۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۸۲۲۵۷
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

مشارکت حداکثری مردم سبب ارتقای اقتدار و افزایش کارآمدی نظام می شود

مشارکت حداکثری مردم سبب ارتقای اقتدار و افزایش کارآمدی نظام می شود
امام جمعه موقت تهران بر ضرورت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی تأکید کرد و گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم سبب ارتقای اقتدار و افزایش کارآمدی نظام می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، به بیان نکاتی پیرامون انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: امیرمؤمنان(ع) در روایتی نورانی فرمودند «بِالْكَلاَمِ اِبْيَضَّتِ اَلْوُجُوهُ وَ بِالْكَلاَمِ اِسْوَدَّتِ اَلْوُجُوهُ»، بنابراین نامزدهای محترم باید به نسبت به سخنان خود دقت ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت پرهیز نامزدهای انتخابات از تخریب یکدیگر اظهار داشت: نامزدها نباید با سخنان نسنجیده خود مدیران را تخریب کنند؛ نامزدها باید نسبت به رعایت انصاف در نقدهای خود اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نامزدها را از هر گونه تهدید، تطمیع، فریب و وعده های خارج از اختیارات قانونی بر حذر داشته اند، سیاست های کلی ابلاغی ایشان در خصوص انتخابات را مورد توجه قرار داد و گفت: اختیارات دولت ها را قانون تعیین می کند و بسیاری از وعده هایی که مطرح می شود اگر پشتوانه علمی داشته باشد آنگاه قابل اجراست که پشتوانه قانونی داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دولتمردان باید با اجرایی سازی سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات راه را برای حضور چهره های خدوم و کارآمد در عرصه انتخابات هموار سازند، عنوان کرد: اگر این سیاست های کلی در عرصه انتخابات مورد توجه قرار نگیرد راه برای مشارکت معنادار و انتخاب اصلح هموار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات باید برای اجرایی سازی سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب برنامه داشته باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه 5 سال از ابلاغ سیاست های کلی رهبری در خصوص انتخابات گذشته، اما گام مؤثری در راستای اجرایی سازی آنها صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در پایان بر ضرورت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی تأکید کرد و گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم سبب ارتقای اقتدار و افزایش کارآمدی نظام در عرصه های مختلف می شود./841/

ارسال نظرات