۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۸۲۰۵۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

سه خصلتی که همه خیرها در آنها نهفته است

سه خصلتی که همه خیرها در آنها نهفته است
اصفهان - آیت الله مهدوی با بیان اینکه باید انسان در رسیدن به خیرات تعجیل کند، گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند همه خیرها در سه خصلت نگاه، سکوت و کلام جمع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در مدرسه علمیه ملاعبدالله اصفهان، با بیان اینکه دلبستگی به دنیا مانع صبور بودن انسان می‌شود، گفت: سرعت داشتن در انجام اعمال صالح نیازمند صبر است، انسان نباید روی حرکت فعلی خود توقف کند بلکه باید تلاش کند همواره در مسیر پیشرفت باشد.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه گاهی در رقابت‌ها حسادت هم پدید می‌آید، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم در رقابت چگونه رفتاری داریم، حتی در رقابت برای رشد و تعالی معنوی نیز باید مراقب این موضوع باشیم.

وی در ادامه افزود: صورت‌های مربوط به باطن انسان در روز قیامت مشخص خواهد شد، چرا که هر گناه و مفسده‌ای چهره‌ای دارد که به صورت حیوانات نشان داده خواهد شد، البته این به معنای ایراد داشتن آن حیوان در دنیای ما نیست بلکه نمادی است برای درک ما از گناهانی که انجام می‌دهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کسی که منتظر مرگ باشد در رسیدن به خیرات تعجیل می کند، امام علی(ع) می‌فرمایند همه خیرها در سه خصلت نگاه، سکوت و کلام جمع شده است. اگر می‌خواهید در نگاه خیر داشته باشید باید در نگاه شما عبرت گرفتن وجود داشته باشد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند خیر بودن سکوت دقت می‌خواهد، باید در سکوت مرتب مشغول به فکر باشیم اگر فکر نکنیم غفلت کرده‌ایم، هرکلامی که ذکر نباشد بیهوده است، امام علی می‌فرمایند خوشابحال کسی که نگاه او عبرت آموز است و در سکوت مشغول به تفکر است و کلام او ذکر است.

وی با بیان اینکه در نگاه انسان باید دقت و عاقبت سنجی باشد، تصریح کرد: کسی که اهل دقت و تفکر باشد راه صحیح را پیدا خواهد کرد، انسان نابینا باشد آسان تر از این است که بصیرت نداشته باشد و بصیرترین مردم کسی است که به عیوب خود آگاه است و از گناهان خود را جدا می‌کند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات