۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۶۸۲۲۷۸
بسته انتخاباتی رسا؛

از دیکته نویسی پدرخوانده ها تا حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران»

از دیکته نویسی پدرخوانده ها تا حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران»
در این بسته، واکنش آیت الله اعرافی نسبت به اهانت یکی از کاندیداها به تحصیلات حوزوی و حمایت آفتاب یزد از طرح گشت ارشاد مدیران تقدیم خوانندگان می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، کمتر از یک هفته دیگر تا برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میاندوره ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است.

هر چه به این روز بزرگ و حماسه آفرین نزدیک می شویم شاهد تأکیدات بیشتر دلسوزان انقلاب نسبت به ضرورت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح هستیم.

کاندیداها تا 26 خردادماه فرصت دارند از طریق تبلیغات انتخاباتی برنامه های خود را برای مردم شریف ایران تشریح کرده و مردم نیز با مطالعه این برنامه ها و نگاه به کارنامه نامزدها خود را برای انتخابی شایسته آماده می کنند.

در شصت و یکمین بسته انتخاباتی رسا، اخباری شامل، واکنش آیت الله اعرافی نسبت به اهانت یکی از کاندیداها به تحصیلات کلاسیک حوزوی، هم اندیشی انتخاباتی طلاب و فضلای حوزه در خبرگزاری رسا، حمایت آفتاب یزد از طرح گشت ارشاد مدیران و اخباری از گوشه و کنار انتخابات تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

حوزه فراتر از نام و نشان و مدرک به تولید علم می پردازد/ بدون اطلاع سخن نگویید

آیت الله اعرافی امام جمعه قم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه قم نسبت به اهانت یکی از نامزدهای انتخابات به تحصیلات کلاسیک حوزه های علمیه واکنش نشان داد و با اشاره به پیشینه و سابقه درخشان حوزه های علمیه گفت: از کسانی که این سخنان را می گویند می خواهیم بدون اطلاع سخن نگویند و پیشینه حوزه های علمیه را مورد مطالعه قرار دهند و نام های بزرگ را مرور کنند تا بدانند حوزه یعنی چه و پایگاه علم و دانش به چه معنا است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه مبانی تمدن اسلامی از سوی حوزه های علمیه نظریه پردازی شده است، خاطرنشان کرد: حوزویان هیچگاه برای مدرک ارزش قائل نبودند و فراتر از نام و نشان و مدرک به تولید علم می پرداختند؛ بیگانگان هم این موضوع را فهمیدند و از همین جهت حوزه ها را محدود کردند.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

مشارکت حداکثری مردم سبب ارتقای اقتدار و افزایش کارآمدی نظام می شود

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه دولتمردان باید با اجرایی سازی سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات راه را برای حضور چهره های خدوم و کارآمد در عرصه انتخابات هموار سازند، عنوان کرد: اگر این سیاست های کلی در عرصه انتخابات مورد توجه قرار نگیرد راه برای مشارکت معنادار و انتخاب اصلح هموار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات باید برای اجرایی سازی سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب برنامه داشته باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه 5 سال از ابلاغ سیاست های کلی رهبری در خصوص انتخابات گذشته، اما گام مؤثری در راستای اجرایی سازی آنها صورت نگرفته است.

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی تأکید کرد و گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم سبب ارتقای اقتدار و افزایش کارآمدی نظام در عرصه های مختلف می شود.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

هم اندیشی انتخاباتی طلاب و فضلای حوزه در خبرگزاری رسا

در آستانه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جمعی از طلاب و فضلای فعال در فضای مجازی در نشستی که به همت خبرگزاری رسا با عنوان نقش حوزه در انتخابات 1400 برگزار شد به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود در این باره پرداختند.

حجت الاسلام محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در این نشست بر محورهای زیر تأکید کرد:

ـ تبیین اهمیت انتخابات 1400 به عنوان یکی از حساس ترین و مهم ترین انتخابات ها با توجه به گام دوم انقلاب

- در شرایط امروز رقیب اصلی در انتخابات عدم مشارکت است

- لزوم تلاش و تبلیغ مضاعف حوزویان پیرامون مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح

- استفاده از ظرفیت نخبگان و یادداشت نویسان حوزوی در راستای تولید محتوای قوی برای تحقق مشارکت گسترده و انتخاب دولت کارامد 

ـ استقبال خبرگزاری رسا از ظرفیت نویسندگان حوزوی و اعلام آمادگی برای توانمند سازی آنان در این جهت

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

اعلام حمایت علما و نخبگان اهل سنت از آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری

در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعی از علما، روحانیون و نخبگان اهل سنت با صدور بیانیه ای، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را به عنوان کاندیدای اصلح معرفی و بر حمایت از این کاندیدای انتخابات تاکید کردند.

در این بیانیه که به امضای ده ها تن از علما، روحانیون و نخبگان اهل سنت رسیده، آمده است: اینجانبان علما، روحانیون و نخبگان اهل سنت در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب حفظه الله و در لبیک به پیام معظم له مبنی بر انتخاب کاندیدای اصلح، حمایت قاطع خود را از آیت الله سید ابراهیم رئیسی اعلام می داریم و آحاد مردم شریف اهل سنت کشورمان را به مشارکت در این امر خیر و مبارک و رای به کاندیدای اصلح دعوت می نماییم.

روزنامه حامی دولت: اظهارات روحانی درباره تحریم ها دقیق نیست

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «مصطفی هاشمی طباء» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: «آقای روحانی همواره امید به رفع تحریم‌ها داشته است و اخیرا هم چند بار اعلام کرده تحریم‌ها رفع شده یا در شرف است؛ درحالی‌که اگر دولت بایدن هم تحریم‌های برجامی را بردارد، سایر تحریم‌ها که بر اساس پنج قانون آمریکا وضع شده‌اند، بدون تصمیم کنگره آمریکا قابل رفع‌شدن نیستند و بر همین اساس تحریم‌های دیگر در راه است».

همانطور که این روزنامه اصلاح طلب اذعان کرده است، متاسفانه اظهارات برخی دولتمردان درباره تحریم، دقیق نیست.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

یکی از ترفندهای دولت های آمریکا- هم دموکرات و هم جمهوری خواه-  تغییر برچسب های تحریم هاست. برای مثال در ابتدا اعلام می کند که فلان موضوع تحت تحریم هسته ای است اما پس از امضای برجام، همان تحریم را این بار با برچسب تروریسم یا حقوق بشر و یا موشک های بالستیک، در جای خود نگه می دارد.

به همین خاطر کارشناسان و صاحبنظران در طول مذاکرات هسته ای دولت روحانی با آمریکا تاکید داشتند که آمریکا باید به‌صورت عملی و دائمی، تحریم‌های کاتسا، آیسا، ویزا، سیسادا و تحریم چرخه دلار را لغو کند. در این صورت عملا ترفند تغییر برچسب های تحریمی نیز بلااثر می شود.

واقعیت این است که در برجام هیچکدام از تحریم های مذکور لغو نشد و حتی به اذعان دولتمردان تحریم ها در پسابرجام افزایش هم یافت.

لازم به ذکر است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در روزهای گذشته صراحتا اعلام کرد که حتی در صورت احیای برجام صدها تحریم علیه ایران باقی می ماند.

تحریم ها، ابزار فشار دولت آمریکا- هم جمهوری خواهان و هم دموکرات ها- است و ساختار حاکمیتی آمریکا به دلیل خوی زورگویی و غارتگری حاضر به کنارگذاشتن این ابزار غیرقانونی نیست.

راه مواجهه با این ابزار فشار، بکارگیری همزمان دیپلماسی مقتدرانه و خنثی سازی تحریم است.

صادقی: همتی و مهرعلیزاده روی «آزادی های اجتماعی» مانور دهند

«محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «من معتقدم این دو کاندیدا(همتی و مهرعلیزاده) باید از فرصتی که در مناظره و برنامه‌های دیگر در اختیار دارند، به‌جای پرداختن به بعضی از مسائل جزئی روی حوزه‌های اساسی تکیه کنند، مثلا بروند روی بحث سیاست خارجی و نشان دهند که رویکرد آن پنج کاندیدای دیگر چه بوده که کشور را در عرصه سیاست خارجی با چالش مواجه کرده است».

صادقی در ادامه گفت: «در بخش اقتصاد هم تاکید کنند که نابرابری‌های اقتصادی و فساد مربوط می‌شود به عدم شفافیت که هیچ یک از این افراد تن به شفافیت نمی‌دهند و در حوزه فرهنگی این پنج نفر کسانی‌اند که طالب فشار برای مردم هستند، زیرا در زمینه سیاست داخلی رویکردشان، آزادی‌های اجتماعی به معنای عام و تام نیست و برخلاف اداعاهایی که می‌کنند اگر به قدرت برسند به حزب مخالف اجازه ادامه فعالیت باز نمی‌دهند».

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

یکی از ترفندهای پرتکرار اصلاح طلبان در مقطع انتخابات، ایجاد دوقطبی های کاذب درباره موضوعات فرعی است.

برای مثال این طیف در سال ۹۶ مدعی بود که اگر آقای رئیسی در انتخابات پیروز شود، در پیاده رو میان مردان و زنان دیوار خواهد کشید و در مورد زنان بدحجاب نیز مجازات های سنگین اتخاذ خواهد کرد.

در مناظره های اخیر نیز همتی و مهرعلیزاده مسائلی همچون پیامک حجاب به بانوان و گشت ارشاد و موارد مشابه را مطرح کردند تا به دوقطبی های جعلی و کاذب دامن بزنند.

این در حالی است که اکنون مطالبات اصلی مردم و همچنین بانوان محترم، حول مسائل دیگری از جمله مسائل معیشتی و اقتصادی است.

مسکن، اشتغال، تأمین جهیزیه، ازدواج، فرزندآوری، زنان سرپرست خانوار، تحصیل و...از جمله دغدغه ها و مطالبات بسیاری از جوانان- اعم از زنان و مردان- در کشورمان است.

طیف اصلاح طلب در انتخابات ۱۴۰۰ دو نقطه ضعف اساسی دارد، یکی کارنامه و دیگری برنامه است. بنابراین در پی آن است تا با ایجاد دوقطبی های کاذب، این دو مسئله بسیار مهم را به حاشیه برده و با جنجال و هیاهو، رای مردم را کسب کند.

اتفاقا این اصلاح طلبان هستند که باید درباره مسائل مهمی همچون سیاست خارجی در ۸ سال اخیر و معیشت و شفافیت پاسخگو باشند.

افزایش قیمت کالاها در روزهای منتهی به انتخابات!

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «افزایش قیمت کالاها در روزهای منتهی به انتخابات» نوشت: «هنوز هفته به پایان نرسیده که خبرهایی مبنی بر گرانی برخی کالاها از شوینده و لاستیک تا بلیت قطار در رسانه‌ها منتشر شده است... رییس‌جمهور دستور داده بود تا پایان دولت، قیمت محصولات تغییری نکند. اما گویا شرکت‌ها و بازیگران اصلی بازار، فرصت باقیمانده از دولت را نیز مغتنم می‌شمارند و هر روز قیمت کالاها را به‌ طور رسمی و غیررسمی بالاتر می‌برند. آن هم در روزهایی که خبری از نوسان رو به بالای قیمت دلار یا دیگر نهاده‌های تولید نیست و بهانه‌ای هم برای گرانی وجود ندارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «شمارش تعداد کالاهایی که از هفته گذشته تا هفته جاری افزایش قیمت داشته‌اند با گذشت روزها سخت‌تر می‌شود؛ از یک ‌سو کالاهای مهم خوراکی مانند مرغ و تخم مرغ تغییر قیمت می‌دهند و حتی هویج نیز به کیلویی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد و از سوی دیگر تولیدکنندگان کالاهای غیرخوراکی به دلیل اینکه مواد اولیه‌شان گران تهیه می‌شود، اصلاحیه‌ای بر قیمت‌های خود می‌زنند».

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

روزنامه اعتماد در این گزارش تصریح کرد: «عمده واکنش به این اخبار نیز «غیرقانونی بودن تغییر قیمت» یا «نخرید تا ارزان شود» است که  تجربه هر دو نیز بی‌تاثیر بودن بر قیمت‌ها را ثابت کرده است. چراکه افراد مجبورند کالاها را با قیمت بالاتری بخرند تا سفره مصرفی‌شان خالی نماند. در این بین شرایط برای افراد در دهک‌های درآمدی پایین سخت‌تر می‌شود».

گلایه اصلاح طلبان درباره معیشت و تورم در حالی است که دوستان و همقطاران این طیف سکان قوه مجریه را در دست داشته و وضع فعلی نتیجه عملکرد همین طیف است.

متاسفانه دولت در کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار و مدیریت صحیح اقلام در گمرک و مبارزه با قاچاق و کنترل واردات و حمایت از صادرات دچار قصور و تقصیرهای فراوانی شده است.

بر اساس آمارهای سامانه جامع تجارت در دو ماه ابتدایی سال، کالاهای اساسی مشمول ارز نیمایی با افت ۵۰ درصدی ترخیص و اقلام اساسی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی، کاهش ۵۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده‌اند که این موضوع می‌تواند زنگ خطر افت جدی مایحتاج ضروری مردم در روزهای پیشِ‌رو را کلید بزند.

در هفته اول خرداد، معاون فنی گمرک گفت: «با توجه به اتمام تاریخ مصوبه دولت درخصوص ترخیص درصدی کالاهای اساسی، ‌از ابتدای سال جاری هیچ ترخیص قابل توجهی در خصوص کالاهای اساسی نداشتیم و این چالش باعث شد متاسفانه ۶.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات کشور موجود باشد».

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

نوشته‌ همتی و مهرعلیزاده را پدرخوانده‌ها می‌نویسند/ همتی سلطان تورم است

فومنی با بیان اینکه همتی سلطان تورم است، تاکید کرد: تمام بریز و بپاش های بانک مرکزی به گردن ایشان بوده و او مسبب چنین وضعیتی است. تیم روحانی در ستاد همتی فعالیت می کند. تمام نوشته‌های همتی و مهرعلیزاده را برایشان می نویسند.

وی افزود: روحانی و دولت او اصلاح طلب نبود اما به اسم اصلاحات چه بلائی به سر مردم آوردند اصلاحات واژه مقدسی است و ما طرفدار نو اصلاح طلبی هستیم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه ما اگر از اصلاحات دم می زنیم به خاطر مبارزه با فساد است، تصریح کرد: باید  با فساد مبارزه و برای اجرای عدالت اجتماعی تلاش کنیم. پرونده های زیادی درباره آقای مهرعلیزاده و همتی وجود دارد که نمی خواییم همه آنها را بازگو کنیم.

وی در پایان تاکید کرد که حزب مردمی اصلاحات طی بیانیه ای رسما از آیت الله سیدابراهیم رییسی حمایت کرده و یه ایشان کمک خواهیم کرد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه اکثر بدنه اصلاح طلبان به سمت آقای رئیسی است، گفت: پدرخوانده هایی که در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و نهاد اجماع ساز مورد قبول مردم نیستند و فعالیت دوستان آنها در دولت به زندگی مردم آسیب زده است.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

شاهد اخلاق‌مداری آیت‌الله رئیسی در مناظرات هستیم

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به مناظرات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اخلاق‌مداری جناب آقای رئیسی به صورت برجسته در مناظرات مشهود است که این امر جای تحسین دارد.

وی افزود: آقای رئیسی ضمن اخلاق‌مداری برنامه‌های خود را به طور واضح و شفاف ارائه کرد و این مسئله نشان داد که وی ضمن آگاهی و اشراف بر مسائل روز کشور برنامه برای حل مشکلات دارد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: بعضی از کاندیداها مناظره را با منازعه اشتباه گرفته و عرصه مناظره و گفت‌وگو را به میدان جنگ تبدیل کرده‌اند.

موسوی خاطرنشان کرد: در بحث کلیت مناظره در نوبت اول و دوم مناظره‌ها از هیجان لازم برخوردار نبود و لازم است در نوبت سوم مناظره از هیجان بیشتری ان‌شاءالله برخوردار باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم در انتخابات پیش‌رو ضمن حضور گسترده مردم شاهد انتخاب فردی اصلح برای  اداره امور اجرایی کشور باشیم.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم/ بورس نباید قلک دولت‌ها شود

رئیسی گفته: ما اهل گفتن واژه‌های مثل «نمی شود»، «نمی‌توانیم» و «بودجه نداریم» نیستیم بلکه اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم.

او قول داده که دولتش دولت خدمتگزار خواهد بود نه دولت منت‌گذار و تصریح کرده: یک مدیریت کارآمد در کشور وجود دارد که می‌تواند نیروی انسانی و امکانات را به کار بگیرد تا هیچ  قوم و مذهبی ناراحت و برافروخته نشود.

رئیسی معتقده که با همین بودجه و امکاناتی که در اختیار داریم، اما با یک مدیریت جهادی و توانمند و استفاده از نیرو‌های جوان و کارآمد می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

او درباره بازار سرمایه هم گفته: باید به بازار سرمایه عمق بخشیده شود. یعنی شرکت‌هایی که آماده ورود به بازار سرمایه هستند درگیر بروکراسی اداری نشوند و با سرعت وارد بورس شوند. باید از خسارت دیدن سرمایه‌گذاران خرد جلوگیری کنیم. دولت هم نباید بازار سرمایه را مانند قُلک خود ببیند تا هر وقت خواست در آن دست ببرد.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

می‌توانیم به سمت صادرات خودرو برویم

علیرضا زاکانی درباره صنعت خودروسازی گفته: انحصار را در صنعت خودرسازی  با بهره‌مندی از توانمندی‌هایی که در متن جامعه وجود دارد می‌شکنیم. دانش دانشگاه و عناصر فرهیخته را باید به کار بگیریم. ما می‌توانیم به سمت صادرات خودرو حرکت کنیم اما انحضار بزرگترین مانع آن است.

او این قول را هم داده که در دولت آینده هزینه درمان  ۲۵میلیون ایرانی کم درآمد به شکل رایگان خواهد بود و دهک‌های پایین درآمدی نباید هزینه درمانی پرداخت کنند.

زاکانی وعده داده که دولتش در صورت رای آوردن در جهت تامین حداقل‌های زندگی کم درآمدها به ۶۹ میلیون ایرانی بن کارت کمک هزینه در هر ماه ارایه خواهد کرد.

او تصریح کرده که کشور دارای منابع فراوانی است اما غارتگرانی نیز وجود دارند که تحت حمایت برخی مسؤولان فعالیت دارند.۲۵ درصد قاچاق کشور از مبادی رسمی انجام می‌شود.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

جلوگیری از واردات، مشروط به ارتقاء‌ کیفیت

سعید جلیلی گفت: نمی‌شود بگوئیم چون می‌خواهیم از تولید داخلی حمایت کنیم جلوی واردات خوردو را بگیریم یا تعرفه را به شدت بالا ببریم،‌ این حرف در شرایطی درست است که باعث کاهش کیفیت خودروهای داخلی و افزایش قیمت نشود.

او معتقده نباید اجازه بدهیم ۸ سال دیگر، دوباره هیاهو جایگزین همت شود. جلیلی گفته: مردم ما امروز مشکل مسکن دارند، بعد فردی می‌آید می‌گوید مسکن مهر مرخرف است. نمی‌شود دم از عقلانیت بزنید و دیگران را افراطی بخوانید، بعد توافقی کنید که عقلانیتی در آن نباشد.

جلیلی درباره حمایت از بانوان و انتخاب وزیر زن هم تصریح کرده: اینکه حقوق زن را صرفا در این ببینیم که دو سه نفر زن در کابینه می‌‌گذاریم این توهین به زنان است. من این مدلی رفتار نکردم.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

واردات خودرو را گام به گام آزاد می‌کنم

محسن رضایی هم گفته: حتما واردات خودرو را آزاد می‌کنم تا رقابت شکل بگیرد البته آرام آرام و به صورت پلکانی، خودروسازی خودمان را اصلاح می‌کنیم تا قدرت رقابت پیدا کند. مسئله بعدی هیبریدی کردن خودروهای داخلی است تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود و هوا آلوده نشود. از سوی دیگر سوخت ذخیره شده را صادر می‌کنیم.

او معتقده که بلایی که بانک‌ها بر سر ملت ایران آوردند بعثی‌های عراقی هم نیاوردند چون نه تنها تولید را به زمین زدند بلکه رفاه مردم را هم با آسیب‌های جدی مواجه کردند. رضایی از اولین اقدامات دولتش را اصلاح نظام بانکی اعلام کرده و قول داده که بانک مرکزی را از وابستگی به دولت، خارج و مستقل کند.

رضایی این را هم گفته که علت اینکه گفتم یارانه‌ها را به 450 هزار تومان می‌رسانم این است که عدد پرداختی به مردم واقعی شود؛ معال 20 دلاری که قبلا پرداخت می‌شد. در مرحله نخست این عدد را به 40 میلیون نفر و در مرحله بعد به 60 میلیون نفر پرداخت خواهیم کرد.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

انحصار از کیفیت کم کرده است

قاضی زاده هاشمی معتقده که انحصار باعث شده تولید کنندگان خودرو داخلی به دنبال ارتقاء کیفیت نباشند. او گفته بازار 80 میلیونی داخلی برای ایجاد رقابت برای تولیدات داخلی قابلیت لازم را ندارد. باید کیفیت را ارتقاء بدهیم و نقدینگی را به سمت تولید هدایت بکنیم اما از این موارد مهم‌تر برنامه‌ریزی برای بازار 600 میلیون نفری در منطقه است. پس باید به سمت تولید خودرو به صورت مشترک حرکت کنیم.

او در جای دیگری هم تصریح کرده: بنده برای اصلاح وضع موجود آمده‌ام یعنی برای اصلاح مدل حکمرانی لاریجانی - روحانی آمده ام چون آقای لاریجانی بخش مهم و تفکیک ناپذیر وضع موجود است. ترکیبی از وزرای خسته، ناکارآمد و بی برنامه دولت فعلی با حمایت شخص آقای لاریجانی به مردم تحمیل شد و حتی آقای لاریجانی اجازه استیضاح این وزیران را نداد.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

به طور جدی برای خودروسازی برنامه دارم

همتی هم درباره خودروسازی گفته: به طور جدی برای خودروسازی برنامه دارم. قیمت خودرو را باید بازار تعیین کند. تعیین تعرفه‌های سنگین برای واردات خودرو باعث شده قیمت خودروی خارجی افزایش پیدا کند و خودرو داخلی هم به تبع آن گران شده است.

او بر این نکته هم تأکید کرده که تمرکز اصلی دولتش حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است و یارانه خانوارهای ضعیف را به یک میلیون تومان افزایش می‎‌دهد.

ستاد همتی هم به خبر آسوشیتدپرس واکنش نشان داده و خواستار اصلاح آن شد. این رسانه روز گذشته مدعی شده بود که همتی اعلام کرده آماده دیدار با بایدن است.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

کارهای دولت سازندگی ایده‌آل نبود

مهرعلیزاده هم معتقده در دولت سازندگی کارهای خوبی انجام شد اما آنچه ایده آل بود پیش نیامد. او گفته: مردم فردی یا افرادی را انتخاب کنند که از دردشان آگاهی دارند و برای رفع مشکلات ملت با خدا و مردم پیمان می‌بندند.

کاندیداتوئیت| پای والیبال هم به صفحه شخصی نامزدها باز شد

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

 

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

 

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

 

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

 

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

همتی و مهرعلیزاده نتوانستند رأی جمع کنند

روزنامه شرق نوشته که  اگر همتی یا مهرعلیزاده می‌توانستند با تکیه بر ویژگی‌های فردی موجی اجتماعی به نفع خود ایجاد کنند، ممکن بود جبهه اصلاحات نظری دیگر داشته باشد، اما این شرایط نیز تاکنون مهیا نشده است و در پی دو مناظره انتخاباتی به نظر می‌رسد که نه میزان تمایل جامعه به شرکت در انتخابات تغییری کرده است و نه سبد رأی همتی و مهرعلیزاده به ‌طور چشمگیر افزایش یافته است.

علی صوفی، عضو حقیقی اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم درباره تأثیر مناظره‌ها بر سبد رأی اصلاح‌طلبان با روزنامه شرق هم‌نظر است. او گفته که مدل 92 و 96 کلا کنار گذاشته شده و آن چیزی که باقی می‌ماند مدل 98 است.باید ببینیم در مناظره آخر و روند نظرسنجی به کدام سمت می‌رود. آیا به‌سمتی خواهد رفت که جبهه اصلاحات را قانع کند که کاندیدا بدهد یا خیر

محمود صادقی معتقده که  قانع کردن بدنه اصلاح طلبی برای حمایت رسمی از همتی و مهرعلیزداه کار سختی است. او گفته: اگر خود این دو فرد با عقل و درایت، هوشمندی و شجاعت بتوانند تمایز خود را به مردم نشان بدهند و مردم را ترغیب کنند به حمایت و حضور در عرصه انتخابات شاید فعالان اصلاح‌طلب از آنها حمایت کنند.

حمایت آفتاب یزد از طرح گشت ارشاد مدیران

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد با حمایت از طرح گشت ارشاد مدیران سید ابراهیم رئیسی نوشت: بعد از عمکلرد موفق آیت الله رئیسی در قوه قضائیه حالا گویا قرار است مبارزه با فساد با این طرح به قوه مجریه هم ورود کند تا پایانی بر راحت‌طلبی‌ها، سوء‌استفاده‌ها و حقوق‌های نجومی در مناصب اجرایی باشد.

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

دیکته نویسی پدرخوانده ها برای همتی و مهرعلیزاده / حمایت برخی اصلاح طلبان از طرح «گشت ارشاد مدیران» رئیسی

ارسال نظرات