۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۸۱۷۰۲
آیت الله مهدوی:

عبودیت و بندگی خدا برخاسته از عقلانیت است

عبودیت و بندگی خدا برخاسته از عقلانیت است
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که اهل تعقل باشد از گناه احتناب می‌کند، عبودیت و بندگی خداوند برخاسته از عقلانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جلسه شرح نهج البلاغه با بیان اینکه شوق به بهشت انسان را در تحمل سختی‌های دنیا صبور خواهد کرد، گفت: ترس از جهنم دومین چیزی است که صبر را برای انسان به ارمغان خواهد آورد، یکی از ارکان صبر همین مسأله می‌باشد که در ترک گناه بسیار مؤثر است.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه حب مال و پول و طمع ریاست و شکم پرستی از جمله عواملی است که دین انسان را به خطر می‌اندازد، اظهار کرد: فرماندهان جنگ زمان امام حسن(ع) را معاویه با استفاده از همین صفات آنها توانست بخرد و کاری کند که به امام خود خیانت کنند.

وی در ادامه افزود: علی محمدباب کسی است که از سوی انگلیسی‌ها آلوده به شرب خمر و زنا شد و فریب داده شد تا ادعای بابیت کند و پس از آن ادعای دروغین مهدویت را مطرح کند، بدتر اینکه مشتی افراد بی اطلاع ندانسته و نسنجیده از علی محمد باب دفاع می‌کنند و این عین ضلالت و گمراهی و کوتاه فکری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مفاسد و توطئه‌های بهاییت، اظهار کرد: بهایی‌ها با اسرائیل هم در ارتباط هستند و از سوی اسرائیل حمایت می‌شوند و این به خاطر این است که ایمان ندارند و بسادگی فریب می‌خورند.

آیت الله مهدوی خلقت جهنم را یکی از نعمت های خداوند عنوان کرد و گفت: برخی افراد صرفا از ترس عذاب جهنم است که دست از گناه برمی‌دارند و دچار فساد و تباهی و گناه نمی‌شوند، البته این برای انسان زشت است که تا تهدید به عذاب نشود حاضر نیست دست از گناه بردارد.

وی ادامه داد: عبادت خداوند را برخی مانند تجار پیش می‌برند، یعنی هر عبادتی را می‌خواهند انجام بدهند به فکر ثواب و پاداش آن هستند، اما بالاتر از اینطور عبادت کردن این است که انسان از روی محبت عبادت کند، یعنی اینکه چون خداوند را دوست دارد به عبودیت و بندگی می‌پردازد و نگاهی به نعمت‌های بهشتی یا هراسی از عذاب جهنم ندارد و این بسیار ارزشمند است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه فهم ما از مسائل میزان عبودیت و بندگی ما را شکل خواهد داد، تصریح کرد: اگر جهنم هم نبود عقل انسان کافی است برای اینکه از کار حرام دور بشویم، برخی افراد وقتی با مسائل دینی مواجه می‌شوند و از انها در دین خواسته می‌شود از گناهی پرهیز کنند تابع نخواهند شد و حاضر نیستند دست از حرام بردارند، هرقدر هم برای آنها دلیل و برهان آورده شود چون تعقل ندارند نخواهند پذیرفت.

آیت الله مهدوی تعبد و بندگی خداوند را برخاسته از عقلانیت دانست و اظهار کرد: اگر کسی عقلانیت داشته باشد از گناه اجتناب خواهد کرد، وقتی به برخی مسؤولان می گوییم ترویج فساد نکنید علیه ما شروع به دروغ پردازی می‌کنند، ابتدا به آنها در جلسه خصوصی تذکر دادیم اما اهمیت ندادند به همین خاطر در جلسه ای به مردم گفتیم و آن مسؤول آشفته شد، قصد ما کمک کردن به مسؤولان و شهر و مردم است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات