۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۸۲۱۱۴

رئیس‌جمهور فرهنگی مسلط به مبانی اندیشه اسلامی است

رئیس‌جمهور فرهنگی مسلط به مبانی اندیشه اسلامی است
حجت الاسلام حریزاوی گفت:رئیس‌جمهوری که به لوازم کلام خود توجه نداشته باشد اساساً رئیس‌جمهور فرهنگی نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا،به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نسبت میان فرهنگ و حکمرانی اظهار کرد: سخیف‌ترین حکومت‌ها، حکومت‌هایی هستند که تصدی‌گری می‌کنند، یعنی در وظایفی که مردم باید به عهده گیرند مداخله می‌کنند. در حکمرانی خوب، سطح دخالت دولت در مسائل مختلف جامعه به سطح تسهیل‌گری و تنظیم‌گری ارتقا می‌یابد و اجازه می‌دهد مردم خودشان تصدی‌گری کنند.

وی با بیان این نکته که سطح هدایتگری مربوط به نظام حاکمیت است نه دولت اذعان کرد: در حوزه فرهنگ، به دلیل چتر وسیع، ما نه با یک اشتباه، بلکه با انحرافات و خطاهای فاحش راهبردی و عملیاتی مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام حریزاوی ادامه داد: اگر بخواهیم این اشتباهات و خطاها را به‌اختصار در یک مورد جمع کنیم، باید بگوییم که توجه نکردن به مبانی انقلاب اسلامی خطای فاحش فرهنگی دولت‌های گذشته است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی درباره ویژگی‌های رئیس‌جمهور فرهنگی تصریح کرد: رئیس‌جمهور فرهنگی کسی است که اولاً فرهنگ را بشناسد، و به کارکردها، تعریف، چتر و پیوست فرهنگ توجه داشته باشد.

وی در ادامه و در این رابطه بیان کرد: رئیس جمهور باید به این نکته که آثار و تبعات اظهار نظرها، تصمیمات، اقدامات و قضاوت‌هایش در فرهنگ و شاکله فرهنگی جامعه به‌شدت کارگر و مؤثر است توجه داشته باشد. رئیس‌جمهوری که به لوازم کلام خود توجه نداشته باشد اساساً رئیس‌جمهور فرهنگی نیست؛ برای مثال رئیس‌جمهوری که می‌گوید: من هم مثل شما صبح جمعه فهمیدم چنین تصمیمی گرفته شده است، باید بداند که آثار فرهنگی این حرف او بسیار مخرب‌تر از آثار امنیتی و اقتصادی آن است.

وی التزام رئیس‌جمهور به مبانی فرهنگی جامعه خود را یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس‌جمهور فرهنگی دانست و افزود: رئیس‌جمهور فرهنگی مسلط به مبانی اندیشه اسلامی است و با قرآن و نهج‌البلاغه جامعه را اداره می‌کند.

حریزاوی در ادامه به اهمیت نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری که از عهدنامه حاکمیتی امیرالمومنین غافل باشد، حتماً در اداره حکومت دچار مشکل می‌شود و با تمام آسیب‌هایی که امیرالمومنین آنجا پیش‌بینی کرده‌اند مواجه خواهد شد.

ارسال نظرات