۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۸۱۶۸۷

آئین خادمیاری افتخاری حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد

آئین خادمیاری افتخاری حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد
آئین خادمیاری افتخاری حضرت معصومه(س) ویژه کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در راستای ترویج زیارت بامعرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این مراسم، احیای امر اهل بیت علیهم السلام را رسالت دائمی کارکنان این اداره کل دانست و اظهار کرد: برنامه چهل سال دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت است. نرم افزار پیشرفت، سبک زندگی است و نقطه مرکزی سبک زندگی موقعی اسلامی می‌شود که با امر اهل بیت علیهم السلام هماهنگ بشود. بنابراین با درگاه زیارت بامعرفت، می‌توانیم سبک زندگی اهل بیتی را به خانه‌های مردم ببریم.

وی آموزش زیارت بامعرفت را یکی از مأموریت‌های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی استان برشمرد و بیان داشت: کارکنان این اداره کل تصمیم گرفتند به عنوان خادمیاران فرهنگی حضرت معصومه(س) در احیای امر اهل بیت مشارکت کنند.

وی افزود: از این پس تمامی کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با نیت خادمیاری وارد اداره می‌شوند و هر روز به صورت مستمر و منظم، جامعه هدفی که باید در طرح زیارت بامعرفت آموزش ببینند را رصد می‌کنند.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده گفت: وقتی آمادگی روحی و روانی در نیروهای اداره کل به وجود آمد که باید خادم فرهنگی این طرح بزرگ باشد، در گام بعدی همه فعالان فرهنگی موثر استان اعم از مبلغان و مبلغات، مسئولان هیأ‌ت‌های مذهبی، مداحان و شاعران آئینی، مدیران خانه‌ها و موسسات قرآنی، مدیران کانون‌های فرهنگی تبلیغی و بانیان و صاحبان محافل خانگی استان باید به حقیقت زیارت بامعرفت مجهز بشوند.

آئین خادمیاری افتخاری حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به پیش‌بینی ایجاد زنجیره تواصی 200 هزار نفری کنشگران فرهنگی و مردم قم طی دو سال آینده، تأکید کرد که تا پایان شش ماهه نخست امسال حداقل 20 هزار نفر از مردم قم در طرح زیارت بامعرفت آموزش می‌بینند.

حجت‌الاسلام محسن نصری، راهیار طرح زیارت بامعرفت نیز در این مراسم از تهیه نرم‌افزار «شفیعه محشر» با چهار عنوان ولایت، معرفت، زیارت و کرامت خبر داد و گفت: طرح زیارت بامعرفت در دو حیطه آموزش و اجرا آغاز شده است. جامعه هدف آموزشی این طرح در فاز نخست، مبلغان دینی علاقه مند به ارائه برنامه‌های چند رسانه‌ای هستند که در 6 جلسه به صورت کارگاهی آموزش می‌بینند. جامعه هدف اجرای این برنامه نیز در مساجد، هیأت‌های مذهبی، دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز اقامتی است.

حجت‌الاسلام علی اشرف عبدی، مدیر حرم حضرت معصومه(س) نیز با اشاره به استقبال تولیت آستانه مقدسه از طرح زیارت بامعرفت، ابراز امیدواری کرد که این طرح در سراسر کشور اجرا شود.

ارسال نظرات