۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۸۲۲۱۲
آیت الله سعیدی:

تشکیل شبکه مشاوران در آستان مقدس بانوی کرامت ضروری است

تشکیل شبکه مشاوران در آستان مقدس بانوی کرامت ضروری است
تولیت آستان مقدس بانوی کرامت گفت: شبکه مشاوران باید در آستان مقدس تشکیل شود و گروه‌های مختلف با معاونان و مسؤولان آستان ارتباطات مشورتی داشته باشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در نشست مسؤولان ادارات انتظامات و ارشاد، خدمات زائر و خدمات رواق آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به تقارن دهه کرامت و روزهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دهه کرامت در زمان تولیت آیت‌الله مسعودی تولیت سابق بنیانگذاری شد و به تدریج توسعه پیدا کرد و در سراسر کشور از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها تا میلاد امام رضا علیه السلام به عنوان دهه تعیین شد تا مردم از فضائل اهل‌بیت(ع) آگاه شوند و فرهنگ این بزرگواران ترویج شود.

وی با بیان اینکه موالیان اهل‌بیت(ع) باید به مردم نشان دهند که ما در عزای اهل‌بیت(ع) عزادار و در شادی اهل‌بیت(ع) هم شاد هستیم، عنوان کرد: مراسم این دهه در هر شرایطی نباید تعطیل شود و ما این ایام شادی را به همه مردم و خادمان این حرم‌ها تبریک می‌گوییم.

نماینده ولی فقیه در استان قم انتخابات را در شرایط کنونی کشور بسیار مهم دانست و گفت: مشارکت در انتخابات یک تکلیف الهی است و باید هم خودمان در انتخابات شرکت داشته باشیم و هم مردم را تشویق به حضور کنیم و بدانیم که در بین نامزدهای انتخاباتی افرادی هستند که اصلح و پاسدار حریم اهل بیت(ع) و پاسدار خون شهدا هستند و به استقلال و خودکفایی کشور فکر می‌کنند و برنامه دارند و باید ما برای رضای خدا اصلح را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه باید دیگران را تشویق به حضور در انتخابات کنیم، تصریح کرد: ما هم که در خدمت حضرت معصومه سلام الله علیها هستیم باید مراقب باشیم و افرادی که در این حرم مطهر وارد می‌شوند علاقه‌مندان به اهل‌بیت(ع) هستند و باید به آنان خدمت کنیم.

سعیدی با بیان اینکه مدیران آستان مقدس باید از ظرفیت نظرات زائران و خادمان استفاده کنند زیرا آنها به دنبال عزت و رونق بخشیدن به این تشکیلات هستند، افزود: همه چیز را همگان دانند و اینطور نیست که یک شخص بتواند همه چیز را بداند و نباید از مشورت کردن با متخصصان در اداره امور غافل شد.

وی بر لزوم راه‌اندازی شبکه مشاوران در آستان مقدس تاکید کرد و با بیان اینکه گروه‌های مختلف باید با معاونان و مدیران آستان مقدس مجموعه های مشورتی داشته باشند، گفت: مدیران و معاونان آستان که مشغول خدمت هستند یک سری امور را می‌دانند و انجام می‌دهند و یک سری امور هم ممکن است دیگران بدانند و باید از نظرات متخصصان دیگر هم استفاده کرد.

سعیدی یکی از نیازهای مشورت دادن را برخورد منصفانه دانست و گفت: انسان هرچه برای خود می‌پسندند باید مثل آن را برای دیگران بپسندند برای مثال در مسأله امر به معروف و نهی از منکر برخی به دیگران که می رسند احساس تکلیف می‌کنند اما به خودشان و خانواده خودشان که می رسند امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت در مورد دیگر نیاز مشورت دادن گفت: باید هم مشاور و هم مشورت گیرنده درک و درد مشترکی داشته باشند تا به راه حل واقع بینانه و قابل تحقق برسند؛ امام سجاد علیه السلام می‌فرمایند وقتی می خواهید به کسی مشورت دهید چیزی بگویید که اگر خودتان در شرایط او بودید آنگونه عمل می‌کردید.

وی با بیان اینکه مشاور باید توان و قدرت خود را در راستای رفع مشکل و ارائه راه حل صحیح به مشورت گیرنده به کار گیرد، ابراز کرد: برخی افراد نظرات خوبی دارند اما برای اجرا کمک نمی‌کنند.

وی اصل دیگر مشورت دادن را امانتداری و رازداری دانست و گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند اگر کسی تو را امین خود دانست مبادا به او خیانت کنی حتی اگر او به تو خیانت کرده باشد و در امر امانت نباید مقابله به مثل کرد.

سعیدی با بیان اینکه در تبلیغات ریاست جمهوری نباید سرّ افراد را فاش کرد و اگر کسی چیزی از امور شخصی افراد می‌داند نباید علنی کند، گفت: در مورد رئیس جمهوری بحث عدالت و تقوا ملاک است زیرا شخص دوم مملکت است و باید امور مملکت را تمشیت کند بنابراین باید تقوا داشته باشد و اینطور نباشد که در مناظرات حرف‌هایی زده شود که با تقوا فاصله داشته باشد.

در این دیدار مسئولان ادارت مختلف مدیریت حرم مطهر به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص رفاه حال زائران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها پرداختند.

ارسال نظرات