۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۸۱۷۱۱

هواشناسی| هوا گرم‌تر می‌شود

هواشناسی| هوا گرم‌تر می‌شود
سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دما در سواحل دریای خزر و اردبیل از کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خبر داد. دمای هوای در تهران نیز به ۳۸ درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

طی 24 ساعت آینده دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل به دلیل وزش باد گرم جنوبی به طور محسوس افزایش خواهد یافت و در روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به شمالی شدن جریانات کاهش محسوس 6 تا 10 درجه‌ای در این مناطق روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در نواحی شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق استان کرمان، خوزستان و بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور به دلیل افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

همچنین طی سه روز آینده شرق دریای عمان، مناطق شمالی و مرکزی خلیج‌فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

به گزارش تسنیم، امروز بیشینه دمای هوای تهران به 38 درجه بالای صفر افزایش می‌یابد و سرعت باد در جهت غربی 15 تا 22 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. فردا بیشینه و کینه دمای پایتخت به ترتیب 38 و 25 درجه و همین دما روز جمعه پیش بینی شده است. طی امروز و فردا با توجه به افزایش دمای هوا، مصرف برق افزایش خواهد یافت.

روزهای شنبه هفته آینده، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه بیشینه دمای تهران به 37 درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات