۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۸۲۰۱۴
حجت الاسلام کشوری

مسکن و مدیریت شهری مهمترین مساله فرهنگی دولت آینده

مسکن و مدیریت شهری مهمترین مساله فرهنگی دولت آینده
حجت الاسلام کشوری گفت: از نظر بحث های کارشناسی و الگوی پیشرفت مهمترین مساله فرهنگی در دولت آینده بحث مسکن و مدیریت شهری است

حجت الاسلام علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت فرهنگ در گفتمان نامزدهای انتخابات گفت: باتوجه به سلسله گفتگوهای انجام شده در حوزه تحت عنوان آسیب شناسی انتخابات 1400دو آسیب کلی در مورد گفتگوهای مرتبط با انتخابات که تاثیرپذیری گفتمان نامزدها از اسناد بین المللی و عدم تنوع در نظام موضوعات می باشد را بررسی کردیم.

پژوهشگر مباحث تمدنی ابراز داشت: تاثیر پذیری گفتمان نامزدها از اسناد بین المللی که بسیاری از گفتگوهای  کاندیدها تحت عنوان برنامه می باشد در واقع با اندکی تغییر همان برنامه های مطرح در اسناد بین المللی است و به این معناست که نامزدهای محترم طرح متناسب با تمدن اسلامی ونگاه جامع سازی اسلامی برای اداره جامعه ندارند. آسیب دیگر عدم تنوع در نظام موضوعات مورد بحث نامزدها است که به غلبه سیاسی و اقتصادی اکتفا کرده و سبد شعارها و برنامه هایشان متنوع نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم با این نگاه گفتمان انتخابات را تعریف کنیم یکی از مسایلی که باید به آن توجه شود بحث مسکن و خانه است که درصورت پیش برد مسکن و خانواده با نگاه آپارتمان، روابط انسانی از جمله رابطه انسان با خانواده و فامیل، دوست و... به چالش کشیده می شود و مشکل های فرهنگی بسیاری به وجود می آید به طور مثال اگه خانه خوبی نداشته  باشیم محیط بازی برای کودکان نخواهیم داشت و اگر بازی به چالش کشیده شود و بازی های معیوب جایگزنی بازی های سالم می شود و درنتیجه تربیت کودکان آسیب می بند.

حجت الاسلام کشوری با اشاره به بحث تربیت و پیوستگی اجتماعی اظهار داشت: مساله خانه علاوه بر اینکه بر تربیت تاثیر دارد در پیوستگی اجتماعی نیز موثر است و گزارشات متعدد نشان می دهد که مردم مهمانی هایشان را در پارک ها برگزار می کنند. یکی از دلایل این است که خانه های آپارتمانی اجازه برگزاری مهمانی را نمی دهد بنابراین صله رحم با توجه به خانه های آپارتمانی تبدیل به یک توصیه غیر کاربردی می شود.پس از جهات مختلف ساخت خانه به شکل وسیع و حیاط دار به اصلاح فرهنگ ازجمله بحث تربیت کودک و صله رحم و روابط انسان ها با یکدیگر کمک می کند. از نظر بحث های کارشناسی و الگوی پیشرفت مهمترین مساله فرهنگی در دولت آینده بحث مسکن و مدیریت شهری است که به تفصیل بیان شد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با توجه به گران بودن هزینه مسکن گفت: لازم به ذکر است که درطرحی که برای مسکن نوشته ایم قیمت زمین خانه رایگان می شود و به لحاظ اقتصادی اگر زمین را از منابع طبیعی و انفال در اختیار مردم قرار بگیرد خانه نیز ارزان تهیه می شود و طبق محاسبات انجام شده چون همه شهرها و روستاها فقط حدود دو درصد از مساحت ایران را اشغال کرده و با مدیریت بهتر می تواند شهرهای کوچک به هم پیوسته را ایجاد کرد و با رفع مشکل خانه بسیار از مشکلات فرهنگی خود به خود حل خواهد شد.

ارسال نظرات