۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۸۱۹۹۷

ساکتان تحریف امام(ره) در راه مشهد

ساکتان تحریف امام(ره) در راه مشهد
در حالی که انتقادها نسبت به عملکرد جناحی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) فزونی یافته، دست اندرکاران این مؤسسه به دنبال راه اندازی دفتر در مشهد مقدس هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در حالی که گلایه ها از عملکرد جناحی حاکم بر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) خصوصا در موضوع سکوت نسبت به تحریف محکمات اندیشه ای امام و تفسیر جناحی سخنان پیر جماران فزونی یافته و بسیاری از دلسوزان، علما، اساتید و شخصیت ها خواهان نظارت بیشتر حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت این مؤسسه بر عملکرد مؤسسه و ارگان های رسانه ای وابسته به آن شده اند، خبرها از عزم مسؤولان این مرکز برای دایر کردن شعبه این مؤسسه در مشهد مقدس حکایت دارد.

حجت الاسلام علی کمساری سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) که در روزهای گذشته به مشهد سفر کرده بود، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی(ع)، از فراهم شدن مقدمات راه اندازی شعبه مشهد مؤسسه خبر داد و این مساله را خواست مکرر علاقه مندان حضرت امام از آحاد مختلف، نخبگان حوزوی و دانشگاهی عنوان کرده بود.

مطالبه و گلایه های دلسوزان و منتقدان عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)  که جماران را به ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان و پاتوق مطرودان امام تبدیل کرده بودند، این بار با زبانی دیگر و با صراحت بیشتر از سوی تولیت آستان قدس رضوی(ع) خطاب به سرپرست و دست اندرکاران این مؤسسه ابراز شد.

بخش هایی از سخنان تولیت آستان قدس رضوی که در پایگاه خبری جماران منتشر شده بدین شرح است:

ـ معرفی اندیشه‌های والای امام خمینی(ره) در حوزه ‌های علمیه امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ متأسفانه گاهی اندیشه‌های امام(ره) و رهبری در جامعه و حوزه‌های علمیه غریب واقع می‌شود، نباید با رحلت شاگردان امام(ره) حضور اندیشه امام(ره) در حوزه‌های علمیه کم رنگ شود.

ـ مرکز نشر اندیشه‌های امام خمینی(ره) نباید به باشگاه جریان‌های سیاسی مبدل شود، پس از قرن‌ها خداوند نعمت وجود امام خمینی(ره) را به مسلمانان عنایت کرده، باید از این نعمت عظیم صیانت کنیم و آن را در مسائل کوچک و جزئی هزینه نکنیم.

ـ همواره در طول تاریخ جریان‌های اصیل و روشنگر به خاطر تبیین و تفسیر ناصحیح دچار انحراف شده است، که انقلاب اسلامی و مبانی امام راحل عظیم الشان نیز از این آسیب مصون نخواهد بود، مگر اینکه تبیین و تفسیر مبانی بنیانگذار جمهوری اسلامی توسط شایسته ترین ها که سالهای طولانی با آن عبد صالح خدا حشر و نشر داشتند، صورت گیرد و انصافا چه کسی شایسته تر از رهبر عظیم الشان، این خلف به حق صالح امام راحل که می‌توانند این رسالت سنگین را به انجام برسانند.

ـ نظریه ولایت فقیه یکی از مهم ترین ارکان اندیشه امام خمینی(ره) و عصاره تفکر، دیدگاه‌ها و یک عمر تلاش ایشان بود، لذا مؤسسه نشر آثار امام خمینی(ره) و دفتر وابسته به بیت امام(ره) یکی از مهمترین وظایف شان صیانت از این اندیشه بوده و باید در دفاع از ولایت فقیه پیشتاز باشد.

ساکتان تحریف امام در راه مشهد/ هشدار تولیت آستان قدس نسبت به تبدیل شدن مؤسسه تنظیم و نشر به باشگاه سیاسی

ـ دشمنان داخلی و خارجی انقلاب با نیات سوء به دنبال زدن ریشه انقلاب که همان ولایت فقیه که تبلور تفکر و اندیشه سیاسی حضرت امام است، هستند، اگر چنانچه به مسئولان یا مجموعه‌هایی انتقاد داریم، نباید آن بهانه‌ای برای زدن ریشه شود، مرکز نشر آثار امام خمینی(ره) باید نسبت به این امر مراقبت کند زیرا ولایت فقیه بزرگ میراث و یادگار گرانسنگ امام(ره) است.

گفتنی است، تصمیم مسؤولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) که این روزها ارگان های رسانه ای خود( سایت جماران و نشریه حریم امام) را علیه یکی از مهم ترین یادگارهای بنیانگذار کبیر انقلاب( شورای نگهبان) به خط کرده اند، برای دایر کردن شعبه در مشهد مقدس با گلایه ها و انتقادات بسیاری همراه بوده است. طبق اخبار واصله از حوزه علمیه خراسان رضوی، این تصمیم مسؤولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) با گلایه ها و اعتراضاتی در مشهد از سوی اساتید و علما همراه بوده است که خبرگزاری رسا سعی دارد در روزهای آینده در این خصوص اطلاع رسانی کند.

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
احسنت بر شما
3
2
hkvkhv
United States
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
..انتقاد از کسانی که اهلبیت امام را مورد بی مهری قرار دهند..
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
به نظر بنده باید علما ی سرشناس حوزه علمیه قم مخصوصا"افرادی که وقت افطاری به طلاب نامه به این طرف وآن طرف میفرستادن الان باید نامه بفرستن وپیگیری وشکایت کنند.
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
واقعا میشه به سید حسن گفت نوه امام
0
0