۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۸۲۰۸۷
بسته انتخاباتی رسا؛

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!
در این بسته، اخباری شامل، اظهارات کاندیداها پیش از آغاز دومین مناظره انتخاباتی، تأکید انقلابی‌ها بر ما می‌توانیم و حمایت تاجگردون از محسن رضایی را تقدیم مخاطبان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امروز در دومین مناظره انتخاباتی خود شرکت کرده و به تشریح برنامه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود پرداختند.

مردم با مشاهده این مناظرات در حقیقت ویترین کاندیداها را می نگرند و آن کاندیدایی که بیش از دیگران برای حل مسائل روزمره شان دغدغه داشته باشد را درنهایت انتخاب خواهند کرد.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل، اظهارات کاندیداها پیش از آغاز دومین مناظره انتخاباتی، بازار داغ دعوت به مناظره، تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم»، رونمایی عطریانفر از مرام اخلاق مناظرات و حمایت تاجگردون از محسن رضایی را تقدیم مخاطبان گرامی خواهیم کرد.

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

آیت الله رئیسی: از 5 دقیقه‌ام استفاده نمی‌کنم ولی کاندیداها تهمت نزنند

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در بدو ورود خود به ساختمان محل دومین مناظره انتخاباتی اظهار داشت: در سوالی که در مناظره اول مطرح شد که رقیب خود را چه کسی می‌دانید، گفتم رقیبم فساد و ناکارآمدی خواهد بود و الان می گویم رقیبم هم فساد و ناکارآمدی و هم وضع موجود و بداخلاقی‌های سیاسی خواهد بود.

وی افزود: مردم انتظارشان از مناظره بیان برنامه و کارنامه هست و به آنها اطمیبنان داده وضعیت اجرایی آتی به نفع مردم تغییر خواهد کرد و  ان شاءالله با اراده مردم و با اقدام این خدمتگزار این امید هست که شرایط به نفع مردم تغییر کند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در مناظره قبل بداخلاقی‌هایی شد و تهمت‌هایی به بنده زده شد و من گفتم اگر تهمت‌ها به من مشکل معیشت مردم حل می‌کند به من تهمت بزنید و ناسزا بگویید و ببینند متک و ناسزا‌های مناظره‌های چندسال پیش در این سالن مشکلات را حل کرد؟

وی با بیان اینکه من از 5دقیقه‌ای که برایم اختصاص داده شد که در برابر سخنان ناروایی که مطرح شد از خودم دفاع کنم استفاده نمی‌کنم و پاسخ را به عهده مردم می گذارم که خوب پاسخ دادند و بعد از این هم خوب پاسخ خواهند داد، اظهار داشت: آذری‌های عزیز از جای جای استان‌های ترک‌نشین بنده را مورد محبت و لطف خودشان قرار دادند و تماس گرفتند و پیام دادند و من از محبت و لطفشان صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

جلیلی: متأسفانه در برنامه‌های صداوسیما هیچ سؤالی درباره روستاها مطرح نشد

سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، عصر امروز در بدو ورود به صداوسیما برای حضور در دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرگاران گفت: ان‌شاءالله در مناظره امروز همه تلاش کنیم نظرات خود را مبتنی بر اخلاق در محیطی سالم ابراز کنیم و این مناظره محل تلاقی نظرهای مختلف درباره موضوعات مورد انتظار مردم باشد.

جلیلی با بیان اینکه امیدوارم در این مناظره به برخی موضوعاتی که در این ایام به آن‌ها پرداخته نشده، پرداخته شود، به موضوع جمعیت روستایی اشاره کرد و گفت: 25 درصد جمعیت ما در روستاها هستند با این حال در همه برنامه‌های صداوسیما حتی یک سؤال هم در این باره از من پرسیده نشد.

وی مسائل مربوط به زنان را مورد اشاره قرار داد و گفت: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و باید مشخص شود که چه برنامه‌هایی برای آن‌ها وجود دارد و چگونه می‌خواهیم آن‌ها را اجرا کنیم. همچنین مباحثی چون جوانان و ورزش وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخت.

جلیلی تصریح کرد: امیدوارم در مناظره امروز به موضوعاتی که مدنظر مردم است پرداخته شود و پاسخ‌های معتبری که برای این موضوعات وجود دارد مطرح شود و مشخص شود که نامزدها این مسائل را چگونه و با چه تضمیمنی می‌خواهند محقق شود. امیدوارم بتوانیم در محیطی دوستانه نگاه‌های مختلف را بیان کنیم و از نظرات خود دفاع کنیم و مردم هم بتوانند به‌خوبی قضاوت کنند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بنای استفاده از این 5دقیقه را ندارم ولی آنچه بر من است این است که همان چیز که انجام می‌شود با رعایت اخلاق انتخاباتی و سیاسی و رعایت شئونات کسی که می‌خواهد در کسوت ریاست جمهوری و کاندیدای ریاست جمهوری باشد.

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

زاکانی: امیدوارم امروز دیگر شاهد تکرار برخی رفتارها در مناظره نباشیم

نامزد انتخابات ر یاست جمهوری دوره سیزدهم گفت: امیدوارم امروز دیگر شاهد این شرایط نباشیم و یک وضعیت مطلوب را در زمینه بررسی برنامه‌ها و پاسخ به نیازهای جامعه داشته باشیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز و در هنگام ورود به استادیو شماره 11 رسانه ملی برای شرکت در دومین مناظره نامزدهای انتخابات، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مناظره اول فکر می‌کردیم که باید ناظر به برنامه‌ها صحبت کنیم، اما متوجه شدیم که دوستان عزیزمان بنا دارند، از ابتدا با حرف‌های نادرست اصل مناظره را به سمت بیراهه سوق دهند.

وی افزود: امیدوارم امروز دیگر شاهد این شرایط نباشیم و یک وضعیت مطلوب را در زمینه بررسی برنامه‌ها و پاسخ به نیازهای جامعه داشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مناظره امروز گفت: به مردم عزیزمان قول می‌دهم که در سال اول دوره اقدام و اصلاح، ریشه فقر مطلق را بکنیم و در پایان دو سال اول دولت، کسی غیر از درد بیماری، درد بی پولی نداشته باشد.

زاکانی ادامه داد: در این مسیر تلاش می‌کنیم تا یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن حمایتی برای زوج‌های جوان علاوه بر تکلیف قانونی یک میلیون واحد مسکونی در سال، تامین کنیم تا مسکن از سبد هزینه‌های خانوار حذف شود.

این نامزد انتخابات افزود: همچنین به کسانی که جویای کار هستند آموزش داده می‌شود و در نهایت اگر برای آنها کاری پیدا نشد، ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود و شرایط را به سمتی می‌بریم که ماحصل آن، ایجاد اطمینان خاطر در کشور باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی نیز وعده ما این است که مردم را ناظر بر خود بدانیم و با نهادینه سازی اصول هشتم و بیست و هفتم قانون اساسی، زمینه اعتراض آنها به پلشتی‌ها را فراهم کرده و به رسمیت بشناسیم.

این نامزد انتخابات همچنین تأکید کرد: اجرای اصول 10، 21، 27، 28، 30 و 43 قانون اساسی از برنامه‌های ما در دولت «اصلاح و اقدام» خواهد بود.

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

رضایی: دولتم امید را به مردم هدیه می‌دهد/ ۱۴۰۰، سال گشایش ملت ایران است

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز در بدو ورود به سالن مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 1400 سال گشایش ملت ایران خواهد بود.

وی افزود: ان‌شاءالله این ناراحتی‌ها کنار می‌رود و مجدداً لبخند به چهره ملت ایران بازخواهد گشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ دوباره برکت به سفره‌های مردم می‌آید و ان‌شاءالله ملت ایران شاهد آغاز جدیدی در زندگی خود خواهند بود و به سوی جهش‌های بزرگ حرکت خواهند کرد.

رضایی درباره برنامه‌هایش در مناظره دوم اظهار داشت: این مناظره بسیار مهم است و امیدوارم که بحث‌های اصلی و دردهای اصلی ملت ایران را در این مناظره بتوانیم باز کنیم و بتوانیم در اینباره صحبت کنیم و برای آن هم راهکار بدهیم و همگی باید از بحث‌های حاشیه‌ای پرهیز کنیم.

وی تأکید کرد: من این آمادگی را دارم که به فضل پروردگار متعال از آینده خوب ملت ایران صحبت کنم و آنها را نسبت به آینده امیدواری حقیقی بدهم زیرا امید گفتنی نیست بلکه امید دیدنی است.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در دولت ما امید را به ملت ایران هدیه خواهیم داد.

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

قاضی‌زاده: کسی که در مناظره حاشیه پردازی می کند، دستش خالی است

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای شرکت در دومین مناظره انتخاباتی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده با هدف اصلاح وارد انتخابات ریاست جمهوری شدم.

وی افزود: شعار ما دولت سلام است، ما به همه سلام می‌گوییم انسان برای سلام گفتن افراد را انتخاب نمی‌کند، جواب سلام واجب است حتی اگر از طرف دشمن شما هم باشد باید حتماً جواب سلام او را بدهید و این واجب دینی است.

قاضی زاده بر همین اساسا اضافه کرد: این سلام یک والسلام هم هست والسلام به اختلافات قبلی است و سلام ما به ایران جدید، ایرانی که پر از وحدت و محبت خواهد بود.

وی تصریح کرد: قطعا همه اقوام، مذاهب، پیر و جوان، زن و مرد در آن نقش آفرینی خواهند بود، همانطور که در مناظره اول دیدید بنده تلاشم این بود که برنامه های اصلاحی و رویکردهای اصلاحی دولت سلام را ارائه کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: از خداوند می‌ خواهم که کمک کند و این مناظره هم بر هم بر همان منوال پیش برود و کسانی هم که یک مقدار از خط خارج شده بودند و به جاده خاکی رفتند به فرع پرداختند به متن بیایند و حاشیه را رها کند.

قاضی‌زاده در همین راستا بیان کرد: کسی که حاشیه پردازی می‌کند معلوم است که دستش خالی است، کسی که دستش پر باشد به قدری حرف برای گفتن دارد که به حواشی نپردازد چرا که زمان خیلی کوتاه است.

وی خاطرنشان کرد: در مناظره ۲۰ دقیقه بیشتر فرصت نیست که بخواهیم آن را هم به حاشیه بپردازیم حیف است.

وی خاطرنشان کرد: انشاالله همت خواهم کرد که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که موضوع این مناظره است نیز مطالبی را ارائه کنیم.

قاضی زاده در همین راستا بیان کرد: ما سال‌هاست در این حوزه کار کرده‌ایم و ایده‌های نویی در این عرصه داریم و بر حسب زمانی که به بنده اختصاص داده می شود آن ها را ارائه کرد و مردم را امیدوار کنم که کارهای خیلی خوبی می‌توان انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه کارهای بسیار خوب می‌توان انجام داد آنهم در این شرایط سخت؛ اگر «بخواهیم» و همراهی جمعی عمومی همه مردم وجود داشته باشد حتماً محقق خواهد شد.

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

همتی: من بد اخلاقی را در مناظره قبلی شروع نکردم دیگران شروع کردند

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای حضور در دومین مناظره انتخاباتی وارد صداوسیما شد.

وی در بدو ورود به صداوسیما در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که قول می‌دهید در مناظرات بداخلاقی نکنید، گفت: من که بد اخلاقی را در مناظره قبلی شروع نکردم؛ دوستان دیگر شروع کردند و بعضی از آنها را مجبورم پاسخ دهم و خیلی خوب است که به برنامه بپردازیم. ۲۹ بار نام من را بردند و تهمت و افترا زدند به جای آن به رقیب اصلی من ۵ دقیقه جایزه داند تا اضافه بیایند صحبت کنند.

همتی اضافه کرد: حتما سعی می‌کنم که برنامه ام را ارایه بدهم، من فکر میکنم انتخابات امروز انتخابی بین خوب و خوب تر یا بد و بدتر نیست، انتخاب امروز انتخابی است تا درها برای کنش گری شهروندان و برای نفس کشیدن جامعه باز بماند.

وی تصریح کرد: من آمدم اجازه ندهم این درها بسته شود. من آمدم مشت گروه هایی که چمبره زده اند بر اقتصاد، فرهنگ، رسانه و جامعه را باز کنم، اینها با مشت بسته اعتماد اجتماعی و سرمایه اجتماعی را پایین آوردند.

همتی بیان داشت: امیدوارم بتوانم با مباحثی که با مردم عزیزمان خواهم کرد نشان دهم دنبال دولت شفافیت ملی هستم و باید اقداماتی کنیم که آن روستایی عزیز نیاید بگوید خودتان و دولتتان را واگذار می‌کنم، دولت و کشور برای مردم است و من می‌خواهم نشان دهم که قدرت بی قدرت همان آسیب پذیر ترین اقشار جامعه خواهم بود.

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

مهرعلیزاده: امیدوارم دوپینگ ۵ دقیقه‌ای به کاندیدای خاص صحت نداشته باشد

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (سه شنبه) در بدو ورود به رسانه ملی پیش از شروع مناظطره دوم انتخاباتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روش من همان روش مناظره نخست خواهد بود که با رعایت همه شئون موارد را بررسی کنیم و نسبت به روشن شدن اذهان مردم اقدام کنیم.

وی افزود: البته بر اساس شایعاتی که شنیدیم قرار است که دوپینگ 5 دقیقه‌ای بدهند به کاندیدای خاص که امیدوارم این اتفاق نیفتاده باشد.

کشورداری با رودربایستی نمی‌سازد

سید ابراهیم رئیسی معتقده که در کشور منابع انسانی کار آمدی داریم و از لحاظ آب و هوایی و مخازن ثروت‌های کشور در موقعیت بسیار خوبی هستیم و می‌توانیم قدرتمند باشیم. او گفته: باید سهم 50 درصدی مسکن در سبد خانواده را به 30 درصد تقلیل دهیم.

او تصریح کرده که کشور ما گرفتار جناح بازی و رودربایسی شده است. کشورداری و  مدیریت با رودربایستی نمی‌سازد، با رعایت حال دیگران را کردن نمی‌سازد، کشور مدیریت جدی می خواهد.

رئیسی به مسئله ابربدهکاران بانکی هم پرداخته و گفته: برخی بانک‎های خصوصی شده‌‎اند بانک اختصاصی؛ یعنی فقط به چند نفر خاص تسهیلات داده‎اند. غالب معوقات بانکی که درحال وصول است مربوط به چند نفر است که آن‎ها را محاکمه کردیم.

او این وعده را هم داده که مالیات از تولید را با با شیبی مناسب به ۱۰ درصد کاهش دهد.

مدعیان تحریم انتخابات به دنبال سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌های خود هستند

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران گفت: جریان مدعی تحریم انتخابات طی هشت سال اداره قوه مجریه چنان مدیریت ضعیف و ناکارآمدی را به نمایش گذاشته اند که بسیاری از شهروندان را به سمت یأس و ناامیدی سوق داده اند.

شروع کار از روز اول طبق برنامه

سعید جلیلی گفت: وقتی زندگی‌نامه علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال را از زبان او شنیدم، دریافتم که خود او با تلاش و همت بالایی که داشته توانسته است چنین جایگاهی را پیدا کند. بسیاری از جوانان مستعد ما مثل بیرانوند هستند که در جای جای ایران حضور دارند؛ برنامه‌ای که ما در زمینه استعدادیابی ورزشی تهیه کرده‌ایم بر همین مبناست که دولت موظف به جستجوی استعدادها به صورت عادلانه در سراسر کشور باشد.

او این قول را هم داده که دولتش از روز اول کارهای خود را شروع کند. او گفته: برنامه های ما به جمع بندی رسیده و از روز اول دولت، براساس همین برنامه ها می‌توان کارها را شروع کرد.

رونمایی از متخلفین حقوقی بورس

قاضی زاده هاشمی گفته که ما دنبال توسعه بازار در منطقه هستیم به این معنا که بازار 80 میلیون نفری را تبدیل به بازار 600 میلیون نفری کنیم. او برای این منظور زنجیره تولید بین کشوری، استفاده‌ از پلت فرم‌های منطقه‌ای، ایجاد رقابت بواسطه توسعه بازار را پیشنهاد داده و گفته: منطقه اقتصادی را توسعه می‌دهیم و نقش مدیریت این منطقه را ایفا خواهیم کرد.

او درباره وعده 3 روزه‌اش برای بورس هم گفته: من کاری می کنم که متخلفین حقوقی بازار که پول مردم را برداشتند رفتند با آنها برخورد بشود. بررسی کردیم و 200 کد حقوقی را به دادگاه معرفی کردیم که اینها منابع مالی را در عرض 2 ماه بعضی‌ها در عرض چند روز آخر برداشتند بردند. یک جا مثل بانک صادرات که 9 هزار و 400 میلیون تومان این کار را کرده است.

تأسیس صندوق درآمد پایدار برای ۷ میلیون سرپرست خانوار

مهرعلیزاده معتقده که وضعیت اقتصادی امروز حاصل بی‌برنامگی از ۱۶ سال پیش تاکنون است. او گفته: من نمی‌دانم افرادی که می‌گویند در ۳ روز شرایط بورس را درست می‌کنیم و یا آن‌هایی که می‌گویند به محض آمدن فساد را ریشه‌کن می‌کنیم، آیا از مفهوم اقتصاد چیزی می‌دانند؟

او این وعده‌ها را هم داده که برای ۷ میلیون سرپرست خانوار که درآمد ثابت و مشخصی ندارند، صندوق درآمد پایدار  تشکیل می‌دهد و احتمار و گران‌فروشی را نیز از بین می‌برد.

مانع سرازیر شدن پول به سمت رانت و دلالی می‌شوم

محسن رضایی معتقده که نقدینگی و پول تشنه بزرگ شدن هستند. او گفته: با کاهش هزینه‌ها و ایجاد جذابیت در تولید مانع سرازیر شدن پول و نقدینگی به سمت رانت و دلالی می‌شویم.

او این قول را هم داده که گزینش‌های خاص را کنار خواهم گذاشت و از همه شایستگان در ایران استفاده خواهیم کرد.

فساد و خودباختگی نمی‌گذارد که مسئول، نوکر مردم باشد

زاکانی معتقده ظرفیت‌های زیادی در کشور ما وجود دارد، اما بخاطر تعارض منافع و فساد اقدام مهمی انجام نمی‌شود. او گفته در بخش بالادستی پتروشیمی، افرادی از خارج از کشور سرمایه گذاری کرده‌اند، اجناس خود را یا به بورس عرضه نمی‌کنند یا به سختی یا کم عرضه می‌کنند و به خارج کشور می‌فرستند.

او این وعده را هم داده که در ۶ ماه اول حداقل ۵۰۰ هزار شغل و در سال بعد ۱.۵ میلیون شغل و از سال دوم دو میلیون شغل می‌توانیم ایجاد کنیم.

زاکانی تصریح کرده که تعارض منافع، فساد و خودباختگی نمی‌گذارد که مسئول، نوکر مردم باشد، اما ما به فضل الهی برای آینده اینگونه مشکلات را نخواهیم داشت.

کاندیداتوئیت| بازار داغ دعوت به مناظره

 از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

 

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

 

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

 

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

 

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

 

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم»

سعید محمد هم معتقده که قدرت کشور در تهران جمع شده، او گفته: کشور مملو از منابع خدادادی و منابع انسانی است و نمی‌توان در کشور پهناوری مثل ایران با نشستن در اتاق در بسته کشور را اداره کرد.

محمد ناظمی اردکانی، ویر اسبق تعاون معتقده که ظرفیت های بالقوه کشور بیش از مشکلات موجود است. رئیس ستاد پویش نخبگانی حامیان رئیسی گفته: رئیسی اهتمام ویژه‌ای به مسئله جوانان و نخبگان دارد و در صورت پیروزی در دولت سیزدهم از ظرفیت آنها استفاده بیشتری خواهد کرد.

مهدی چمران معتقده که در کنار مشارکت حداکثری، انتخاب هوشمندانه هم یک اولویت مهم است که باید برای آن تلاش کرده و از رأی دادن هیجانی پرهیز کنیم. او گفته: حل مشکلات اقتصادی با قهر کردن و پشت کردن عملی نخواهد شد؛ باید بایستیم و از حق خودمان دفاع کنیم، حق ما یعنی حق تعیین سرنوشت خودمان و کشور که باید از آن استفاده کنیم.

نیکزاد معتقده که اقدامات دولت باعث شده که باور مردم نسبت به کارآمدی دولت‌ها و نظام دچار مشکل شده و مردم دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی داشته باشند.

نکته‌سنجی فائزه درباره همتی و مهرعلیزاده

فائزه هاشمی معتقده که مهرعلیزاده به دنبال گرفتن پست در دولت بعدی است تا رئیس جمهور شدن. او در باره همتی هم گفته: این را فراموش نکنید که آقای همتی خودشان در سیستم بوده‌اند، حالا می‌خواهند در این دوره جدید چه کار کنند که فکر می‌کنند می‌توانند موفق باشند؟

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران اما حضور همتی در انتخابات را نقطه عطف دانسته و گفته: ورود همتی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک مدیر اجرایی با تجربه و با سابقه خوب، نقطه امیدی برای حل معضلات و گرفتاری ها و مشکلاتی است که بدان مبتلا هستیم.

رونمایی عطریانفر از مرام اخلاق مناظرات

عطریانفر اینگونه مناظره اول را تحلیل کرده که: رضایی بسیار سطحی رفتار کرد، زکانی نماد خشونت بود، رئیسی از موضع بالا حرف می‌زد، جلیلی سعی می‌کرد خود را حزب‌اللهی‌ترین نامزد معرفی کند، قاضی‌زاده‌هاشمی منصف‌ترین نامزد در صحنه بود، مهرعلیزاده خود را بااخلاق‌ترین و با تجربه‌تر از دیگران نشان داد و همتی هم موفق‌ترین نامزد و البته مظلوم‌ترین در مناظره بود.

ارادت ویژه به برجام!

محمدعلی نمازی، از اعضای مرکزی کارگزاران معتقده که مطالبات مادی مردم راهکاری غیر از احیای برجام و تنش‌زدایی در سیاست خارجی ندارد. او گفته: اگر کاندیداهای شاخص اصولگرا رأی بیاورد، هم موانع برجام رفع می‌شود و هم FATF تصویب می‌شود و هم رابطه با کشورهای ممنوعه برقرار می‌گردد.

علی تاجرنیا، سخنگوی ستاد مهرعلیزاده هم گفته: من تصور می‌کنم که اگر آقای همتی و مهرعلیزاده بتوانند در کنار یکدیگر برنامه درستی را جلو ببرند، بدون شک ممکن است در صورت ماندن سایر کاندیدای اصولگرا انتخابات به دور دوم کشیده شود و قطعاً در دور دوم شرایط قابل تغییر می‌شود.

خبر آخر از اردوگاه اصلاحات اینکه در حالی که جبهه اصلاحات ایران هنوز به درخواست‌های مهرعلیزاده و همتی برای حضور در این جبهه و ارائه برنامه پاسخی نداده است اما امروز رسما اعلام کرد که در انتخابات شورای شهر تهران مشارکت خواهد داشت.

افکارسنجی| صدرنشینی رئیسی در حس مثبت

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

حمایت رسانه نزدیک به اسرائیل از یک مستند تبلیغاتی

سایت ایران وایر- رسانه ضدانقلاب نزدیک به سازمان جاسوسی اسرائیل که ارتباط نزدیکی با سرکرده های فرقه ضاله بهاییت دارد و از حامیان تحریم و جنایت علیه مردم ایران است- در گزارشی به تعریف و تمجید از مستند تبلیغاتی «محسن مهرعلیزاده» پرداخت.

این سایت ضدایرانی در گزارش مذکور نوشت: «بخش‌هایی از اولین مستند انتخاباتی «محسن مهرعلیزاده»، یکی از هفت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی صداوسیما سانسور شد. در این مستند  چهره‌ و سخنان دو رییس‌جمهور سابق جمهوری اسلامی «هاشمی رفسنجانی» و «محمد خاتمی» به همراه «مصطفی تاج‌زاده» و «مسعود پزشکیان» حذف شدند».

ایران وایر در ادامه نوشت: «مستند «صدای جمهور» با این قول به مخاطبش شروع می‌شود که دولت مهرعلیزاده، «دولت سوم خاتمی» و دولت زندگی خواهد بود که در آن نه مرگ وجود دارد و نه فقر و دقایق آخر نسخه اصلی مستند نیز با تصاویری از محمد خاتمی تمام می‌شود؛ در حالی که مهرعلیزاده وعده می‌دهد به شرط انتخاب، دولت سوم خاتمی را در ایران تشکیل خواهد داد».

لازم به ذکر است که این سایت ضدایرانی در هفته های اخیر مطالب متعددی علیه سید ابراهیم رئیسی منتشر کرده است. سایت ایران وایر از حامیان اصلی قاتلان سردار حاج قاسم سلیمانی است.

آغاز فعالیت ستاد «مردم‌یاران» برای همراهی با رئیسی

ستادهای «رستم قاسمی» به عنوان ستاد «مردم‌یاران» برای همراهی با «سید ابراهیم رئیسی» شروع به فعالیت کردند. علاوه بر عنوان رئیسی برای رستم قاسمی به عنوان نماینده تام الاختیار وی در استان‌ها، روسای ستادهای او در کل کشور نیز رسما به شورای هماهنگی سراسر کشور معرفی شده‌اند.

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

ستادهای رستم قاسمی به عنوان ستاد رسمی رئیسی به شورای هماهنگی کشور نیز معرفی شده است. این در حالی است که سید ابراهیم رئیسی، شخص رستم قاسمی را نیز به عنوان نماینده تام الاختیار خود در ستادهای سراسر کشور معرفی کرده است.

ستاد رستم قاسمی از همه اعضایش، مخصوصا در استان‌ها خواسته با عنوان جدید «مردم‌یاران»، همراهی و همکاری با ستادهای سید ابراهیم رئیسی را در دستور کار قرار دهند.

حضور رستم قاسمی در برخی از استان‌های کشور برای سخنرانی در حمایت از رئیسی با استقبال مردمی مواجه شده است.

لازم به ذکر است که رئیس ستاد مردمی حامیان اهل سنت آیت الله رئیسی در خاش سیستان و بلوچستان گفت: اقشار مختلف از مردم اهل سنت با شور و شوق و همدلی و وحدتی مثال زدنی به آیت الله رئیسی رای می دهند تا دولتی مردمی و ضد فساد در کشور تشکیل شود.

در روزهای گذشته عضو شورای فقهی مدارس علمیه اهل تسنن کشور گفته بود: آیت‌الله رئیسی گزینه مورد حمایت جامعه اهل تسنن خراسان شمالی در انتخابات ۱۴۰۰ است.

جلیلی: برای تعامل گسترده با جهان برنامه داریم

نشست کارگروه‌های دولت سایه با موضوع بررسی فرمان‌های اجرایی روز اول دولت، عصر دوشنبه ۱۷ خرداد با حضور «سعید جلیلی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه  برگزار شد.

جلیلی در این نشست با بیان اینکه لازمه جهش تولید، جهش صادرات است که در تعاملات با کشورهای خارجی محقق می‌شود، گفت: «ما اگر این نگاه را داشته باشیم، لازم است برای تعامل سازنده و گسترده با جهان برنامه داشته باشم...ما برای تعامل گسترده و سازنده با جهان برنامه داریم».

وی افزود: «ما معتقدیم برای پیشرفت کشور حتی یک روز هم نباید معطل کرد. بعد از ۸ سال جلسات متعدد در عرصه‌های متعدد به یک جمع‌بندی اساسی رسیدیم و این است که برای ۴ سال آینده نباید کشور فقط اداره شود، توانمندی‌های کشور و ظرفیت های ما به گونه‌ای است که به خوبی می تواند ۴ سال آینده یک جهش در شأن ملت ایران داشته باشد».

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یک موضوع مهم مدیریت، زمان است گفت: «ما زمان زیادی نداریم برای اینکه بخواهیم خودمان را معطل کنیم و باید کارها را جدی شروع کنیم و نباید زمان را از دست داد».

فساد نمی گذارد مدیران نوکر مردم باشند

«علیرضا زاکانی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی که قرار است ۲۴ خرداد با موضوع رئیس جمهور و جوانان از شبکه سوم سیما پخش شود، در جمع خبرنگاران گفت: «در کشورمان امروز مشکل بیکاری داریم، چون تعارض منافع، فساد و خودباختگی نمی‌گذارد که مسئول، نوکر مردم باشد، اما ما به فضل الهی برای آینده اینگونه مشکلات را نخواهیم داشت».

زاکانی در ادامه گفت: «ظرفیت‌های زیادی در کشور ما وجود دارد، اما بخاطر تعارض منافع و فساد اقدام مهمی انجام نمی‌شود، در بخش بالادستی پتروشیمی، افرادی از خارج از کشور سرمایه گذاری کرده‌اند، اجناس خود را یا به بورس عرضه نمی‌کنند یا به سختی یا کم عرضه می‌کنند و به خارج کشور می‌فرستند».

اقتصاد، سلامت و بانوان سه محور برنامه‌ انتخاباتی قاضی‌زاده‌ هاشمی

«زهرا شیخی» رئیس ستاد انتخابات «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» کاندید انتخابات ریاست جمهوری  گفت: «برنامه های انتخاباتی آقای قاضی زاده به سه محور محور مهم بانوان، اقتصاد و سلامت تقسیم می‌شود».

شیخی افزود: «آنچه مهم است سابقه ایشان در زمینه تحقیقی و نظارتی است یرای مثال مشکلات بورس، مشکلات سهام عدالت، حقوق و مزایا و پرداخت آنها از جمله موضوعاتی است که دکتر قاضی زاده هاشمی در آنها پیگیری و ممارست خود را نشان دادند در کنار این ممارست کارشناسان ارزنده ی اقتصادی به مدت ۲ سال است که همراه ایشان تمامی موضوعات اقتصادی را رصد و بررسی می‌کنند».

از تأکید انقلابی‌ها بر «ما می‌توانیم» تا حمایت تاجگردون از رضایی!

حمایت تاجگردون از محسن رضایی

«غلامرضا تاجگردون» که به دلیل تایید نشدن اعتبارنامه‌اش از راهیابی به مجلس یازدهم بازماند، حمایت خود را از محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اعلام کرد.

گفته می‌شود تاجگردون که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را در یک دوره مجلس بر عهده داشت، در دیدار با رضایی و دیگر اعضای ستاد وی حمایت خود را از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرده است.

لازم به ذکر است که پس از اعلام خبر قطعی کاندیداتوری «علی لاریجانی» در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، ستاد انتخاباتی وی با محوریت «تاجگردون» تشکیل شد و نمایندگان ادوار در تهران و شهرستان ها فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردند.

ارسال نظرات