۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۸۱۸۱۳

ولایت فقیه و انقلاب اسلامی دو یادگار بزرگ امام

ولایت فقیه و انقلاب اسلامی دو یادگار بزرگ امام
حجت الاسلام رضوی مهر گفت: یادگار حقیقی امام پشتیبانی از ولایت فقیه و ادامه مسیر انقلاب اسلامی است. کسی را منسوب به امام می دانیم که بر اهداف امام از خود پایبندی نشان دهد.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ضمن عرض تسلیت به مردم ایران و آزاده سراسر جهان به مناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلام امام روح الله الخمینی (ره) گفت: این واقعه موجب تأثر قلوب مومنین عالم شد، حضرت امام خمینی (ره) موهبت الهی برای دوران غیبت برای انسجام امت اسلام بود.

استاد حوزه علمیه  با توجه به فعالیت های امام راحل اظهار داشت: هرگز هدایت ها و ارشادات امام برای انسجام، وحدت ، یکدلی ، باهم بودن و تشکیل جبهه مقاومت اسلامی در سرتاسر عالم فراموش نخواهد شد؛امت اسلام فدارکاری های امام را در مبارزه با طاغوت،هجرت و جهاد و نهایتاً فعالیت های شبانه روزی امام و یارانش را ذخیره ای بیمه شده برای انقلاب اسلامی می داند.

وی با بیان اینکه آنچه امروز یادگار بزرگ امام برای امت اسلام است، ولایت مطلقه فقیه و انقلاب اسلامی است که دو یادگار بزرگ امام می باشند، عنوان کرد: یادگار حقیقی امام پشتیبانی از ولایت فقیه و ادامه مسیر انقلاب اسلامی است. ما کسی را منسوب به امام می دانیم که بر اهداف امام از خود پایبندی نشان بدهد.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به الگو بودن امام برای پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی گفت: روز رحلت امام از اندوهبارترین روزگاران تاریخ معاصر امت اسلام است. ابعاد علمی امام و مبانی فقهی و اصولی و نظرات تفسیری امام و همچنین نظرات فلسفی او باید الگویی حقیقی در بدست آوردن اطلاعات علمی برای نسل های پژوهشگر و محقق در حوزه های علمیه و دانشگاه باشد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های امام خمینی افزود: امام از بزرگترین صاحب نظران در ابعاد مختلف علوم اسلامی است، باید تعبد امام، معنویت، التزام عملی امام به شرع مقدس، خلق نیکوی امام و همچنین باورهای اعتقادی امام که ریشه در عمق اصالت خانوادگی امام رقم می زند، الگویی تمام عیار برای نسل آینده رقم بگیرد.

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  خاطر‌نشان کرد: امروز فرایند رویکرد غرب و شرق به شناخت اسلام مرهون جانفشانی های امام راحل است. به لطف الهی وجود مقام معظم رهبری تنها کسی بود که بعد از فقدان امام خلاء امام را برای امت امام جبران کرد و امروز با بیش از نزدیک به سی و پنج سال رهبری شایسته توانسته است دنیا را به اعجاب از چنین حرکت هایی حکیمانه، پندآموز و سعادت آفرین و مدیریت بین المللی وا دارد.

حجت الاسلام رضوی مهر در پایان ابراز داشت: امت اسلام در سالروز رحلت امام پیوند عمیق خود با امام را تجدید می کند و میثاقی دوباره و پایبندی بر اهداف امام را با تبعیت و ولایت مداری از ولی فقیه زمان خویش ابراز می دارد. وصیت نامه امام کتیبه ماندگار در ذهن جامعه و دل های خداجویی است که با التزام و عمل به آن تکلیف خود را تا آخر از امام خویش برگرفته است.

ارسال نظرات