۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۶۸۱۹۵۸
در پی مناظره اول صورت گرفت؛

نامه اعتراضی جمعی از مردم آذربایجان در محکومیت تحریک احساسات قومیتی

نامه اعتراضی جمعی از مردم آذربایجان در محکومیت تحریک احساسات قومیتی
بعضی از نامزد‌ها از عنصر زبان و قومیت ترکی بویژه آذری با هدف شوم، اما خام و نخ‌نمای تحریک احساسات، در جهت سیاست‌های سراسر تزویر و خیانت‌بار خود سوء استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از مردم خطه آذربایجان اعتراض خود را نسبت به تحریک احساسات و سوء استفاده از زبان آذری در اولین مناظره انتخاباتی اعلام کردند. متن نامه اعتراضی این جمع از مردم غیور آذربایجانات بدین شرح است:

نامه اعتراضی جمعی از مردم آذربایجان در محکومیت تحریک احساسات قومیتی

«بسم الله الرحمن الرحیم

عرض ادب و احترام و آرزوی طول عمر با عزت محضر نائب الامام سید علی خامنه‌ای دام ظله و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و عرض تسلیت بمناسبت شهادت جانسوز رئیس مذهب امام صادق علیه السلام

در چالدران هزاران قزلباش غیور خون دادند تا خاک و ناموس و مذهب را در مقابل لشکر جرار عثمانی حافظ شوند.

ثقة الاسلام در میدان دانش‌سرای تبریز سر به دار داد ولی زیر بیرق عثمانی و روس نرفت تا بیرق ایران و اسلام همیشه در این مملکت سرفراز مانده، مرزهای غیرت و خیانت جابجا نشود. گلزار شهدای شهرها و روستاهای آذربایجان، مزین به شهدایی هستند که بر سنگ مزارشان از فکه و دهلاویه تا دمشق و لاذقیه نقش بر بسته، تا نشان دهد خون این مردم فدای اسلام و غیرت و ناموس گشته، این خاک و این مذهب را عزیزتر از جان می‌دانند.

روز گذشته متاسفانه در مناظرات انتخاباتی، بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری برای رسیدن به پست و مقام، وقیحانه و بی‌شرمانه از عنصر زبان و قومیت ترکی بویژه آذری با هدف شوم اما خام و نخ‌نمای تحریک احساسات، در جهت سیاست‌های سراسر تزویر و خیانت‌بار خود سوء استفاده کرده، موجب ناراحتی مردم آذری‌زبان شدند.

ما مردم خطه آذربایجان اعتراض خود را نسبت به چنین رفتارهای تبلیغاتی خلاف شرع و عرف و قانون اعلام کرده، از مسئولین محترم قضایی امنیتی نظارتی بویژه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات که طبق ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده، خواستار برخورد بهنگام و مناسب با این رویداد ناپسند هستیم.

و من الله التوفیق

۱۴۰۰/۰۳/۱۶

برابر با ۲۵ شوال ۱۴۴۲».

محمد مهدی محققی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
کسی که بتواند در زمینه مبارزه با فساد عملکرد مثبتی را از خود نشان بدهد، قطعاً می تواند در وضعیت اصلاح جامعه و پیشبرد مسائل هم موفق عمل کند.
0
0
ناشناس
Germany
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
تا فضای آلوده تطهیر نشود موقعیتی برای تزیین آن فضا به وجود نمی آید.
0
0