۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۸۱۸۰۷
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در گفت‌وگو با رسا:

امروز در مدیریت رهبری همان دائره المعارف امام در حال پیاده سازی است

امروز در مدیریت رهبری همان دائره المعارف امام در حال پیاده سازی است
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان اینکه باید نسبت به دیدگاه های امام(ره) در موضوعات مختلف کارهای پژوهشی صورت گیرد، گفت: همه جامعه در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، با بیان اینکه ایشان همواره در راستای اسلام ناب محمدی گام برمی داشتند، گفت: حضرت امام(ره) انقلاب اسلامی را بر اساس آموزه های اسلام ناب محمدی پایه گذاری کردند.

وی صحیفه نور امام خمینی(ره) را دایرة المعارف اسلام ناب محمدی دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم اسلام ناب را فراگرفته، با آن مأنوش باشیم و آن را پیاده کنیم باید کارهای پژوهشی عمیق درباره صحیفه نور امام(ره) انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با ابراز تأسف از کم توجهی جامعه به مبانی فکری و اندیشه های ناب امام خمینی(ره) تصریح کرد: امروز آنگونه که شایسته است به اندیشه های امام(ره) در موضوعات مختلف کار پژوهشی صورت نگرفته است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه باید نسبت به دیدگاه های امام خمینی(ره) در موضوعات مختلف کارهای عمیق پژوهشی صورت گیرد، ابراز کرد: توقع و انتظار ما این است که همه جامعه به ویژه دانشگاه ها، پژوهشکده ها و حوزه های علمیه در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

وی عملکرد متولیان مؤسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) را مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد: این افراد هم باید در مناسبت های مختلف محورهای فرمایشات امام(ره) را در دستور کار قرار داده و به شکل خاص به آنها بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان اینکه اگر مبانی و اندیشه های امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار دهیم، تشابه آن را با اقدامات و منویات رهبر معظم انقلاب درمی یابیم، گفت: امروز در مدیریت مقام معظم رهبری در سطح کلان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دقیقاً همان دایرة المعارف امام(ره) در حال پیاده سازی بوده و دنبال می شود.

وی در پایان یادآور شد: امروز وظیفه همه ما این است که دایرة المعارفی را که امام خمینی(ره) در تعریف انقلاب اسلامی و اسلام ناب برای ما به ارث گذاشتند را مورد توجه قرار داده و کارهای پژوهشی عمیق روی آن انجام دهیم./841/

ارسال نظرات