۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۶۸۱۸۸۸
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

ایجاد اشتغال و ساماندهی معیشت مردم مهم‌ترین رسالت رئیس جمهور آینده است

ایجاد اشتغال و ساماندهی معیشت مردم مهم‌ترین رسالت رئیس جمهور آینده است
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: ایجاد زمینه اشتغال و ساماندهی وضعیت معیشت مردم مهم‌ترین رسالت رئیس جمهور آینده است که در سایه دولت انقلابی و مؤمن تحقق پیدا می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در مراسم گرامیداشت سالروز قیام پانزده خرداد، شهادت امام صادق (ع) و ارتحال امام خمینی (ره) در مصلی ثامن الائمه (ع) شهرستان آبادان، این ایام را به مردم ولایتمدار ایران اسلامی تسلیت گفت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که ثمره ماه مبارک رمضان، عبادت و بندگی است، گفت: ماه شوال نیز ماه بهره‌مندی حقیقی از میزان تقوایی است که در ماه مبارک رمضان کسب شده است؛ تقوای الهی یعنی مجهز شدن به تجهیزات و زره مقاوم در مقابل آسیب گناه برای ورود به منطقه نافرمانی و گناه با هدف نجات هم خود فرد و هم دست گرفتن از گناهکاران در جامعه است.

امام جمعه اهواز خویشتن بانی و تحفظ نفس را تقوا برشمرد و ادامه داد: بنا بر دعای امام سجاد (ع) شیطان در ماه مبارک رمضان در غل و زنجیر است، ماه شوال دشوارترین آوردگاه جهاد اکبر یعنی اینکه به همان اندازه در ماه رمضان قدرت معنوی پیدا کردیم به همان اندازه شیطان تحرک داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان اینکه شوال به معنای ارتفاع یعنی اینکه گناه انسان مرتفع می‌شود، افزود: شیطان در ماه شوال سگ قلاده شکسته است یعنی اینکه تلاش می‌کند که دستاورد یک ماه را به هدر بدهد.

وی با اشاره به آیات و روایات قرآن کریم، شیطان را دشمن قسم خورده انسان دانست و خاطرنشان کرد: در میدان مبارزه یکی از عوامل موفقیت شناخت دقیق دشمن و زیر نظر داشتن رفتار دقیق او است، مثل ورزشکارانی که حرفه‌ای عمل می‌کنند و قبل از حضور در میدان مبارزه، تکنیک‌های حریف خود را زیر ذره بین قرار می‌دهند بنابراین انسان باید رفتار‌های شیطان را خوب شناسایی کند تا در برابر هرکدام از آن‌ها پیروز میدان باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: اگر امام عظیم شأن در قید حیات بودند، مهم‌ترین توصیه ایشان به مردم حضور حداکثری بر سر صندوق‌های رأی بود همانگونه که رهبرمعظم انقلاب در سخنرانی‌های مختلف مردم را به مشارکت حداکثری توصیه کردند.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که امام راحل فرمودند که انقلاب اسلامی قائم به فرد نیست، اظهار داشت: معظم له نوید این را دادند که این انقلاب بسترساز و زمینه ساز ظهور وجود مقدس امام عصر (عج) است و مهم‌ترین دلیل آن سربلندی کشور با وجودی توطئه‌های فراوان دشمنان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به این‌که موفقیت‌های انقلاب اسلامی آثار و برکات وجود امام عظیم الشأن است، گفت: رهبرمعظم انقلاب سِر اینکه انقلاب اسلامی پابرجا بوده را مسئله جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس اسلامی و کشور برشمردند.

وی ادامه داد: زمانی که حاکمیت اسلام و حاکمیت مردم در کنار یکدیگر قرار گرفت، اگر تمام دنیا در برابر این چنین حکومتی قرار بگیرد، پیروز میدان آن نظام خواهد بود؛  هرکجا پیش رفتیم شاهد پیوند میان این دو حاکمیت بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان این‌که امام راحل در مسئله انتخابات فرمودند که یک فریضه است، عنوان کرد: امام عظیم الشأن فرمودند که عدم شرکت در انتخابات در برخی از مقاطع [چه بسا این مقطع کنونی] گناهی در رأس گناهان کبیره باشد.

وی با اشاره به این‌که برخی می‌گویند که در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و رأی نمی‌دهیم، ادامه داد: این رأی ندادن مساوی است با رأی دادن به بدترین حالت و وضعیت موجود و انتقام گرفتن از دولت آینده پس باید تلاش کرد که مردم را برای حضور پای صندوق‌های رأی توصیه کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به مردم ولایتمدار به ویژه جوانان، عنوان کرد: در گام اول برای حضور حداکثری باید تلاش کرد و چهره به چهره مردم را دعوت کنیم و در مرحله دوم نیز کاندیدای اصلح و صالح را انتخاب کنیم، در سابقه آن فسادستیزی، رفع محرومیت و پایبندی به وعده‌های خود وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد عنوان کرد: یک نفر که به عنوان رئیس جمهور پای کار می‌آید، اقتدار نظام مقدس اسلامی و مسائل اجرایی کشور بر عهده او است، باید بداند که در جنگ و ستیز فرهنگی، اجتماعی و در رأس همه آن اقتصادی قرار داریم و لباس رزم بر تن کند و در برابر توطئه‌های متعدد خود را مهیا کند.

امام جمعه اهواز "ایجاد زمینه اشتغال و سامان‌دهی وضعیت معیشت مردم" را مهم‌ترین رسالت رئیس جمهور آینده معرفی کرد و گفت: این کار‌ها در سایه دولت انقلابی، مؤمن، متدین و دارای سابقه راستی، صداقت در گفتار و امانت‌داری تحقق پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: انقلابی‌ها انتخابات پیش‌رو دور تلاش و زحمت است، اگر این بار سستی کردید و بر سر دو راهی قرار گرفتید که آیا به این رأی بدهیم یا به اون رأی بدهیم، کاندیدای امت اسلامی حزب الهی فقط یک نفر خواهد بود و آن یک نفر را شناسایی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد در پایان گفت:  اگر تا فرصت باقیمانده تا انتخابات تلاش نکنیم زمین بازی را باز به غربگرا‌ها و به کسانی که دلشان به حال نظام نسوخته خواهیم باخت. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات