۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۸۱۹۹۹
آیت‌الله رجبی در گفت وگوی اختصاصی با رسا مطرح کرد؛

ماجرای تدریس خصوصی شیخ مرتضی حائری برای رهبر انقلاب/ نظر بزرگان حوزه درباره جایگاه علمی آیت الله خامنه ای

ماجرای تدریس خصوصی شیخ مرتضی حائری برای رهبر انقلاب/ نظر بزرگان حوزه درباره جایگاه علمی آیت الله خامنه ای
آیت الله رجبی از نظر بزرگان حوزه درباره جایگاه علمی رهبر انقلاب و ماجرای تدریس خصوص شیخ مرتضی حائری برای ایشان می گوید.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد برجسته شخصیتی آیت الله خامنه ای، گفت: از نظر علمی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، در رده بالایی از علوم مختلف اسلامی قرار دارند.

آیت الله رجبی به ماجرای تدریس خصوصی آیت الله شیخ مرتضی حائری، فرزند موسس حوزه علمیه برای حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد و عنوان داشت: آیت الله شیخ مرتضی حائری که خود از علمای برجسته حوزه های علمیه بود در کنار درس عمومی خود، یک درس خصوصی نیز برای حضرت آیت الله خامنه ای برپا کرده بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اهتمام آیت الله شیخ مرتضی حائری به جلسه درس خصوصی با حضرت آیت الله خامنه‌ای را نشان دهنده برجستگی‌های علمی رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: گاهی از اوقات آیت الله شیخ مرتضی حائری دیرتر از موقع مقرر، در درس عمومی خود حاضر می شد، وقتی طلاب علت این امر را جویا شدند آیت الله حائری فرمودند: من درس دیگری دارم که بسیار با اهمیت است و گاهی به دلیل طولانی شدن آن درس دیرتر به درس عمومی خود می‌رسم.

وی با بیان اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در عین حضور جدی در فعالیت های اجتماعی قبل و بعد از انقلاب در حوزه فقهی نیز ممارست لازم را داشته و در مراتب بالای فقهی و اصولی است، اظهار داشت: بسیاری از بزرگان حوزه علمیه نسبت به مجتهد جامع‌الشرایط بودن حضرت آیت الله خامنه ای اذعان دارند و حتی برخی از این بزرگان، ایشان را در فقه به طور مطلق و برخی در فقه اجتماعی اعلم دانسته و یا شبه اعلمیت ایشان را ابراز داشته‌اند. 

ماجرای تدریس خصوصی شیخ مرتضی حائری برای رهبر انقلاب/ نظر بزرگان حوزه درباره جایگاه علمی آیت الله خامنه ای

برداشت های دقیق و نگاهی اجتماعی آیت الله خامنه ای به آیات قرآن

آیت الله رجبی برداشت های دقیق از آیات قرآن کریم و نگاه اجتماعی به این آیات را از ویژگی های آثار تفسیری آیت الله خامنه‌ای دانست و ابراز کرد: آیت الله خامنه ای در حوزه علم و دانش از جامعیت کم‌نظیر و می‌توان گفت بی‌نظیری برخوردار است و در عرصه علوم اسلامی و علوم روز و نیز تاریخ معاصر و عرصه‌‌های مختلف فرهنگی اجتماعی به عنوان یک صاحب نظر مطرح هستند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، شخصیت اخلاقی آیت الله خامنه ای را شخصیتی ممتاز و برجسته عنوان کرد و گفت: برخی از علما از دوران جوانی ایشان نقل می کنند که آیت الله خامنه ای در حرم مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) دارای حالت ابتهال بوده و زیارات را با حال خوش معنوی و اشک‌های جاری می‌خواندند.

ماجرای تدریس خصوصی شیخ مرتضی حائری برای رهبر انقلاب/ نظر بزرگان حوزه درباره جایگاه علمی آیت الله خامنه ای

وی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای یک عارف به معنای حقیقی کلمه است، عنوان کرد: رهبر انقلاب بنا ندارد که از حالات سلوکی خود چیزی را بیان کند اما مقام معنوی و اخلاقی ایشان از ارتباط مداوم ایشان با عارفان بزرگ مانند آیت‌الله بهجت و عنایت ایشان به مقام معظم رهبری به خوبی فهمیده می‌شود و سخنان آیت‌الله بها‌الدینی، آیت‌الله حسن‌‌زاده آملی، آیت‌الله مصباح و دیگر بزرگان در مورد ایشان حاکی از مقام برجسته معنوی ایشان است و این ویژگی در بیانات ایشان حتی در بحبوحه مسائل اجتماعی و سیاسی نمایان می شود.

آیت الله خامنه ای با وجود مشغله های فراوان هیچ گاه از مسائل اخلاقی و عرفانی غافل نبودند

آیت‌الله رجبی اظهار داشت: ‌آیت‌‌الله خامنه‌ای با وجود تمامی مشغله های فکری و مدیریتی هیچ گاه از مسائل اخلاقی و عرفانی غافل نبوده و رهنمودهای برخاسته از باطن پاک و با خلوص ایشان حتی در سخنرانی‌های عمومی متجلی است. 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه نمونه‌های فراوانی از شباهت معنوی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب وجود دارد، ابراز کرد؛ وقتی حضرت آیت الله خامنه ای مسائل اخلاقی را مطرح می کنند، مخاطبین احساس می کنند که این مطالب از عمق جان رهبر انقلاب برخاسته است؛ باید خداوند را به خاطر داشتن چنین رهبر عارف و سالک، شکرگزار باشیم.

وی همچنین رهبر انقلاب را دارای یک شخصیت جامع در شناخت جهان معاصر، مردم ایران و سایر ملت‌های جهان و دیگر حوزه‌های علمی و فرهنگی دانست و افزود: وقتی رهبر انقلاب نسبت به مسأله ای اظهار نظر می‌کنند، نظرات ایشان حاکی از اشراف علمی و شناخت آسیب‌ها و راه‌کارهای آسیب‌زدایی و طرح‌های ارتقایی و نوآوری در مسئله است و رهنمودهای معظم‌له، راهگشای فعالیت صاحب نظران در حوزه های مختلف تخصصی علمی و فنی و فرهنگی است. 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به برجستگی های شخصیت حضرت آیت الله خامنه ای در عرصه علم و عمل اشاره کرد و بیان داشت: تأمل در سبک زندگی و مطالعه کتاب های نوشته شده در خصوص زندگینامه رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان الگوی کاملی برای قشر ها و طیف های مختلف جامعه است. آیت‌الله مصباح (ره) می‌فرمودند هر قدر معرفت ما به زوایای زندگی و شخصیت ایشان بیشتر می‌شود عشق و ارادت ما به ایشان بیشتر می‌گردد.

وی محبوبیت بی نظیر رهبر انقلاب را ناشی از شخصیت والای ایشان دانست و اظهار داشت: بسیاری از شخصیت‌های بزرگ جهان نسبت به امتیازات مختلف شخصیتی حضرت آیت الله خامنه‌ای معترف هستند.

ماجرای تدریس خصوصی شیخ مرتضی حائری برای رهبر انقلاب/ نظر بزرگان حوزه درباره جایگاه علمی آیت الله خامنه ای

آیت‌الله رجبی ابراز کرد: یکی از اعضای مجلس دومای روسیه می‌گوید هیچ کشوری در جهان رهبری مانند رهبر حکیم و بی‌نظیر شما ندارد. او در خصوص تحریم های فلج کننده ایران گفته بود: اگر این تحریم ها بر کشور ما تحمیل می‌شد در ظرف شش ماه دچار بحران می‌شدیم اما ملت ایران به خاطر وجود رهبر حکیمی چون آیت الله خامنه‌ای توانسته است در برابر این تحریم ها مقاومت کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پیروزی های محور مقاومت را ناشی از رهبری حکیمانه آیت الله خامنه‌ای دانست و افزود: بنا بر گفته سید حسن نصرالله، رمز پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه این بود که تمامی اعضای حزب الله از راس تا کوچک ترین رزمنده، خود را سرباز رهبر انقلاب می دانند.

آیت الله رجبی عنوان کرد: بدون شک حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بحق خلف صالح امام خمینی‌(ره) است و تحت امدادهای ویژه خداوند متعال و عنایات خاصه حضرات معصومین (ع) به‌ویژه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم قرار دارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
اللهم الحفظ قائدنا الاخامنه ای
1
0