۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۸۱۹۲۱

انتقاد حجت الاسلام حقانی از برخی بداخلاقی ها در مناظرات انتخاباتی

انتقاد حجت الاسلام حقانی از برخی بداخلاقی ها در مناظرات انتخاباتی
حجت الاسلام والمسلمین حقانی از برخی بداخلاقی ها در مناظرات انتخاباتی انتقاد کرد و گفت: امروز نیز شباهت های زیادی بین دوران امام صادق(ع) و جامعه کنونی ما وجود دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین حقانی امروز در مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) که با حضور جمعی از ارادتمندان و شاگردان مکتب امام صادق(ع) در حسینیه دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد، به تببین دوران آن امام همام و تلاش آن حضرت در هدایت علمی و معنوی آن حضرت پرداخت.

وی گفت: همه انبیاء و اولیای الهی برای هدایت بشر آمده اند و قرآن کریم نیز در جای جای مختلف به این امر مهم اشاره کرده است، از جمله در آیات ابتدایی سوره مبارکه بقره.

این خطیب حوزوی خاطرنشان ساخت: با دقت در شرایط، زندگی و حیات مبارک امام صادق(ع) به چند نکته مهم و اساسی می رسیم، اول اینکه در دوران امام صادق(ع) شرایط سیاسی جامعه به گونه ای است که حاکمان ظالم آن زمان برای رسیدن به قدرت دست به هرکاری می زدند و درگیری های زیادی در جهت رسیدن به قدرت و حاکمیت به وجود می آید و آن امام همام از این فرصت استثنایی و کم نظیر در جهت تبیین مکتب شیعه و تربیت شاگردان استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حقانی وجود فرقه ها و نحله های فکری را از دیگر شرایط دوران امام صادق دانست و ابراز داشت: در آن دوران فرقه ها و نحله های فکری زیادی عرض اندام می کردند وهرکدام  سعی می کردند مردم را به سمت خودشان بکشانند و تلاش ها و مجهادت های امام صادق در تبیین درست و علمی مبانی شیعه و پرورش و تربیت شاگردان بی نظیر بود.

این خطیب حوزوی در بخش دیگری از بیانات خویش با اشاره به وجود شباهت های زیادی که عصر حاضر با زمان امام صادق(ع) وجود دارد تأکید کرد: امروز نیز شباهت های زیادی بین آن دوران و جامعه کنونی ما وجود دارد، هیچ گاه مانند امروز اینقدر شبهه افکنی و فرقه های گوناگون در دنیا نبوده است که بشریت ر ا به سمت خودشان بکشانند و باید پرسید که ما در مقابل این شبهات و مشکلات فکری و اعتقادی که برای مردم به ویژه نسل جوان پیدا شده است چکار می کنیم؟ چقدر در این زمینه فعال هستیم؟ چقدر به امر هدایت و تربیت مردم اهتمام می ورزیم و به وظیفه خودمان عمل می کنیم؟

وی افزود: تربیت نخبگان برای هدایت جامعه یکی از کارهای اساسی امام صادق(ع) بوده است و امروز حوزه های علمیه باید بیش از پیش به این وظیفه مهم و اساسی خود در تربیت و تعلیم نیروهایی برای هدایت جامعه بپردازد.

سخنران این مراسم با انتقاد از برخی بداخلاقی ها در مناظرات انتخاباتی گفت: در زمان امام صادق(ع) جنگ بر سر قدرت و بدست گرفتن حکومت بالا میگیرد و متاسفانه امروز نیز شاهدیم که برای رسیدن به قدرت در مناظره های انتخاباتی بداخلاقی هایی صورت می گیرد و این مشکلات ناشی از فاصله گرفتن برخی افراد از مکتب نورانی امام صادق(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حقانی با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل اخلاقی و تهذیبی در حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: قرآن کریم تهذیب و تزکیه را مقدم بر تعلیم دانسته است و این نشان دهنده اهمیت اخلاق و معنویت است و امروزه نیز علما و بزرگان حوزه می بایست به صورت عملی و با تشکیل کلاس های درس اخلاق بیشتر از هر زمانی به مسائل معنوی و تهذیبی طلاب توجه و اهتمام داشته باشند.

وی افزود: خسته نشدن از هدایت مردم تا آخر عمر شریف از دیگر ویژگی های امام صادق(ع) بود تا جایی که آن حضرت در لحظات پایانی عمر شریفشان امر می کنند که همه بستگان و فرزندان پیش ایشان آیند و حضرت تاکید کردند که شفاعت ما اهل بیت به کسی که نماز خویش را سبک بشمارد نمی رسد، امروز نیز ما باید به این وظیفه ذاتی خویش عمل نماییم و در نقابل شبهات و آسیب هایی که مردم به ویژه نسل جوان را تهدید می کند قوی تر از قبل بایستیم و پاسخ دهیم./998/

ارسال نظرات