۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۸۱۷۰۱
پلیس فتا:

بازنشر اکاذیب و تخریب کاندیداها جرم است

بازنشر اکاذیب و تخریب کاندیداها جرم است
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه بازنشر اکاذیب و تخریب کاندیداها جرم است به شهروندان توصیه کرد:هر مطلب و لینکی را فوروارد نکنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با بیان این مطلب که افراد در ایام انتخابات از باز نشر اکاذیب در فضای مجازی خودداری کنند اظهار داشت: افراد ناشناس با ایجاد کانال و گروه های تلگرامی و یا صفحات اینستاگرامی در قالب انتشار مطالب افشاگرانه، اقدام به تخریب چهره کاندیداها کرده و با شگرد ارسال لینک گروه، کانال و صفحه برای چهره خاص و یا قرار دادن لینک در گروه های تلگرامی پرمخاطب اقدام به انتشار مطالب می کنند. 

وی گفت: این دسته از افراد جهت جلوگیری از شناسایی خود بلافاصله اقدام به حذف اکانت خود کرده و بعضاً برخی افراد ناآگاه اقدام به انتشار این مطالب ارسالی کرده و بعد می‌گویند نگارنده این مطلب ارسال شده نبوده و فقط آن را فوروارد یا بازنشر کرده اند در حالی که باز نشر این گونه مطالب مصداق نشر اکاذیب است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان این مطلب که پخش کردن مطلبی به دروغ در فضای مجازی و در دسترس دیگران قرار دادن این مطالب و نسبت دادن یک رخداد نادرست و خلاف حقیقت به دیگری مصداق انتشار اکاذیب است تصریح کرد: طبق ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه ای انتشار دهندگان اکاذیب افزون بر اعاده حیثیت به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال و یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

سرهنگ رجبی از شهروندان درخواست کرد که مراقب بوده و با تولید یا باز نشر مطالب خلاف واقع و نسبت دادن آن به دیگران، ناخواسته گرفتار فرآیندهای قضایی نشوند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات