۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۸۱۹۸۳
‌آیت‌الله مدرسی: ‌

اختیارات رییس‌جمهور کامل و جامع است

اختیارات رییس‌جمهور کامل و جامع است
‌آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه پشتیبانی و حضور حداکثری مردم بهداشت امنیتی برای کشور است، گفت: حضور در پای صندوق رأی، امنیت کشور را تقویت و دشمنان را مغلوب می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هر مشکلی راه‌حلی دارد و اکنون راه درست حل مشکلات کشور انتخاب درست در انتخابات نه کناره‌گیری از حضور در پای صندوق رأی. در واقع هر کجا مردم وارد عمل شوند و اسلام معیار تصمیم‌گیری‌ها باشد مشکلات حل می‌شود، مشکلات معیشتی نباید اشخاص را از مشارکت در انتخابات مردد کند بلکه باید نابسامانی و ناکارآمدی موجود در کشور را با انتخاب درست جبران کنند.‌

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه یزد اظهار داشت: برخی از افراد شیطنت می‌کنند که در نظام جمهوری اسلامی هر رئیس جمهوری بعد از یک یا دو سال به این نتیجه می‌رسد که نمی‌تواند موفق شود و این عدم موفقیت را به‌واسطه سازوکاری که در نظام اسلامی حاکم می‌بیند می‌داند، این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که؛ چرا در نظام جمهوری اسلامی برخی از رؤسای جمهور در چارچوب عملکرد خود دارای موفقیت نسبتاً مناسبی نیستند؟ پاسخ این سؤال هم روشن است بنابراین مشکل از جای دیگری است.

وی گفت: قانون ‌محدوده و اختیارات رئیس جمهور را برای ما روشن می‌کند و ابزار قانونی خاصی را هم همراه با امکانات بسیار ویژه، متراکم و وسیع در اختیار رئیس جمهور قرار می‌دهد، همین رئیس جمهور با ابزار موجود و با این سازوکار قانونی که قبلاً از آن مطلع است وارد عرصه انتخابات می‌شود، عجیب این است که بعضی از رؤسای جمهور در پایان کار بیان می‌کنند که "اختیاراتی نداشتیم و توانمندی خاصی در اختیار ما قرار نگرفته بود".

رییس حوزه علمیه کاظمیه یزد تصریح کرد: اما همین افراد دوست دارند قانون اساسی به‌گونه‌ای رقم بخورد که آن‌ها رئیس جمهور مادام‌العمر شوند یا دست‌کم یک دور دیگر آنها انتخاب شوند یا اینکه معاون اول آنها مجدداً برای ثبت‌نام اقدام می‌کند، یا برای دوره دوم با حرص و ولع در میدان حضور پیدا می‌کنند.

آیت الله مدرسی افزود: این برای ما قابل توجیه نیست که یک رئیس جمهوری که بیان می‌کند "سازوکاری که در اختیار من است سازوکار کاملی نیست" با حرص و ولع در این زمینه حضور می‌یابد، پس مشخص می‌شود که سازوکارها و اختیارات کامل و جامع است، اختیارات رئیس جمهور هم وسیع و گسترده بوده و امکانات در اختیارش هم متراکم است.

آن چیزی که امروز جامعه ما را از بحران‌های اقتصادی و فرهنگی نجات می‌دهد طبق بیانات حضرت آقا امید است آن هم امید به توان داخلی، فرد مسئول نه‌تنها خودش باید استوار و امیدوار به آینده خدمت کند بلکه باید دیگران را به آینده امیدوار کند نه با هر صحبتش ناامیدی را به جامعه القا کند.

حجت‌الاسلام محمدحسن متوسل رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: یکی از ماندگارترین و مهم‌ترین آثار وجودی حضرت امام تأسیس نظام اسلامی بود و حفظ نظام از اوجب واجبات است، پس از نماز واجب‌تر است، امام(ره) در جایی فرمودند که "حفظ حاکمیت دین و نظام اسلامی از حفظ جان معصوم(ع) لازم‌تر است"، می‌بینیم که همه ائمه اطهار(ع) فدای حاکمیت دین شدند و به شهادت رسیدند تا حاکمیت دین خدا بر قرار باشد.

وی گفت: ما بیش از 200 هزار شهید برای حفظ انقلاب و نظام ولایی دادیم، یکی از مهم‌ترین سازوکارهای حفظ نظام جدای از تلاش همه دولتمردان برای راضی نگه‌داشتن مردم، این است که قدردان زحمات مردم باشند و تدبیر درستی برای معیشت داشته باشند و این است که کاری کنیم نظام اسلامی را در برابر چشم دشمنان که منتظر حاصل شدن ضعف و خلأ در کشور هستند سربلند کنند و در انتخابات شرکت کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ما برای حفظ میراث گرانبهای امام خمینی این است که همه ما 28 خرداد ماه با شکوه و عظمت پای صندوق‌های رأی بیاییم.

متوسل تصریح کرد: مشکلات معیشت مردم و بی‌تدبیری‌های برخی از دولتمردان سبب رنجش و اذیت مردم شده است اما مردم ایران اشخاص فهیمی هستند، مردم هوشیاری هستند و می‌دانند عدم شرکت و ضعف در انتخابات باعث شادی و خوشحالی دشمنان نظام و سبب عذاب و ناراحتی امام، شهیدان و خوبان خواهد شد.

وی بیان کرد: مطمئناً مردم پای صندوق می‌آیند و می‌دانند که حضور پرشکوه یعنی بهداشت امنیتی، در بحث بهداشت و درمان، پیشگیری و رعایت بهداشت کم‌هزینه‌تر و سهل‌الوصول‌تر از درمان است، اگر کسی مسواک بزند کم‌هزینه‌تر از آن است که بهداشت دهان و دندان را رعایت نکند و مجبور می‌شود میلیون‌ها هزینه کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: اگر واکسن فلج اطفال تزریق شود هزینه کمی دارد اما اگر کوتاهی شود نتیجه آن می‌شود که باید میلیون‌ها هزینه کرد، بنابراین بهداشت امنیتی هم سهل‌الوصول‌تر است، بهداشت امنیتی یعنی اینکه رأی خود را علی‌رغم همه گلایه‌ها، مشکلات و گرفتاری‌هایی که دارند به صندوق بیندازند.

متوسل خاطرنشان کرد: مردم با حضور خود اولاً از میراث امام محافظت می‌کنند، ثانیاً امنیتی را که کشور دارد تقویت می‌کنند، تحقیقاً تنها کشوری که در نهایت امنیت است کشور ایران است، وقتی حضور حداکثری باشد امنیت هم تداوم می‌یابد و آثار و برکات دیگری هم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: واقعا بر انقلاب سختی‌ها، رنج‌ها، تبعیدها، شکنجه‌ها و زندان‌ها گذشته است که نسل امروز باید تاریخ معاصر پیش از انقلاب و بعد از انقلاب را مطالعه کنند، در نظام اسلامی امام خمینی هشت نوع انتخابات را برگزار کردند و هیچ‌کدام صوری و ظاهری نبود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد اضافه کرد: بینش و بصیرت‌افزایی زحمت‌ها، عظمت و ارزش کارهایی که گذشتگان انجام دادند باقی خواهد ماند، نسل انقلاب‌کرده‌ها رنج کشیدند و محصول آن انقلاب بود، مردم و آیندگان تلاش کنند که آن را حفظ کنند و ضعف‌ها و مشکلات آن را جبران کنند.

بنابراین شخص رییس جمهور قدرت‌هایی دارد که می‌تواند از آن در جهت حل مشکلات کشور یا پرداختن به امور دیگر استفاده کند، با انتخاب شخص انقلابی، امیدوار به توان داخل و نسل جوان شاهد تحول سازنده در روند کشور باشیم.

مبارزه امروز ما با دشمنان جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات باشکوه است، دلسوزان واقعی نظام آن‌هایی هستند که مردم را به حضور پای صندوق‌های رأی دعوت می‌کنند هدف ما و همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، هدفی که همه دشمنان ما مقابل ما دست به دست هم دادند تا محقق نشود./998/

ارسال نظرات