزت مردم، برای ماندن در پاستور، به دنبال فریبکاری با استفاده از مذاکرات وین است.

با اینحال برخی مقامات ارشد وزارت خارجه از پیشرفت مناسب مذاکرات و افزایش احتمال توافق نهایی در وین سخن گفته اند!

این در حالی است که مطالبه اصلی ایران از آمریکا در برجام، لغو یکباره و دائمی تمامی تحریم هاست. مقامات ایران صراحتا اعلام کرده اند که آمریکا ابتدا باید تمامی تحریم ها را لغو کند و این اقدام توسط ایران راستی آزمایی شده و در صورت تایید، ایران به تعهدات کامل برجامی بازمی گردد.

در سالهای گذشته علیرغم عهدشکنی و بی عملی آشکار آمریکا در برجام، مقامات وزارت خارجه در اظهارنظری عجیب گفته بودند  «آمریکا برجام را نقض کرده اما هنوز با نقض فاحش برجام فاصله داریم»! متاسفانه روند اقدامات وزارت خارجه در وین، شائبه انتخاباتی بودن این اقدامات را تقویت کرده است. 

برای دریافت بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

فتنه سفید تندروهای اصلاحات / شلوغ بازی برای انحراف افکار از کارنامه دولت

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، وقت بازنگری جدی در نسبت میان نهادهای اجتماعی و مسئله تربیت رسیده.یا به تعبیر دیگر مسئله هدایت، حیات طیبه و بهبود روابط انسانی.
2
0
هعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
فتنه سفید! التماس نکن کسی پای صندوق نمیره نعل وارونه نزن
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
طرح ویژه مسکن آیت‌الله رئیسی رونمایی شد/ساخت 4 میلیون مسکن با‌ آورده اولیه صفر و زمین رایگان
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
مرام افسادطلبان در انتخابات ها اگه رد صلاحیت شدیم: میگیم انتخابات مهندسی شده.اگه تایید صلاحیت شدیم و رای نیاوردیم: میگیم تقلب شده و فتنه بپا می کنیم‌.اگه تایید صلاحیت شدیم و رای آوردیم: میگیم گندکاریامون تقصیر شورای نگهبان و نظامه. میخواستن ما را تایید نکنن!
1
0