۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۶۸۱۷۳۸
بسته انتخاباتی رسا؛

از صدرنشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

از صدرنشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی
در این بسته، اخباری شامل مثلث انتخاباتی اصلاحات و «#رای_میدهم» و «#ما_منتظر_انتخاباتیم» صدرنشین توئیتر فارسی را تقدیم مخاطبان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات 1400 شاهد گرم و گرم تر شدن تنور انتخابات در کشور هستیم و مشاهده می کنیم که اکثر مردم در محافل خود به دنبال پایش کاندیداها برای رأی دادن به آنها هستند.

از سوی دیگر کارشناسان و دلسوزان انقلاب اسلامی اولاً با تأکید بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی، شاخصه های کاندیداهای اصلح را تبیین می کنند تا مردم در این عرصه انتخابی درست داشته باشند.

در این بسته خبری، اخباری شامل، اولین وعده‌ای که محسن رضایی محقق خواهد کرد، گوشه ای از تبلیغات آیت الله رئیسی، فاز اورژانسی دولت سلام، مثلث انتخاباتی اصلاحات، آخرین تحولات در ستاد انتخاباتی نامزدها و «#رای_میدهم» و «#ما_منتظر_انتخاباتیم» صدرنشین توئیتر فارسی را تقدیم مخاطبان گرامی می کنیم.

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

ما اصحاب «ما می توانیم» هستیم

آیت الله رئیسی تأکید کرد: ما اصحاب «ما می توانیم» هستیم و هرگز با یأس و ناامیدی و «نمی شود» و «نشد» سنخیتی نداریم.

دولت ما دولت مردمی خواهد بود، دولت ما دولت دلالی، پارتی بازی و رانت خواری نخواهد بود. مصمم هستم تا تغییر جدی در جامعه ایجاد شده و لبخند بر لب جوانان بنشیند و فقر ریشه کن شود.

دولت ما، دولت دلالی و رانت خواری و پارتی بازی نخواهد بود، بلکه دولت تولید و مردم محور خواهد بود؛ هر جا با قدرت و امید وارد شده ایم آنجا عرصه موفقیت مان بوده است، اما در هرکجا با ناامیدی وارد شده ایم با رنج و مشکل مواجه شده ایم.

امروز وضعیت دولت دولت مردم را رنجانده است و  تعطیلی 40 درصدی ظرفیت تولیدی کشور قابل قبول نیست؛ امروز اکثر کارخانجات با اندکی پیگیری فعال می شوند و متعهد و مسؤول هستیم تا در این میدان تلاش کنیم.

اولین وعده‌ای که محسن رضایی محقق خواهد کرد

محسن رضایی اولین وعده‌ای که محقق خواهد کرد را وعده یارانه ۴۵۰ هزار تومانی عنوان کرده و گفته: ایران را به کانون غذای جمعیت 500 میلیونی در اتحادیه آسیای جنوب غربی تبدیل خواهم کرد.

رضایی معتقده که دهه ۹۰ برای ما دهه از دست رفته است. او گفته: در این دهه میانگین رشد اقتصادی صفر شد، میانگین تورم ۲۴ درصد بود که بدترین آن در سه سال گذشته است، میانگین رشد سرمایه ثابت خالص منفی پنج درصد بود و در طی ۵۰ سال اخیر برای اولین بار رشد استهلاک سرمایه از رشد سرمایه‌گذاری بیشتر شد.

برنامه ریزی برای مشارکت بالا در انتخابات از ضروریات امروز کشور است

آیت الله توکل نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه برنامه ریزی برای مشارکت بالا در انتخابات از ضروریات امروز کشور است، گفت: باید مطابق با مطالبات رهبر معظم انقلاب، به دنبال مشارکت حداکثری باشیم تا دشمنان ما به اهداف و برنامه ریزی های خود که مشارکت حداقلی است، نرسند.

رئیسی مولفه‌های انتخاب همکارانش را اعلام کرد

سید ابراهیم رئیسی معتده که اگر مشکل قاچاق صرفا با برخوردهای پلیسی و قضایی حل می شد تاکنون باید قاچاق ریشه‌کن می‌شد. او گفته که بسیاری از آنچه امروز به‌عنوان پرونده فساد و قاچاق به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود محصول عدم اقدام به موقع و فقدان نظارت صحیح دولت است.

کاندیدای ریاست جمهوری سیزدهم، مردمی بودن، ضد فساد بودن و برخورداری از روحیه انقلابی را سه مولفه برای انتخاب همکارانش عنوان کرده و گفته: همه بدانند دولت مردمی هیچ‌گونه فسادی را بر نمی‌تابد و اجازه نمی‌دهیم در هیچ کجای سازمان اداری دولت فساد لانه کند.

او جوانان مجرد را هم خطاب قرار داده و گفته: من به جوانان گفته‌ام که آنها ازدواج کنند، ما هم ساخت مسکن برایشان را از همان روز نخست دولت پیگیری می‌کنیم و فکر می‌کنم بشود طی ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی ساخت.

فاز اورژانسی دولت سلام

قاضی زاده هاشمی شعار خود را کاهش نرخ تورم به زیر 5 درصد عنوان کرده و گفته: هر خانواده ایرانی باید یک شناسنامه اقتصادی نزد دولت داشته باشد. تا مشخص شود درآمدش چقدر است؟ هزینه اش چقدر است؟

نامزد تشکیل دولت سیزدهم اولین کاری که باید انجام دهد را حل کردن قضیه بورس می‌داند. او دولت سلام را دارای یک فاز اورژانسی خوانده و گفته: مثلا قضیه کرونا کاملا اورژانسی است و ۶۰ درصد مشاغل گرفتار این موضوع شده‌اند و باید در این زمینه اورژانسی عمل کرد و دو سه ماهه این موضوع را جمع کنیم.

باید تولید داخل برای ما ناموس باشد، ارز 4200 تومانی 30 هزار میلیارد را به باد داد، دیپلماسی اقتصادی تمامی دیپلماسی ماست از دیگر کلیدواژه‌هایی است که قاضی‌زاده امروز بر آنها تکیه کرده است.

همتی هم وعده یارانه‌ای داد

همتی معتقده پرداخت یارانه در کشور هدفمند نیست. او گفته که قصدم نیست که عدد بدهم اما هر خانوار حداقل باید یک میلیون یارانه به ۳ دهک پایین بدهیم.

او این وعده را هم داده که کسی از او جمله معروف «نمی‌گذارند کار کنم» را نخواهد شنید. همتی درباره خودرو هم گفته: باید اصلاح جدی در کیفیت خودروی داخلی داشته باشیم. ما الان خودروی بی‎کیفیت داخلی را داریم به قیمت فورد آمریکایی می‎فروشیم و این اصلا برای مردم قابل قبول نیست.

انتقاد مهرعلیزاده از چمبره 70درصدی دولت بر اقتصاد

مهرعلیزاده هم معتقده که چمبره 70 درصدی دولت بر اقتصاد کشور، مردم را بی‌کار کرده،‌ رقابت را از بین برده و تولید و صادرات را قفل کرده و 70 درصد ظرفیت شهرک‌های صنعتی تعطیل است و این یعنی بی‌کاری 4 تا 4.5 میلیون نفر.

معطل نفت نمی‌مانم

سعید جلیلی هم گفته: می‌توان از کشاورزی،‌ پتروشیمی،‌ برق و معدن تا سال ۱۴۰۴ چند ده میلیارد فقط ارزآوری داشت و معطل نفت نماند. در این خصوص برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و از روز اول دولت آن را اجرا خواهیم کرد.

وعده زاکانی برای رانت مولد به کشاورزان

زاکانی به امنیت غذایی توجه ویژه کرده و گفته: ما به کشاورزی رانت مولد می‌دهیم، کشاورزی امنیت غذایی ملت ایران را تأمین خواهد کرد. به عنوان یک اولویت اساسی در تولید به کشاورزی توجهی خاص خواهیم کرد.

کاندیداتوئیت | از رانت سلطان‌پرور تا فعال شدن به جای علاف بودن

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

 

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

 

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

 

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

 

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

 

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

طرح رئیسی برای ساخت 4 میلیون مسکن بدون آورده اولیه

پروین‌پور، عضو سابق شورای عالی مسکن گفته: یک تیم تخصصی و پژوهشی در حوزه اقتصاد و مسکن حدود ۷ ماه است روی طرحی کار می‌کند که ارتقا یافته و تقویت شده طرح مسکن مهر است. این طرح به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در دستور کار ایشان قرار دارد.

در طرح جدید قرار است طی ۴ سال آینده ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته شود، یکی از مزیت‌های این طرح آن است که متقاضی هیچ آورده اولیه ندارد.

مثلث انتخاباتی اصلاحات

روزنامه شرق در تشریح وضعیت امروز اصلاح‌طلبان در انتخابات نوشته: محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی تنها نامزدهای اصلاح‌طلب این دوره از انتخابات هستند مهرعلیزاده همچنان امید دارد که اجماع اصلاح‌طلبان را به دست بیاورد و این در حالی است که از آن‌ سو تمایل‌هایی از سوی حزب کارگزاران سازندگی به حمایت از عبدالناصر همتی دیده می‌شود. با این حال آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات همچنان می‌گوید: آخرین موضع همانی است که اعلام شد.

محمود صادقی از اعضای ناسا اما درباره تقاضای مهرعلیزاده برای بررسی برنامه‌اش در جبهه اصلاحات گفته: در جبهه اصلاحات صحبت هایی شده، اما در این زمینه هنوز تصمیم گیری نشده. نظر بعضی از اعضاء این است که اگر مهرعلیزاده و همتی تمایل دارند، برنامه های خود را به جبهه ارائه کنند، ولی اختلاف نظر میان اعضا وجود دارد.

آخرین تحولات در ستاد انتخاباتی نامزدها

علیرضا زاکانی در احکامی، جواد تاجیک را به عنوان قائم مقام و شهیده جهانیان را به عنوان مسئول امور بانوان ستاد انتخاباتی خود را منصوب کرد.

طی حکمی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی به عنوان رئیس کمیته نمایندگان مجلس یازدهم ستاد آیت‌الله رئیسی انتخاب شد.

علیرضا احمدی، رئیس شورای مرکزی و سیاستگذاری نهضت «هر خانه یک ستاد آیت الله رئیسی» گفت: ما برای نهضت هرخانه یک ستاد سامانه‌ای را راه اندازی کردیم که هر فردی تمایل داشت خانه اش را تبدیل به ستاد کند، ثبت نام کند.

محمد هاشمی: همتی را «خیرالموجودین» می‌دانم

«محمد هاشمی» فعال سیاسی اصلاح طلب و از حامیان دولت روحانی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «گزینه مناسب در بین گزینه‌های ریاست‌جمهوری وجود دارد. آقای همتی کمتر شناخته شده‌اند اما گزینه مناسبی برای ریاست‌جمهوری هستند. آقای همتی  در زمانی که بنده در صداوسیما فعالیت می‌کردم حدود ۱۲ سال جزو مدیران من در این سازمان بودند و به همین دلیل شناخت خوبی از ایشان دارم».

هاشمی در ادامه گفت: «ایشان در زمینه اقتصادی نیز صاحب‌نظر است و دارای تئوری و سبک هستند. در کارهای پولی و بانکی و در بیمه مرکزی و بانک مرکزی نیز فعالیت کرده‌اند و تجارب خیلی خوبی دارند. در شرایط کنونی مهمترین مطالبه و دغدغه مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی است. برای حل این مشکلات نیز حضور یک اقتصاددان در پاستور می‌تواند کمک بزرگی به بهبود وضعیت کند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «به نظر من اتفاق مبارکی رخ داده و کسی که امروز در صحنه انتخابات حضور دارد دارای این توانایی است که مشکلات اقتصادی  جامعه را مدیریت کند. بنده در شرایط حساس و خطیر کنونی کشور در بین موجودین انتخابات آقای همتی را «خیرالموجودین» می‌دانم... امثال آقایان لاریجانی و جهانگیری هنوز هم فرصت دارند و می‌توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند. آقای لاریجانی می‌تواند با حمایت از دکتر همتی صحنه انتخابات را تغییر بدهد».

همتی یکی از بانیان اصلی وضع موجود اقتصادی در کشور است. کارشناسان معتقدند که حضور همتی در رأس دولت بعدی در حقیقت تشکیل «دولت سوم روحانی» است.

یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به این مسئله نوشت: «ایده اصلی همتی که حل مشکلات اصلی مردم بعد از رفع تحریم است، همان کلان ایده روحانی است. همتی چیز اضافه‌تری از روحانی برای عرضه کردن ندارد. همتی همان رئیس بانک مرکزی روحانی است، نه چیزی بیشتر».

یکی دیگر از فعالین رسانه ای با انتقاد از مدیریت همتی در بانک مرکزی نوشت: «رییس مجلس چند ماه پیش از رانت بزرگ ارز ۴۲۰۰ تومانی انتقاد کرد و گفت که با این ارزپاشی چرا قیمت مرغ مدیریت نمی‌شود؟ همین آقای همتی یکی از افرادی بود که نگذاشت رانت ارزی به نفع مردم حذف شود و حالا که رانت‌خواران گردنشان کلفت‌تر شده، منتقد رانت خودساخته شده‌اند! ».

طبق آمارهای رسمی بانک مرکزی، بیش از ۵۴ درصد نقدینگی کل تاریخ ایران در دوران ۳ ساله مدیریت همتی بر بانک مرکزی خلق شده است. با اینحال یکی از شعارهای همتی، کنترل نقدینگی است!

بنا بر گزارش تشکلهای بخش خصوصی مرغ  و دام و حتی مسئولان فعلی و سابق دولتی،  گرانی مرغ و گوشت در بازار ناشی از تعلل بانک مرکزی در تخصیص ارز به واردات نهاده های دامی بود که کماکان  نیز این مشکلات قابل مشاهده است، به طوری که قیمت یک کیلوگرم مرغ در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار تومان و یک کیلوگرم گوشت بیش از ۱۳۰ هزار تومان شده است.

به عبارت دیگر همتی از بانیان اصلی صف های عریض و طویل خرید مرغ است. از سوی دیگر عبدالناصر همتی اعلام کرده که برای بورس هم برنامه‌های زیادی دارد، این در حالی است که گفته می‌شود همتی یکی از عوامل اصلی پشت صحنه در ریزش‌های سنگین بورس بوده است.

در دوران ریاست همتی بر بانک مرکزی حجم نقدینگی دو برابر، دلار بیش از ۲۰۰ درصد و تورم حدود ۴ برابر شده است.

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

حیف شد، جهانگیری میخواست بانیان وضع موجود را معرفی کند!

 روزنامه اعتماد در مطلبی به قلم «جعفر گلابی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: «ما هنوز در محاصره تحریمیم و خطرها تهدیدمان می‌کند ولی جالب است که تحریم شکن متدین ما آقای ظریف زیر انواع آتش تهیه قرار گرفت چندان که عطای ریاست‌جمهوری را به لقایش بخشید. خطرناک آنکه سبب‌سازی برای کاهش مشارکت مردم را بهتر از نتیجه دلخواه می‌دانند! ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «جالب‌تر آنکه حالا در اوج انتخابات همه از وضع نابسامان موجود شکایت غلیظ می‌کنند ولی کسی نمی‌گوید که عده‌ای در داخل جذاب تحریم بودند، با برجام بازی کردند و وحدتی پشت سر دولت برای شکستن تحریم‌ها ایجاد نشد تا اینکه ترامپ از راه رسید از اختلافات و ندانم‌کاری‌ها و خودمحوری‌های‌مان کمال استفاده را برد و جنایاتش را آغاز کرد».

اعتماد در ادامه نوشت: «آقای جهانگیری اجازه پیدا نکرد که با جزییات بانیان وضع موجود را معرفی کند ولی ای کاش کاندیداهای محترم صادقانه جلو مردم داستان پرغصه برجام و سستی‌ها و قدرناشناسی‌ها و زمینه‌سازی‌ها و استقبال‌ها از تحریم را بازگویند یا به سوالات مهم پیرامون این واقعه مهم تاریخی پاسخ دهند».

این روزنامه اصلاح طلب تاکید کرده که جهانگیری تصمیم داشت که بانیان وضع موجود را معرفی کند، اما فرصت پیدا نکرد. چندی پیش «محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «اختیارات رئیس‌جمهور با همه محدودیت‌ها بسیار زیاد است. او وزرا، استانداران و فرمانداران را تعیین می‌کند، نظارت تام بر تمام دستگاه‌های اجرائی دارد، بودجه یک سال کشور را به مجلس ارائه می‌کند و بسیاری اختیارات دیگر که بحث مفصلی است. اگر رئیس‌جمهور عزم کافی برای سامان‌دادن امور داشته باشد، با همین اختیارات موجود هم می‌تواند کار کند».

سوال این است که اگر رئیس جمهور هیچ اختیاراتی ندارد و امور دست دیگران است، پس این ازدحام کاندیدا در میان اصلاح طلبان برای راهیابی به پاستور برای چیست!؟

جهانگیری همان شخصی است که در سال ۹۶- چهارسال پس از آغاز به کار دولت روحانی- به مردم وعده داد که اگر وی یا روحانی در انتخابات پیروز شوند، وضعیت کشور به گونه ای خواهد شد که دیگر هیچ کارتن خوابی وجود نخواهد داشت و هیچکس در ایران سرِ گرسنه بر بالین نخواهد گذاشت.

اصلاح طلبان بجای آنکه در زنگ حساب دولت، با داستان سرایی، تحریم ها و وضع موجود را به گردن دیگران بیندازند، باید درباره تبعات دلار ۴۲۰۰ تومانی، فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، ماجرای تضییع حقوق کارگران در کارخانه هفت تپه، افتخار وزیر به نساختن مسکن برای مردم، کارنامه حسین فریدون و مهدی جهانگیری و شبنم نعمت زاده و مهدی آخوندی و هادی رضوی و...سخن بگویند.

اگر آقای ظریف تحریم شکن بود، عراقچی صراحتا نمی گفت که «نتیجه برجام تحریم های بیشتر بود». و اگر ظریف تحریم شکن بود، تحریم ها در دولت اوباما به صورت کامل لغو می شد. تحریم ویزا، تحریم آیسا، تمدید قانون وضعیت اضطراری علیه ایران و آغاز نقض فاحش برجام همگی در دولت اوبامای مودب! و باهوش! اتفاق افتاد. همان دولتی که آقایان امضای وزیر خارجه آن را تضمین دانستند.

اصلاح طلبان بجای مظلوم نمایی و تمارض، باید صادقانه درباره کارنامه خود به مردم پاسخگو باشند. همان کارنامه ای که سفره مردم را کوچک و خانوارهای ایرانی را با مشکلات معیشتی و اقتصادی متعددی مواجه کرد.

کرباسچی: قهر با صندوق رأی یعنی خلع سلاح خودمان

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه سازندگی گفت: «ما در کارگزاران سازندگی به دنبال آن هستیم که مجموعه اصلاح طلبان با استفاده از سلاح رأی وارد صحنه انتخابات شوند. رأی ندادن سلاحی کند است و در هیچ جامعه ای منجر به تغییر نمی شود...قهر با صندوق رأی یعنی خلع سلاح خودمان».

کرباسچی در ادامه گفت: «راه این است که در مقابل ردصلاحیت ها با افرادی دیگر وارد صحنه شد. اگر کسی فکر می کند در این گزینش ها رأی آوردن شخص بخصوصی مدنظر بوده، می تواند با رأی به گزینه دیگری، مقابل آن تصمیمات به صورت مدنی بایستد...پیام موثر این است که رای بدهی و بگویی چه کسی را نمی خواهی».

پس از احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، برخی از احزاب و فعالین اصلاح طلب مسئله تحریم انتخابات را مطرح کردند.

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

با یک بررسی مختصر به این نتیجه می رسیم که اصلاح طلبان اصلا با صندوق رأی و جمهوریت میانه خوبی ندارند. در انتخابات برای طیف های سیاسی دو حالت وجود دارد، یا طیف مورد نظر در انتخابات پیروز می شود، یا شکست می خورد.

اصلاح طلبان ثابت کرده اند که چه در انتخابات پیروز شوند و چه شکست بخورند، در هر دو حالت به مردم دهن کجی می کنند و فهم و شعور آنان را مورد توهین قرار می دهند.

برای مثال این طیف در سال ۸۸ در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد. با اینکه سران اصلاح طلب در جلسات خصوصی تاکید داشتند که به هیچ عنوان تقلب صورت نگرفته است، اما پشت تریبون دروغ تقلب را مطرح کرده و حداقل ۸ ماه کشور را درگیر آشوب و التهاب کردند.

اتفاقا در سال ۸۸ انتخابات با مشارکت ۸۵ درصدی برگزار شد، اما اصلاح طلبان شیرینی این جشن ملی را با اردوکشی خیابانی و آشوب و اغتشاش، به همه مردم تلخ کردند.

و اما در سال ۹۲، اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شدند. ولیکن این بار نیز این طیف با دروغ اختیارات محدود رئیس جمهور، به مردم دهن کجی کرده و انتخابات و رأی مردم را به سخره گرفته و مطالبات و مشکلات مردم بی اعتنایی کردند.

در مجموع، مسئله اصلی طیف اصلاح طلب، قهر یا آشتی با صندوق رأی نیست. بلکه مسئله اینجاست که این طیف اصلا برای رأی مردم احترام قائل نیست و با جمهوریت و مردم سالاری و صندوق رأی میانه خوبی ندارد.

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی ۸۸

«سعید حجاریان» از فعالین اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در یادداشتی با عنوان «از رنجی که می بریم» نوشت: «تا به امروز، در ادوار مختلف انتخابات بی‌نظری و بی‌طرفی رهبری و شورای نگهبان ترویج شده است. اما، چینش نامزدها و ردصلاحیت افرادی که اساساً گمان حذف‌شان نمی‌رفت، نشان داد: گر بگویم که مرا با تو سر و کاری نیست/در و دیوار گواهی بدهد کاری هست! به عبارت دیگر، اگر در گزاره بی‌طرفی صرفاً حین برگزاری انتخابات و یا پس از آن تشکیک می‌شد، این‌بار پیش از انتخابات چنین باوری در افکار عمومی به‌وجود آمده است».

حجاریان در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: «مروّجان جریان سیاسی حاکم بر کشور، تلفیق انتخابات و اعتراض را پدیده‌ای نادر تلقی می‌کنند و رخدادی از جنس جنبش سبز را حاصل فضای جدلی مناظره‌ها، قطبی شدن انتخابات و گاه، عواملی در خارج از کشور می‌دانند. اما، اکنون به‌رغم آنکه امیدی به مناظره‌های انتقادی نیست و رقابتی هم شکل نگرفته است، گاردی همچون گارد پسا۸۸ شکل گرفته است که گویی روح آن انتخابات گرم در کالبد این انتخابات سرد حلول کرده است».

این فعال اصلاح طلب در این یادداشت تصریح کرد: «در نظام فقاهتی ما قولی مشهور وجود دارد که می‌گوید: الجمع مهما امکن اولی من الطرح؛ که بیان می‌دارد می‌توان به‌جای حذف و نادیده‌گرفتن طرفین تناقض، تا جایی که ممکن است آن‌ها را با یکدیگر جمع کرد. به تعبیر عامیانه، می‌توان قیمه‌ها را در ماست‌ها ریخت! یعنی، همزمان می‌توان مشارکت حداکثری و حداقلی را ترویج کرد، قرائتی دوگانه از انتخابات آزاد و آزادی انتخاب ارائه داد، فرآیندی را که ذاتاً پیش‌بینی‌ناپذیر است پیش‌بینی‌پذیر کرد، مشارکت شهروندان و کنترل اجتماعی را تجمیع کرد، شعار «همه با هم» و «همه با من» را ممزوج کرد و حتی، کاندیداسازی کرد!».

حجاریان در پایان نوشت: «در آخر باید گفت، تداوم این وضعیت به فرسایش و تحلیل هر چه بیشتر نیروهای اجتماعی و سیاسی می‌انجامد. زیرا نمی‌توان از احزاب سیاسی و بدنه فعال آن‌ها طلب مشارکت و فعالیت سیاسی-اجتماعی داشت و همزمان برای همان فعالیت‌های‌ محتاطانه‌ی در چارچوب خط‌ونشان کشید. در این وضعیت بغرنج، به‌ویژه در انتخابات پیش‌رو نظام سیاسی ما باید به یک سوی تناقض بگراید؛ بدین صورت که یا خود متکفل صدر تا ذیل پروژه انتخابات شود (مانند سوریه و بلاروس) یا آن را به پروسه‌ای تبدیل کند که همچنان رگه‌هایی از بقای سیاست و امید اجتماعی در آن احساس شود».

سعید حجاریان در یادداشت مذکور همصدا با دشمنان ملت ایران، انتخابات در ایران را فرمایشی و نمایشی خوانده و مدعی شده که پیروز انتخابات از پیش توسط حاکمیت تعیین شده است.

البته از فردی که یدطولایی در «شورش علیه جمهوریت» و «دهن کجی به رأی مردم» را دارد و پیش از این در سال ۸۸ «جشن مشارکت ۸۵ درصدی ملت ایران در انتخابات» را به «آشوب و التهاب» تبدیل کرد، اصلا بعید نیست که اینچنین برای جمهوریت و مردم سالاری شاخ و شانه بکشد.

گویا آقای حجاریان قیمه ها را در ماست ها  ریخته و دلتنگ آشوب های خیابانی ۸۸ شده است. چرا!؟ به این دلیل که وی و دوستانش نه تنها حاضر نیستند که درباره کارنامه ۸ ساله «دولتِ اصلاح طلبان» به مردم پاسخگو باشند، بلکه چون احتمال می دهند که شاید در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شکست بخورند، باز هم تصمیم دارند که زیر میز جمهوریت و مردم سالاری و انتخابات زده و جشن ملی را به آشوب خیابانی بدل کنند.  

وقتی حامیان «قاتلان حاج قاسم» از کاندیداتوری رئیسی به حول و وَلا می افتند

وب سایت ضدایرانی «صدای آمریکا» که از اصلی ترین «حامیان تحریم مردم ایران» و از جمله تحریم داروی بیماران خاص و تحریم داروی کودکان ایرانی است، و همیشه پای ثابت حمایت از کشتار و جنایت علیه مردم ایران است، در مطلبی با عنوان «رئیسی یا از ریاست قوه قضائیه کناره گیری کند یا از نامزدی» نوشت: «محسن مهرعلیزاده پیشنهاد کرده ابراهیم رئیسی یا از ریاست قوه قضائیه استعفا دهد یا از نامزدی ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند. او  خطاب به رئیسی گفته است:"چگونه به خود اجازه می‌دهند برای نامزدهای ریاست‌جمهوری خط و نشان کشیده و خط قرمز تعریف کنند؟ ".»

نکته قابل توجه اینجاست که ارگان رسانه ای کاخ سفید، با استقبال از توئیت کاندیدای اصلاح طلب، پیشنهاد وی درباره کناره گیری رئیسی از کاندیداتوری را تکرار کرده است.

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

یک سوال؛ چرا یکی از اصلی ترین رسانه های حامی تحریم و جنایت علیه مردم ایران که پس از ترور سردار سلیمانی، به صورت ویژه از «قاتلان حاج قاسم» دفاع کرد، حالا با ذوق زدگی، توئیت کاندیدای اصلاح طلب را بازنشر کرده و پیشنهاد کناره گیری رئیسی را مطرح می کند!؟

لازم به ذکر است که سایت ضدایرانی «رادیو فردا» نیز مستندی علیه رئیسی منتشر کرده است.

چرا حامیان تحریم و جنایت علیه مردم ایران، از کاندیداتوری رئیسی دچار هراس و آشوب شده اند!؟

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

«#رای_میدهم» و «#ما_منتظر_انتخاباتیم» صدرنشین توئیتر فارسی

بررسی داده های توئیتر نشان دهنده آن است که هشتگ های «#رای_میدهم» و «#ما_منتظر_انتخاباتیم» صدرنشین توئیتر فارسی است.

علیرغم تبلیغات رسانه های معاند در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی درخصوص تحریم انتخابات، هشتگ هایی که در حمایت از انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده است در توئیتر فارسی ترند شده است.

وقتی دستپخت «جریان فتنه» را به پای جلیلی می نویسند!

سایت خبری جماران در مطلبی با عنوان «رئیس دولت سایه!» نوشت: «محصول مذاکرات ایران و ۵ قدرت جهانی در دوران سعید جلیلی، ایجاد اجماع جهانی علیه ایران و صدور قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است؛ ‌ که سهمگین‌ترین آنها قطعنامه شماره ۱۹۲۹ بود که در خرداد ماه ۱۳۸۹ به تصویب رسید و راه را برای تحریم‌های یکجانبه دیگر باز و فصل جدیدی را در اقتصاد ایران گشود».

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

این سایت اصلاح طلب دستپخت جریان فتنه را به پای جلیلی نوشته است. چرا که قطعنامه ۱۹۲۹ محصول فتنه سال ۸۸ است.

قطعنامه ۱۹۲۹ در سالگرد فتنه ۸۸- خرداد ۱۳۸۹(ژوئن ۲۰۱۰)- با هدف ترغیب و تشویق جریان فتنه صادر شد. جریان فتنه در سال ۸۹ رو به افول بود و آمریکا و شرکای واشنگتن برای کمک‌رسانی به فتنه گران و تحت فشارقراردان مردم و به خیال خام اینکه نظام جمهوری اسلامی ضعیف و دچار بی‌ثباتی داخلی شده است، این قطعنامه را صادر کردند.

در همان مقطع «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار واشنگتن پست که پرسیده بود قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران چه اثر قابل توجهی دارد؟ گفته بود: «این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است».

«جان مک کین» سناتور معروف آمریکایی نیز- خرداد ۸۹- پس از تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ در «بنیاد ملی دموکراسی» گفت: «بالاخره قطعنامه تحریم‌های بیشتر علیه ایران به تصویب رسید...ما باید درکنار جنبش سبز بایستیم، لازم است که اهداف آنان را اهداف خود بدانیم. منافع آنان منافع ماست و تلاش‌هایشان، تلاش‌های ما».

همچنین «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید و نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، در مقطع فتنه ۸۸ گفته بود: «این ناآرامی‌های ایران در سال ۸۸ بود که گزینه تحریم ایران را که بیش از دو سال از دستور کار خارج شده بود، مجددا به روی میز برگرداند».

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

همچنین «استوارت لوی» معاون وقت وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در همان مقطع گفته بود: «مهم‌ترین اتفاقی که رخ داده این است که آمریکا تصور می‌کند تحریم‌ها با اوضاع سیاسی آشفته ایران ترکیب خواهد شد و این چیزی است که آمریکا به آن امید بسته است».

یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به فضاسازی اصلاح طلبان درباره قطعنامه های ضدایرانی نوشت: «اولین قطعنامه شورای حکام علیه ایران در دولت خاتمی صادر شد. بعد هم که روحانی مسئول مذاکرات شد، شش قطعنامه دیگر علیه ایران صادر شد».

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت: «اولین قطعنامه شورای امنیت هم  زمانی صادر شد که لاریجانی مسئول مذاکرات هسته ای بود. حتی قطعنامه دوم و سوم شورای امنیت نیز در زمان مذاکرات لاریجانی صادر شد. بعد از برجام هم قطعنامه ۲۲۳۱ صادر شد که طبق آن تحریم های متعددی در حوزه های مختلف علیه ایران باقی ماند».

دوگانه سازی های کاذب و غفلت از مشکلات اصلی مردم

رهبر معظم انقلاب- ۶ خرداد ۱۴۰۰- در دیدار تصویری با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اصلامی با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه نامزدها باید در مناظرات دیدگاههای خود را درباره فضای‌مجازی و سیاست خارجی اعلام کنند، تأکید کردند: «اینها جزء مسائل مردم نیست. مسئله مردم «بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف و مافیای واردات» است که کمر تولید را می‌شکند و جوانان مبتکر و با انگیزه را مأیوس و کشاورزان زحمتکش را بیچاره می‌کند».

با اینحال برخی نامزدهای انتخابات با ایجاد دوگانه سازی های کاذب، مطالبات و مشکلات اصلی مردم را به حاشیه برده اند.

برای نمونه در روزهای گذشته، «عبدالناصر همتی» کاندیدای اصلاح طلب گفته بود: «چرا باید به دختر خانمی که وقت گذاشته و تحصیل کرده است، پیامک بدهیم و بگوییم شما حجابت را در ماشین رعایت نکردی و به آنها استرس وارد کنیم؟ ».

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

همتی همچنین با انتشار توئیتی به مسئله فیلترینگ اشاره کرده و نوشت: «حال که حجت‌الاسلام رییسی بالاخره بعد از مدت‌ها در شبکه‌های اجتماعی اکانت رسمی ایجاد کردند، برای رفع تبعیض در دسترسی و رفع ظلم فیلترینگ، از ایشان درخواست می‌کنم از فردا صبح دستور رفع فیلتر توییتر را صادر کنند تا همه مردم از مطالب ایشان بهره‌مند شوند».

همتی از بانیان اصلی وضع موجود است، اما بجای پاسخگویی، ژست طلبکار به خود گرفته و با دوگانه سازی های کاذب، مشکلات اصلی مردم و مطالبات اصلی را به حاشیه برده است.

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

از صدر نشینی «#رأی_میدهم» در توئیتر تا دلتنگی حجاریان برای آشوب های خیابانی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
توروخدا این اصلاح طلب ها نمیخواد کار کنن. هیچ کاری نکنن بهتره. بشینن در سکوت این همه ثروتی که در این هشت سال غارت کردن و از جیب مردم دزدین رو به ....... بزنن و ... فقط کاری نکنن.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
لطفا اقای رییسی نظر صریح خودشون رو راجع به فیلترینگ اینستاگرام ودرسته اینها اولویت اول کشور نیست اما توجه داشته باشید که برای بخشی از جامعه مهم هست.
1
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۳
گمان مبر که به پایان رسید کار مغان ___هنوز به ثلث نرسیده بجان اردوغان __ هزار باده ی نا خورده در رگ تاک است __ برای من که ندارم امید درد ناک است
1
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
میل کن نان لواشی __توأمان با هر آشی __پرهیز کن از حواشی __ با هر که هستی داشی __ فرقش بگذار ز کاشی __محسوب نگردی نا شی _
1
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
رنگ اگر باشد سیاه و سرخ و زرد ___کی بود بر مردمان در مان درد ؟__ چاره و درمان مشکل رنگ نیست __-آن که باید باشد عقل است ، نزد کیست ؟__ دین و عقل و علم و ایمان چاره است ___غیر از ای کمتر ز آجر پاره است __
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
ای مهندس جان بگیر آچار بدست ___ در نظر گیر کارها را خرد و پست ___ بشکن و در هم بریز هر آنچه هست __ خود نشان ده همچنان افراد مست__
گو منم آنکو ز سختی ها برست ___
بود اگر مشکل بدست من شکست __ گر نداری باورم می کن سؤآل ___لکن از آدم نه ،بلکه از شغال __ این هم یک مزاح برای تفریح خوانندگان عزیز . با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
1
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷
باز میگردانم ، باز می گردانم ___مثل گردن غاز گردانم___
صوتش را مثل ساز می گردانم__ خیلی خوشگل و ناز میگردانم __دنیارا بدان خوب می چرخانم ___چون مهندسم خیلی کار دانم __باور کن زمن ای عزیزجانم ___کار ها را یقین خوب پیش می رانم __ زنده میکنم محمد مرسی __می نشانمش روی آن کرسی __
باور م بکن نیستم من نرسی __قبول نداری باید بپرسی
1
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
گویا جناب آقای دادستان اطلاعیه ای دادبود که در آن حضرات آقایان نامزدهای ریاست جمهوری را به رعایت معیارها و ملاک های قانونی دعوت کرده بود ، در حالی که هیچیک از نامزد های محترم نسبت به آن عکس العملی نشان نداده بودند ، جناب آقای رضائی سخنان معترضانه ای در آن مورد ایراد کرده بود که چرا ایشان این تذکر را داده اند و پرسیده بودند آیا این اقدامی را که خواهید کرد درمورد جناب آقای رئیسی نیز اعمال می کنید یا نه ، نمیتوانید چون ایشان در رأس قوه ی قضائیه هستند .بنده ی حقیر درجائی ،مطالبی را خطاب به این بزرگوار نوشتم که آن را ذیلاََ بنظر مبارک خوانندگان عزیز می رسانم :
«با سلام و احترام بر جناب آقای رضائی ، بنده ی حقیر از بیانات جناب آقای دادستان خبر ندارم ، ولی بعنوان فردی که معتقدم به قانون باید احترام گذاشت ، اگر مطالبی که ایشان فرموده اند منطقی و قانونی است که قاعدةََ باید چنین باشد ،همه باید لبیک بگویند ، خود جناب رئیس جمهور نیز باید مطیع قانون باشد تا چه رسد به نامزد های محترم ریاست جمهوری که بقول معروف هنوز نه به بار است و نه به دار . لذا این که ناراحتی ندارد . این فرمایش جنابعالی بصورتی ، در جهت تضعیف جناب آقای رئیسی محسوب میشود . جناب آقای رضائی تا خدا نخواهد کسی به جائی نمی رسد حتی سیبی هم از درختی نمی افتد . پس خوب است ان شاءالله همه با توجه به این نکته با رعایت موازین قانونی و اخلاقی تلاش کنند و یقین داشته باشند آنچه صلاحشان است خدای تعالی برایشان پیش خواهد آورد . چون .ممکن است این فرماش حضرت عالی در برخی اذهان القاء شبهه کند که دادستان محترم بیانی ایراد کرده است که از هفت نامزد ، شش نفرشان تهدید شده و فقط یک نفر که رئیس محترم قوه ی قضائیه باشد میتواند هرچه میخواهد ولو باعبور از خطوط قرمز بگوید و بقیه بسبب این محرومیت نتوانند از اقبال عمومی بر خوردار باشند . جناب آقای رضائی فکر مردم شریف ما امروز به این امور می رسد ، از جناب شما بیشتر انتظار می رود که به این جهات توجه کنید پس بهتر است همه در برابر سخنان معقول و منطقی از هر کسی که باشد از ان جمله جناب داد ستان محترم خاضع باشند . با عرض پوزش و ادب ، محمد مهدی اسلامی ».
0
1