۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۶۸۲۳۴۲
قائم مقام رادیو معارف:

رهبر انقلاب دستور دادند تا به سمت تولید هنری و جذاب رو بیاوریم

رهبر انقلاب دستور دادند تا به سمت تولید هنری و جذاب رو بیاوریم
حجت‌الاسلام عظیمی گفت: با مدیران شبکه رادیو معارف خدمت رهبر انقلاب رسیدیم و ایشان چند نکته فرمودند از جمله اینکه به تولید آثار هنری و جذاب رو بیاوریم.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام خدابخش عظیمی، قائم مقام رادیو معارف در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت بیست و سومین سالگرد تأسیس این رادیو برگزار شد گفت: شبکه رادیو معارف در حوزه اعتقادات، اخلاق و احکام فعالیت می‌کند که در کنار آن نگاه جامعی به احکام اسلامی، سیره شهدا، سواد رسانه و تمام این‌ها جزو ماموریت‌های شبکه معارف است و برای این‌ها برنامه داریم.
 
وی ادامه داد: تولید برنامه‌های مستند و مستند سازی یکی از کار ویژه‌هایی است که رادیو معارف این کار ویژه را دنبال می‌کند. یک زمانی مدیران شبکه رادیو معارف نزد رهبر انقلاب رسیدیم و ایشان چند نکته را بیان فرمودند، یکی از نکات کلیدی که ایشان در این جلسه با ما مطرح فرمودند این بود که شما در بحث رادیو، آسان سازی نکنید و به تولید کارهای هنری و جذاب بپردازید. به همین دلیل ما آمدیم جدول پخش خود را یک بازنگری و بازطراحی انجام دادیم و حدود ۶۰ برنامه‌های خود را از کار گفت‌وگویی به کارهای ترکیبی و مستند تبدیل کردیم.
 
قائم مقام رادیو معارف، پرداخت ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب را یکی از دستورکارهای ویژه رادیو معارف عنوان کرد و ابراز داشت: این بیانیه به صورت ویژه در دستور کار تیم مستندسازی ما قرار گرفته و محتواهای خوبی را در این زمینه تولید و عرضه می‌کنند. البته درباره سیره علما، تاریخ انقلاب اسلامی و موضوعات مختلف دیگری نیز در حال تولید برنامه‌های مستند هستیم.
 
وی افزود: ما در فضای مجازی نیز تلاش جدی می‌کنیم تا در آنجا حضور داشته باشیم. عصر حاضر، عصر پویایی فضای مجازی است؛ چرا که کاربران زیادی هستند که اطلاعات خودشان را از این فضا کسب می‌کنند. رسانه ملی که رسانه غالب جامعه است ولی فضای مجازی نیز ظرفیت خاص خود را دارد که ما باید فضای مجازی را به خدمت خود بگیریم. کارهایی را تحت عنوان امتداد پیام آغاز کرده‌ایم. پیام‌هایی که ما در این حوزه تولید می‌کنیم یکبار مصرف نیستند، البته ما باید این پیام‌ها را مناسب سازی کنیم و بتوانیم در بستر فضای مجازی منتشر کنیم. در چشم انداز رایو معارف، قصد داریم تا مطالب و محتوایی که از رادیو معارف منتشر می‌شود را به پنج زبان دنیا در فضای مجازی بزودی منتشر کنیم.

 
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات