۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۸۱۹۰۴
آیت الله مهدوی:

نداشتن تربیت دینی در رفتار افراد بروز می‌کند

نداشتن تربیت دینی در رفتار افراد بروز می‌کند
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مناظره انتخاباتی اخیر گفت: تربیت دینی در رفتار افراد بروز می‌کند و مشخص می‌شود چه کسی تربیت دینی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در جمع عزاداران امام صادق(ع) در مسجدالفتاح اصفهان، با بیان اینکه ایمان ما در حد یقین نیست، گفت: کسی که ضعف ایمان دارد از روی ترس تصمیم نمی‌گیرد بلکه تصمیم‌های آن شخص عاقلانه است.

آیت الله مهدوی در ادامه با اشاره به برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در رسانه ملی، اظهار کرد: شخصی که نتوانسته است خودش را تربیت دینی کند از رفتارش مشخص است، تربیت دینی به این صورت است که در رفتار شخص بروز پیدا می کند، کسی که تربیت دینی داشته باشد خالص است و اهل ریا و توهین و ظلم به دیگران نیست، اما کسی که تربیت دینی ندارد اهل توهین و ریا و دروغگویی و ظلم به دیگران است.

وی با اشاره به تسلیم بودن شخصی که به یقین در ایمان رسیده است، خاطرنشان کرد: کسی اهل ایمان باشد اهل صبر هم هست، صبر هم بستگی به میزان ایمان ما دارای شدت و ضعف است، کسی که به یقین رسیده باشد در مصیبت‌ها صبر بسیار دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ائمه معصومین(ع) را غیرقابل مقایسه با دیگران در مرتبه صبر و یقین در دین عنوان کرد و افزود: کسی که به یقین برسد اهل صبر و توکل خواهد بود و وقتی دیگران رفتار او را می‌بینند از میزان توکل و صبر او به ایمان و یقین آن شخص پی خواهند برد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: ما هنوز لذت ایمان را به درستی درک نکرده‌ایم، کسی که به یقین برسد انفاق برای او آسان خواهد شد و به راحتی انفاق می‌کند و از آن لذت می‌برد، امام علی(ع) دهها چاه در مدینه حفر کرده‌اند و تمام آنها را برای مردم وقف کردند، تمام ائمه اطهار(ع) به همین صورت بودند، وجودشان وقف مردم بود و همواره دغدغه مردم و انفاق کردن برای مردم داشتند.

وی با اشاره به اهمیت تأمل و دقت انسان در نماز خواندن و پرهیز از سبک شمردن نماز، تصریح کرد: انسانی که اهل یقین باشد از عبادت و نماز خود لذت می‌برد نه اینکه بخواهد به سرعت از عبادت جدا بشود، اگر ایمان قوی بشود سبک زندگی انسان تغییر می‌کند و از همه حالات زندگی او یقین و ایمان مشخص است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی یک انسان استثنایی بودند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی نتیجه یقین امام خمینی بود، در وجود ایشان فقط خداوند بود و چیز دیگری نبود، هرکسی به این حالتی که امام خمینی داشت برسد به چنین منزلت و بزرگی دست پیدا خواهد کرد.

آیت الله مهدوی به آیه 82 سوره انعام اشاره کرد و گفت: کسانی که ایمان آورده‌ باشند و لباس ظلم بر ایمان خود نپوشانده باشند، ایمان ما تحت لباس ظلم است و این بنابر روایت امام صادق(ع) ظلم در اینجا به معنای شک در ایمان است، این ظلم است که ما ایمان خود را به مرتبه یقین نمی‌رسانیم، باید برای یقین تلاش کنیم تا ایمان ما محفوظ مانده و به بالاترین درجه برسد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
با سلام و درود بر حضرت آیة الله جناب آقای مهدوی ادام الله تعالی ظله علی رئوسنا عرض میکنم :
به هر کدام از حضرات که اخلاق و ادب اسلامی را رعایت کرده و از شیوه ی چندش آور هرزگان غرب بپرهیزد که یکی از نشانه ی تسلط بر نفس است ، رأی خواهیم داد . کسی که جلودار خود نباشد چگونه و چرا باید به او اعتماد کرد ؟
بگو تا توانی سخن های پوچ____بزن هرکسی با سرت همچو قوچ __ چرا باید عاقل شدن در جهان ___مقید شدن بهر بستن دهان ؟_!_ بگو هر چه خواهی سخنهای هرز ___ز بی عقلی خود نترس و نلرز __ پذیرای حرفت شوند جاهلان ___اگر چه گر یزان شوند عاقلان .
1
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
در دل امید نباشد ، خشتی نمیتوان زد __افسوس که 14/3(چارده و سه)خیلی کم است از صد __
0
0