۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۸۲۲۴۲
زاکانی:

خیانت بزرگ جریان رقیب ما تبدیل موضوعات فرهنگی به سیاسی ـ‌ امنیتی است

خیانت بزرگ جریان رقیب ما تبدیل موضوعات فرهنگی به سیاسی ـ‌ امنیتی است
زاکانی گفت: خیانت بزرگ جریان رقیب ما این است که موضوعات فرهنگی مانند مسائل زنان، آزادی و فضای مجازی را تبدیل به مسائل سیاسی و امنیتی می‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در دیدار با گروهی از بانوان فعال در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که در یادمان شهدای هفتم تیر در مجتمع سرچشمه برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه ویژه زنان در جامعه اظهار داشت: امیدوارم که بتوانیم الگوی جدیدی را از حضور اجتماعی بانوان ارائه دهیم و از تضییع حقوق بانوان جلوگیری کنیم و نقش آنان را به یک نقش محوری برای ساختن جامعه تبدیل کنیم.

وی در خصوص مسأله حضور زنان در کابینه آینده تصریح کرد: من این مسأله را که وعده بدهیم که فلان تعداد زن را به عنوان وزیر انتخاب می‌کنیم قبول ندارم و آن را خلاف معیارها و موازین دینی و شایسته‌سالار می‌دانم؛ من معتقد به شایسته سالاری هستم و این فراتر از جایگاه زن و مرد است، البته اهتمام دارم در بخش‌های اجرایی که به طور خاص به مسائل زنان و خانواده مربوط می‌شود حتما نقش محوری مدیریت را در اختیار بانوان قرار دهیم؛ چراکه فهم دقیق‌تر و بهتری از مسائل حوزه زنان دارند.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی برخی سکان اداره کشور را به عهده گرفتند که در رفتارهایشان از الگوهای غربی گرته‌برداری کرده‌اند، اظهار داشت: خیانت بزرگ جریان رقیب ما این است که موضوعات فرهنگی را تبدیل به مسائل سیاسی و سپس آنها را تبدیل به موضوع امنیتی می‌کند و این شامل مسائل حوزه زنان، آزادی، فضای مجازی و از این قبیل می‌شود.

گفتنی است در این نشست، جمعی از بانوان فعال در حوزه‌های مختلف به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه مسائل زنان و خانواده پرداخته و برای پیگیری از سوی دولت آینده مطرح کردند.

بیمه زنان خانه‌دار و مشکلات آن، بهره‌گیری از نقش زنان ایرانی در پیگیری مسائل بین المللی، توجه ویژه و علمی به مسائل و نیازهای دختران جوان و بانوان در سطح جامعه، توجه به ورزش بانوان و توسعه آن و گسترش حمایت‌های مشاروه‌ای و حقوقی از زنان و برنامه ریزی برای حمایت مالی از فعالیت‌های مشاوره‌ای بانوان از جمله محورهای مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل‌های مختلف جامعه زنان در این نشست بود.

ارسال نظرات