۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۶۸۱۹۴۲

مردم فرد اصلح را انتخاب کنند

مردم فرد اصلح را انتخاب کنند
حجت الاسلام والمسلمین لکزایی گفت: مردم با حضورشان در صحنه انتخابات مسؤولانی را انتخاب کنند که سبب شود تا فاصله و شکاف بین مردم و دولت از بین برود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین لکزایی در سخنانی با موضوع «فلسفه انتخابات در اندیشه امام خمینی(ره)» بیان کرد: امام بحثی در مورد رسالت انبیاء به خصوص پیامبر دارند و فرموده‌اند که رسالت پیامبر همان مطلبی است که در اولین سوره نازله بر ایشان یعنی آیه ۵ علق بیان شده است؛ یعنی موضوع رسالت انبیاء، انسان است. (عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ.)

وی افزود: در انسان بحث تربیت و ارتقای وجود او از عالم ملک و طبیعت به عالم ملکوت و جبروت و مافوق آن مطرح است؛ وقتی انبیاء تربیت خود را شروع کردند بعد از مدتی امت شکل می‌گیرد و انبیاء با کمک امت برای اجرای دین، دولت تشکیل می‌دهند. همان کاری که پیامبر انجام داد؛ ابتدا رهبری ایشان را داریم و با وحی، دین و سپس با گرویدن مردم، امت و بعد از ۱۳ سال در مدینه، دولت اسلامی شکل گرفت.

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به فلسفه انتخابات اضافه کرد: فلسفه انتخابات هم ایجاد دولت اسلامی از یکسو و استمرار دولت اسلامی و این کار در تداوم فلسفه ارسال رسل و اجرای قسط و عدل است که قرآن کریم فرموده هدف از ارسال رسل ایجاد قسط و عدل با حضور خود مردم است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: وقتی مردم در دولت‌سازی مشارکت کنند حضور مردم سبب می‌شود تا رهبر الهی وظایفی را که بر دوش او هست اجرا کند. انتخابات زمینه ارتقای مردم از طریق مسئولیت‌پذیری آنهاست. یکی از صحنه‌هایی که مسئولیت مردم در قبال خدا و خود نشان داده می‌شود  انتخابات است.

وی اضافه کرد: امام فرمودند انتخابات سبب می‌شود تا محبت میان دولت و مردم ایجاد شود و ارتقا یابد؛ وقتی مردم با حضورشان در صحنه انتخابات مسئولان را انتخاب می‌کنند سبب می‌شود تا فاصله و شکاف بین مردم و دولت از بین برود و مردم فرد اصلح را انتخاب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی بیان کرد: امام همچنین فرموده‌اند فلسفه انتخابات دستیابی به آتیه بهتر با حضور ملت است و یا فلسفه آن مقابله با توطئه‌ها و حفظ نظام است.   

ارسال نظرات