۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۸۱۷۲۲

تحریف امام توسط تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام

تحریف امام توسط تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام
از سید حسن خمینی انتظار می رود که توجه داشته باشد چه جریان هایی به استقبال اظهارات ساختارشکنانه او علیه نهادهای رسمی و قانونی کشور رفته اند و به آن ضریب خبری می دهند!

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در مراسم اختتامیه دهمین رویداد طریق جاوید گفت: «اینکه گفته می شود حکومتی که اقبال عمومی را ندارد مشروع نیست، حکم خداست».

وی بیان کرد: «وقتی می گوییم اقبال عمومی و نظر جمهور که بر مبنای حکم عقل همان نظر اکثریت است، شرط مشروعیت نظام است و انتخابات مشروعیت‌‎ساز است از این جهت است که اقبال عمومی در منظر امام، جزو موضوع است. همان خدایی که گفته اگر فقیه و عادل و آگاه به زمان نیستی، ولایت نداری، قید پذیرش مردم را نیز قرار داده است.»

پ/تحریف امام توسط تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام

این درحالی است که نظر مشهور فقهای بزرگ مانند حضرت امام(ره) این است که مشروعیت حاکم اسلامی تنها از سوی خداست و اقبال عمومی زمینه‌ساز حکومت است. این نظریه همان برداشت صحیح از آیات و روایات است اما لیبرال‌ها و عمده اصلاح‌طلبان مشروعیت را کاملا در اختیار مردم و از ناحیه آنان می‌دانند و به نو‌عی همان دموکراسی غربی را تحت عناوین دینی مطرح می کنند! غافل از اینکه مردم در برهه‌های بسیاری از تاریخ به خاطر ترفندهای طواغیت با ائمه معصومین علیهم السلام همراه نبودند ولی نمی‌توان گفت که حکومت امامان مشروعیت نداشت بلکه تنها زمینه تشکیل حکومت اسلامی فراهم نبود.

تضعیف شورای نگهبان دینی بودن حکومت را زیر سؤال می برد؛ چرا که وقتی این نهاد مهم نتواند مانع حضور افرادی شود که صلاحیت شرعی و قانونی را برای تصدی بالاترین مقام اجرایی کشور ندارند، حضور آنان در پست‌های اجرایی هیچ توجیه شرعی نخواهد داشت. همچنین روی کار آمدن چنین افرادی که از مبانی اصیل اسلام فاصله گرفته و تفکرات لیبرالی خود را ملاک قرار داده‌اند در نهایت به ضرر مردم تمام خواهد شد و مشکلات اقتصادی و فرهنگی را تشدید می‌کند.

از این گذشته اخلال در نظام بنا بر نظر همۀ فقها حرام است و چنین موضع‌گیری‌های دشمن‌شادکنی اگر خود مصداق اخلال نباشد در حکم فراهم کردن خوراک برای اخلال‌گران و معاندان است. ملت ایران همواره در طول این سالها وفاداری خود به آرمان‌های امام و انقلاب را به اثبات رسانده است و القاء دوگانگی خواست اکثریت با قانون اساسی و موازین شرعی از سوی کسانیکه خود را دلسوز انقلاب میدانند به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. امید است ملت شریف ایران با بصیرت مثال‌زدنی خود و حضور حداکثری در انتخابات و انتخابات اصلح راه هرگونه سوءاستفاده فرصت‌طلبان را مسدود کنند.

گفتنی است، نشریه حریم امام(ره) در شماره 453 خود تیتر نخستش را به بازتاب اظهارات حجت الاسلام سید حسن خمینی اختصاص داده و به تخریب شورای نگهبان به عنوان پاسدار اسلامیت و جمهوریت نظام پرداخته است.

پ/تحریف امام توسط تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام

مواضع ساختارشکنانه تولیت حرم امام راحل (ره) و ارگان رسانه ای حامی وی (نشریه حریم امام و پایگاه خبری جماران) علیه شورای نگهبان پس از بررسی صلاحیت های داوطلبان انتخابات ریاست جمهری 1400 نشان دهنده عصبانیت این جریان از عدم احراز صلاحیت نامزدهای مد نظرشان است.

نیازی به یادآوری نیست که حجت الاسلام سید حسن خمینی در سال 88 که سران فتنه و حامیان آنان رأی و جمهوریت نظام را نشانه گرفته بودند، نه تنها هیچ اعتراضی به این موضوع نکرد، بلکه خود نشست و برخاست هایی نیز با فتنه گران داشت.

از یادگارِ یادگار حضرت امام(ره) انتظار می رود بار دیگر مواضع پیر جماران و فرزند صالحش حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی را مرور کند و توجه داشته باشد که مواضع امروز او با کدام یک از فرمایشات بنیانگذار انقلاب تطابق دارد و چه کسانی و چه جریان هایی به استقبال اظهارات ساختارشکنانه او علیه نهادهای رسمی و قانونی کشور رفته اند و به آن ضریب خبری می دهند؟!

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
احسنت به رسای حاضر در صحنه
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
سید حسن ........ شده مثل حسن کلید ساز
0
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
تفسیر سیاسی و حزبی از مبانی امام راحل، خیانتی نابخشودنی است.
0
1
سوته دلان
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
لطفا از ایشون بپرسید که جناب حاج سید حسن آقا، نوه عزیز امام و تولیت مرقد مطهر امام و متولی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) این تذهبون؟ جماران رو که کردین پاتوق سیاسی و حیات خلوت ناسا، چه مسیری را طی می کنید؟ با چه کسانی نشست و برخاست دارید؟
0
1
طلبه انقلابی از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
ایشون گاه خاطره‌سازی های تحریف آمیز میکنه و گاه اندیشه های امامو تحریف میکنه. امام فقیه رو از جانب الله تعالی منصوب به حکومت و ولایت امر میدانند. نگاهی به فرمایشات و مکتوبات امام کنین بزرگوار
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
مرام افسادطلبان در انتخابات ها اگه رد صلاحیت شدیم: میگیم انتخابات مهندسی شده.اگه تایید صلاحیت شدیم و رای نیاوردیم: میگیم تقلب شده و فتنه بپا می کنیم‌.اگه تایید صلاحیت شدیم و رای آوردیم: میگیم گندکاریامون تقصیر شورای نگهبان و نظامه. میخواستن ما را تایید نکنن!
0
1