۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۶۸۲۱۶۲
قاضی‌زاده هاشمی:

وزارت خانواده را تشکیل می‌دهم

وزارت خانواده را تشکیل می‌دهم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سازمان بهزیستی و سازمان ملی جوانان را ادغام کرده و وزارت خانواده تشکیل می‌دهیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در ادامه تبلیغات انتخاباتی خود در رادیو جوان به سؤالات مجری برنامه پاسخ داد.

وی در پاسخ به نخستین سوال مجری مبنی بر اینکه چند سال دارید، گفت: در آستانه ورود به 50 سالگی هستم، در 24 سالگی ازدواج کردم، دو فرزند دارم، دخترم 19 ساله و دانشجوی ترم یک برق صنعتی شریف است و پسرم 16 ساله و سال هشتم است و در تهران زندگی می کنیم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طبق گزارش مرکز تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت سال 90 بیش از 90 درصد از قاچاق از مبادی رسمی صورت گرفته است برای جلوگیری از قاچاق باید چکار کرد؟، تصریح کرد: اگر در حوزه مدیریت یک اصلاح‌گری انجام دهیم و دستگاه های مسئول مثل خود گمرکات، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شوند و جاهای دیگر مانند مناطق آزاد ویژه از بهره مندی آن ارتباطاتی که وجود دارد کنار گذاشته شوند و زیرساخت جامع الکترونیک به طوریکه مجموع داده هایی که در کشور هست به هم وصل بشود. و به طور کل مجموعه داده های اقتصادی به هم وصل بشود مجموعه اینها می تواند کنترل بکند.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییر ارزش پول، کالاهای یارانه ای یا غیر یارانه ای به خارج می رود با قحطی روبرو می‌شویم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برنامه شما برای استفاده از ظرفیت های کم نظیر طبیعی و انسانی داخل کشور چیست؟ تصریح کرد: ظرفیت های طبیعی حدود هفت درصد منابع جهان در اختیار ماست. که باید مراقبت بکنیم مجموعه روند پیشرفت سازگار با طبیعت باشد. و اینها خود باعث نابودی منابع طبیعی نشود که هزینه های اجتماعی و اقتصادی و انسانی جدیدی به ما تحمیل کند. تکنولوژی هایی که استفاده می شود حتما باید دوستدار محیط زیست باشد.

قاضی زاده هاشمی درباره اینکه چه برنامه مدونی برای صیانت از سبک زندگی ایرانی - اسلامی و تقویت نهاد خانواده درکنار نهاد اجتماع دارید؟ گفت: برنامه های مفصلی داریم. دریچه نگاه ما به اداره کشور، دریچه نگاه به خانواده است.

وی افزود: رویکردم به موضوعات با نگاه اجتماعی است. سازمان بهزیستی و سازمان ملی جوانان را اذعام کرده و وزارت خانواده تشکیل می دهیم.

قاضی زاده تأکید کرد: موضوع آسیب های اجتماعی مرتبط با خانواده است. اگر از کودک کار و اعتیاد و فحشا و امثال اینها صحبت می کنیم یا زنان سرپرست خانواده صحبت می کنیم اینها در بستر خانواده باید دیده بشود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: یک اعتبار 500 میلیونی به ازای هر زوج جوان در نظر گرفته شده است که شامل هزینه های ازدواج و خرید جهیزیه و اشتغال است بتوانند از این اعتبار استفاده بکنند. طراحی ویژه ای شده برای این کار و این پشتیبان تشکیل خانواده های جدید است.

وی گفت: ما الان دو سه تا قانون متعالی درباره خانواده داریم که قانون برنامه ششم و قانون تعالی جمعیت و خانواده است که توسط دولت اجرا نشده است. به عنوان مثال زنان خانه دار هیچ متولی در کشور ندارند ما 20 میلیون زن خانه دار داریم که در اقتصاد خانه موثر هستند، خیلی هایشان مشاغل خرد دارند.

قاضی زاده تصریح کرد: برخی از اینها در بخش خصوصی فعالیت اجتماعی دارند، بحث بیمه اینها مطره است  و بحث بیمه کودکان و فرزندان اینها که در نظر گرفتیم. ما یک سبد حمایتی جامع برای این دسته از بانوان داریم.

وی ادامه داد: نکته سوم همسان سازی یا مدارا سازی فعالیت های تحصیلی کاری مدیریتی و آموزشی با موضوع مادری است. الان مادران ما در محیط کارشان محدودیت دارند مهد کودک ندارند ساعت کاریشان مثل بقیه است بنابراین مجموعه این مولفه ها را در قالب این وزارت خانواده و امور اجتماعی انشاءالله مجری و پیگیری اجرای آن هستیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه خود برای مهار نقدینگی و کنترل تورم چیست؟، خاطرنشان کرد: 51 پروژه از اصلاحات ساختاری نظام بانکی بودجه نظام پولی دولت بهره وری اجرای پروژه ها. الان حدود 800 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داریم. 7 بسته 51 پروژه‌ای تدارک دیدیم که ظرف چهار سال آینده اجرا می کنیم. در درجه اول تورم 50 درصدی را تک رقمی و به زیر 5 درصد می رسانیم.

قاضی زاده تأکید کرد: نام دولتم «دولت سلام» است و فصل پروانگی، نگاه ما به موضوعات است، فصل «دولت مردم» هم مدل تحولی است که انجام می دهیم و در فصل دولت اعتماد برنامه های اجرایی داریم. در کتاب دولت اعتماد در بخش قیمت پروژه هایمان را با زمانبندی در ارتباط با کنترل تورم ذکر کردیم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که برنامه شما در خصوص رونق بازار بورس چیست؟ با توجه به اینکه در سال گذشته چالش زیادی بازار بورس داشته و چه برنامه هایی برای تغییر رفتارهای مالی دارید؟ گفت: بازار سرمایه یک بازار پرریسک است که مبتنی بر اعتماد رشد می کند. برای اینکه اعتماد را به بازار برگردانیم، قول دادم بعد از سه چهار روز از شروع ریاست جمهوری این منابع را در بازار به کار بگیرم.

وی در پاسخ به اینکه نخستین دستور شما پس از نشستن روی صندلی ریاست جمهوری چیست؟، اظهار کرد: یکی بورس است. اینکه 130 هزار میلیارد تومان در صندوق تثبیت بازار به چرخش در می آوریم که خرید و فروش در بازار انجام بشود. همچنین 286 مدل پروژه برای ارتقای کشور در حوزه تورم در حوزه مسکن هست اینها در اولویت است که به سرعت انجام می دهیم./998/

ارسال نظرات