۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۸۱۸۲۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

پشتیبانی از ولایت‌فقیه درگرو انتخاب اصلح است

پشتیبانی از ولایت‌فقیه درگرو انتخاب اصلح است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات، گفت: رأی آگاهانه و انتخاب اصلح از مصادیق پشتیبانی از ولایت‌فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با رعایت شیوه‌نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا و با حضور مردم نمازگزار بجنورد در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر الگوگیری و تداوم راه ائمه اطهار (ع) در تمامی زمینه‌ها و شئون مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و روابط خارجی تأکید کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت چهاردهم خرداد، سالگرد رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم بهترین پاسداشت را نسبت به امام راحل (ره) داشته باشیم و دستاوردهای رهبر کبیر انقلاب را حراست و صیانت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه یکی از دستاوردهای امام (ره) اصل ولایت‌فقیه بود که فرمود پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، ادامه داد: امام خمینی (ره) این اصل مترقی را از دین گرفت و در جامعه پیاده کرد؛ بر این اساس کسانی که وارد قدرت می‌شوند و مسؤولیتی می‌گیرند باید در مسیر ولایت قرار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اصل جمهوری اسلامی نیز میراث گران‌بهای امام است که دو ویژگی مردمی و دینی بودن را به جامعه هدیه کرد، اضافه کرد: در آن زمان برخی‌ها با جمهوریت، برخی با اسلامی بودن نظام و برخی نیز با این ترکیب این دو مخالف بودند؛ ولی امام (ره) در برابر همه آن‌ها ایستاد؛ زیرا مردم را می‌شناخت و می‌دانست مردم چه چیزی می‌خواهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: امام (ره) به‌اندازه‌ای به این مردم ایمان داشت که در همه‌پرسی نظام اسلامی فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و بیش از 98 درصد از مردم نیز در همه‌پرسی حرف امام را تکرار کردند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امام راحل (ره) به مردم ایمان داشت؛ به همین دلیل نیز جنگ هشت‌ساله را به مردم و جوانان سپرد و دیدیم همین جوانان در برابر تمام دنیا ایستادند و به پیروزی رسیدند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در تداوم راه امام (ره)، جنگ با داعش را به شهید سلیمانی و نیروهای بسیجی سپرد و دیدیم چگونه این نیروهای مخلص، تروریست‌های مزدور اجنبی را در خارج از کشور ساقط کردند درحالی‌که اگر شهید سلیمانی‌ها نبودند معلوم نبود امروز چه اتفاقی می‌افتاد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات