۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۸۲۳۴۳
رضایی:

باید سهم ۱۳ درصدی زنان از اقتصاد ملی افزایش یابد

باید سهم ۱۳ درصدی زنان از اقتصاد ملی افزایش یابد
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سهم ۱۳ درصدی زنان کشورمان در اقتصاد ملی خواستار افزایش این سهم شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز پیش از آغاز مناظرات و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبریک روز بانوان و دختران عزیز کشورمان زمانی است که سهم آنان از زندگی و اقتصاد داده شود؛ بانوان ما ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند ولی فقط ۱۳ درصد از اقتصاد ملی سهم دارند.

وی افزود: سهم زنان از اقتصاد ملی باید افزایش پیدا کند و دولت ما برنامه‌ ویژه‌ای برای این موضوع دارد که اجرای این برنامه از خانه تا کسب و کار و ورزش و اداره کشور و در هیأت دولت می‌شود. لذا ما برنامه جامعی برای مشارکت دادن بانوان در کشورمان داریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با شعار و وعده دادن نمی‌توان به مشکلات مردم رسیدگی کرد لذا دولت بایستی شناخت کاملی از مشکلات کنونی کشور و همچنین مشکلات 8 سال آینده داشته باشد و بداند که چرا این مشکلات به وجود آمده و چه راهکارهایی برای حل مشکلات کنونی و 8 سال آینده داشته باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: دولت من، دولتی عملیاتی و راهبردی است و ما علل اصلی مشکلات کنونی کشور را می‌دانیم و پیش‌بینی ما در رابطه با مشکلات آینده را داریم؛ راهکارهایی هم برای این موضوع در نظر داریم.

وی گفت: برای رفع مشکلات کشور راهکارهای علمی، پژوهشی و کارشناسی انجام شده است اما مهمترین مشکلی که امروز دغدغه مردم است بی‌اعتمادی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم به ما کاندیداهای انتخابات اعتماد نمی‌کنند البته به نظر می‌رسد یخ مردم تا کنون باز نشده است ولی 7 روز تا برگزاری انتخابات وقت است و ملت ما ان‌شاءالله در روزهای آینده تصمیم تاریخی را خواهند گرفت.

رضایی تصریح کرد: تا اتفاقی رخ ندهد دولتمردان به دنبال گفت‌وگو با مردم نیستند و با آنها صحبتی نمی‌کنند و می‌گویند «همینی که هست» و وقتی اشتباهی انجام می‌دهند از مردم عذرخواهی نمی‌کنند و می‌گویند «همینی که هست».

وی تصریح کرد: مردم وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند قیمت بنزین را سه برابر شده می‌بینند و وقتی می‌گویند چرا وضعیت اینگونه شده است می‌گویند «همینی که هست» در حالی که این موضوع بایستی پایان پیدا کند و دولت من به موضوع «همینی که هست» پایان خواهد داد، ما اگر جلوتر از مردم در حل مشکلات دوندگی نکنیم حتما عقب‌تر از آنها نخواهیم بود.

رضایی گفت: در دولت من به مردم می‌گویم که بیایید نه اینکه بروید لذا ما خط مقدم مشکلات نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم خواهیم بود؛‌دولت من سه برنامه مهم دارد یک برنامه در سطح ملی است و برنامه بعدی در سطح مناطق کشور است و برنامه سوم هم در سطح اقتصاد زندگی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طرح اقتصاد زندگی طرحی به نام طرح کفایت زندگی اجرا خواهد شد که 5 محور دارد که یکی از آنها یارانه 450 هزار تومانی است و مرتب به من نگویند که این منابع از کجا می‌آورید و بهتر است بدانند که اگر عده ای دزدی نکرده باشند ما کاری به آنها نداریم اما منابع این کار به لطف پروردگار متعال مشخص شده و حتماً در مرحله اول به 40 میلیون نفر و در مرحله دوم به 60 میلیون نفر افزایش پیدا خواهیم کرد و عملا یارانه 450 هزار تومانی به این افراد داده می‌شود.

وی درباره بخش دوم کفایت زندگی هم گفت:‌ اعطای مسکن سهل و ارزان با اقساط 50 ساله از همه بانک‌ها در این طرح دیده شده است و این تسهیلات فقط از بانک مسکن داده نمی‌شود ضمن اینکه در بخش سوم این طرح هم به موضوع کسب و کارهای خانگی پرداخته‌ایم، در بخش چهارم توزیع 30 درصد سهام صنعت نفت کشورمان وجود دارد که این اقدامات در قالب طرح کفایت زندگی یا اقتصاد بدون فقیر و ایران بدون فقر را خواهیم داشت.

وی گفت: 14 پروژه بزرگ در سطح ملی و کشوری اجرایی خواهد شد و با این کار معماری نوین در ایران عملیاتی خواهد شد. این در حالی است که معماری نوین اقتصادی در کشورمان بدون اصلاح از درون قدرت اصلاح‌پذیر نیست و بدون اینکه حکمرانی را اصلاح کنیم امکانپذیر نیست. لذا ما با یک دست اصلاح از درون قدرت و با دست دیگر باز معماری اقتصاد ملی را عملیاتی خواهیم کرد./998/

ارسال نظرات