۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۸۱۶۹۴
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه مطرح کرد؛

ادامه مشکلات فعلی کشور در صورت انتخاب فرد غیراصلح

ادامه مشکلات فعلی کشور در صورت انتخاب فرد غیراصلح
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه: انتخاب شدن فرد غیراصلح در انتخابات امسال، ادامه مشکلات فعلی کشور را به دنبال خواهد یافت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین زمانی پیش از ظهر سه شنبه در نشست ائمه جماعت پردیسان قم در دفتر امام جمعه این شهر با اشاره به تفاوت نظام اسلامی با سایر نظام‌ها گفت: نظام اسلامی دارای امتیازهایی نسبت به سایر نظام‌ها است که از جمله این امتیازات، اسلامیت، جمهوریت و دمکراسی است؛ لذا جامعه اسلامی باید قدردان نظام اسلامی باشد و اگر این مساله واقع شود، حضور در انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد و کاستی‌ها هم کم می‌شود.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: بعضی افراد شرکت در انتخابات را منوط به احساس تکلیف می‌کنند، چنین مسئله‌ای بخاطر اعتقاد به عدم پیوند بین تکالیف شرعی است؛ ولی امام خمینی (ره) بر بحث پیوند دینی و انتخابات تأکید می‌کردند و از طرفی انتخابات جزو آموزه‌ها و تعالیم قرآن کریم است.

وی با اشاره به انواع حکومت از جمله حکومت شخص بر مردم، حزب بر مردم، مردم بر مردم (همان دموکراسی یا مردم سالاری)، حکومت دین بدون شرکت مردم یا حکومت دینی یا خلافت بدون مردم، گفت: از میان مدل‌های مذکور، نظام پادشاهی بدترین نوع حکومت است، زیرا انتخابات در آن نقش ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: از حکومت نوع سوم یعنی حکومت مردم بر مردم، با نام جمهوری هم یاد می‌شود، اما در آنها اثری از اسلام وجود ندارد زیرا مسئولین چنین حکومتی اعتقادی به توانایی اسلام در حکمرانی ندارند و البته این حکومت شیوع زیادی دارد.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه طرفدار داشتن این مدل حکومت سکولار در بین مسئولین جامعه اسلامی ما، نگران کننده است، گفت: یکی از اشکالات این حکومت کفرآمیز بودن آن است زیرا تصمیم گیرنده در این حکومت‌ها، انسان خطاکار است نه خداوند متعال و قوانین اسلام.

وی اشکال دیگر این حکومت‌ها را ظلم و فسق دانست و گفت: دلیل آن این است که ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها جابجا می‌شود و مثال آن بحث همجنس گرایی و رسمیت یافتن آن در این گونه حکومت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اشکالات حکومت دین بدون مردم گفت: چنین حکومتی هم بخاطر اسلامی نبودن آن و داشتن نقصان در مقایسه با اسلام، فاسد است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه آخرین مدل حکومت را حکومت دین با مشارکت کامل مردم دانست و گفت: در اسلام این مدل حکومت وجود دارد و امام خمینی (ره) این مدل را به درستی تبیین و طراحی نمود. این حکومت مثل حکومت پیامبر (ص) است زیرا دو رکن مهم جمهوریت و اسلامیت در آن وجود دارد.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب برای اجرایی کردن این نوع حکومت، مدیران اجرایی و ارشد را در حیطه حاکمیت مردم و در کنار حیطه قانون اسلام قرار داد و دو رکن جمهور و اسلام در کنار هم مطرح نمود، لذا نظام جمهوری اسلامی برتری نسبت به سایر حکومت‌ها دارد و یکی از ویژگی‌های آن حضور مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: متأسفانه شرکت در انتخابات امسال به دلیل اشتباهات مدیریتی مسئولان و مدیران ارشد، نسبت به سال‌های قبل شرایط متمایزی دارد و بر اساس نظرسنجی‌های دو ماه قبل، ۳۵ درصد شرکت می‌کنند. لذا دشمنان در تلاشند تا مشارکت کاهش یابد و بدین وسیله به نظام ضربه جدی وارد کنند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: این کاهش مشارکت دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها بزرگنمایی مشکلات کشور، ایجاد یاس در مردم و القای فساد گسترده در مسئولان نظام است؛ باید برای مقابله با این مشکلات، خدمات و موفقیت‌های نظام را تبیین کنیم از جمله فعالیت شاخص روحانیون جهادی و مبلغین و رسیدگی به مشکلات مردم.

وی مساله دیگر در این انتخابات را انتخاب فرد غیر اصلح دانست و گفت: در صورتی که نیروهای انقلابی متعدد باشند و به نفع یکدیگر کناره‌گیری نکنند، امکان دارد که مانند قبل، فرد غیر اصلح انتخاب شود و مشکلات کنونی جامعه ادامه یابد و آینده کشور در ابهام جدی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی چالش سوم این انتخابات را بروز مسائل ضد ارزش دانست و گفت: ائمه جماعت باید با حفظ حرمت‌ها، نقش پدری و هدایتگری ایفا کنند؛ همچنین رعایت اخلاق مسأله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و حوزه علمیه منشور اخلاق را در این زمینه تهیه کرده و برای رعایت اخلاق در مناظرات، به صدا و سیما ارسال نماید.

ارسال نظرات