۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۸۲۳۵۵

اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش از آغاز آخرین مناظره + فیلم

اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش از آغاز آخرین مناظره + فیلم
نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به منظور شرکت در سومین مناظره زنده تلویزیونی به صدا و سیما رفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز به منظور شرکت در سومین مناظره زنده تلویزیونی به صدا و سیما رفتند.

این نامزدها قبل از حضور در استودیو ویژه مناظره صدا و سیما در جمع خبرنگاران اظهاراتی داشتند که در زیر تقدیم خوانندگان محترم می شود.

آیت الله رئیسی: مردمی بودن در عمل از شروط موفقیت یک مدیر است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صداوسیما برای شرکت در مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه ارتباط با مردم و اطلاع از دغدغه‌های آنها، گفت: از اولین شرایط برای مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی، ارتباط با مردم است.

وی افزود: باید از مردم، در مردم و با مردم بود و از نزدیک باید با مردم سخن گفت و شکایات و دغدغه های آنها را شنید.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه از شروط موفقیت یک مدیر مردمی بودن در عمل است، گفت: نامه هایی که مردم برایم میفرستند را می‌خوانم و در فضای مجازی هم دغدغه‌های مردم رصد می‌کنم و مواردی را که قابل پیگیری باشد برای پیگیری به بخش‌های مربوطه می‌دهم.

وی گفت: در سازمان اداری خودم علاوه بر مدیران عالی، با مدیران میانی و سطوح اداری در ارتباطم و نظرات آنها را مطلعم و خواسته هایشان را رصد می کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مدیرانی را برای اداره کشور انتخاب می‌کنیم که دارای ۳ ویژگی مهم مردمی بودن، ضد فساد بودن و روحیه انقلابی داشتن به این معنی که اهل ما می‌توانیم باشد.

تعداد بازدید : 3

جلیلی: برای فهم دغدغه‌های مردم وقت گذاشته‌ایم/ راه حل رفع مشکلات آماده است

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، عصر امروز در بدو ورود به صداوسیما برای حضور در سومین و آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که با موضوع «دغدغه‌های مردم» برگزار خواهد شد، در جمع خبرنگاران گفت: دغدغه مردم چیزی نیست که با یک گزارش یا حضور در جمع مردم فهمیده شود؛ بویژه برای کسی که رئیس‌جمهور است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید دغدغه همه مردم ایران را در همه موضوعاتی که مربوط به دولت است بداند، اظهار داشت: رئیس‌جمهور، وزیر نیست که نیاز باشد فقط یک موضوع را بداند. همچنین صرفاً رئیس یک بخش از مردم نیست، رئیس همه کشور است.

جلیلی با بیان اینکه با یک روز حاضر شدن در بین مردم و با دو گزارش، دغدغه‌های مردم فهمیده نمی‌شود، گفت: در هشت سال گذشته این بنا را داشتیم که در تمام استان‌ها و بسیاری از شهرستان‌ها، روستاها، دانشگاه‌ها، شهرک‌های صنعتی، حضور داشته باشیم و با هزاران ساعت جلسه متعدد با اصناف، اساتید دانشگاه‌ها، دغدغه‌های مردم را فهم کنیم.

وی افزود: بنای ما این بود که بعد از فهم دغدغه‌های مردم، راه حل و پاسخ این مشکلات و دغدغه‌ها را هم مشخص کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مردم شاید سخت‌تر از کرونا باشد اما شکل کرونا نیست که ناشناخته باشد و راه حلش هم مشخص نباشد، اظهار داشت: وقتی دغدغه‌ها را در این هشت سال شناختیم، پاسخ‌ها را هم مشخص کردیم و اکنون فقط یک اراده جدی می‌خواهد و قدرتی که فراتر از بازی‌های سیاسی و جناحی بتواند این مشکلات را حل کند.

تعداد بازدید : 2

زاکانی: مناظره امروز میان غارت‌شدگان و غارت‌کنندگان است

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای شرکت در مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز دختر است و این روز را به همه دختران به خصوص دختران عزیزان مدافع حرم تبریک می‌گویم، اما درباره اینکه روش فعالیت بنده در باره جمع آوری اطلاعات برای فعالیت چگونه است باید بگویم، اطلاعاتم را از طریق گزارشات در ابعاد مختلف بر اساس نوع کاری که مسئولیت دارم به دست می‌آورم.همچنین هفته‌ای دو روز در بطن جامعه حضور یافته، هم به خانه مردم خواهم رفت و هم در بازار و کوچه و خیابان و مسجد می‌روم. در واقع روزهای پنجشنبه و جمعه به مردم اختصاص دارم.

وی افزود: اطلاعاتی که بر اساس آن فعالیت خواهم کرد کارشناسی شده بوده و هم اطلاعاتی است که خودم به شخصه به صورت حضوری و میدانی به دست می‌آورم.

زاکانی تصریح کرد: امروز آخرین روز مناظرات ریاست جمهوری است که در این لحظه باید بگویم مردم کشور ما عزت دارند؛ چراکه اگر آنها نبودند ما به عنوان مسئول اینجا نبودیم، زیرا ناجوانمردی است که عده‌ای نام مردم را به زبان می‌آورند و آنچه مردم دارند را راهزنی می‌کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: عده ای با نام اقوام و زنان به دنبال کاسبی هستند. در واقع امروز رقابت بین غارت شدگان و غارت کنندگان است؛ چراکه یک روز ما جان خود را کف دست گرفتیم و از دین و میهن‌مان در مقابل دشمنان‌مان دفاع کردیم، اما امروز نیز در مقابل غارت‌کنندگانی قرار داریم که آبرو و جان مردم را هدف قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز باید با ادله درست و منطقی اما قاطع مقابل عده‌ای از افراد که غارت‌کننده هستند بایستیم و در واقع صدای غارت‌شدگان باشیم تا مشت کسانی که می‌خواهند مردم را فریب دهند را باز کنیم.

تعداد بازدید : 4

قاضی‌زاده هاشمی: کار آمریکایی‌ها کش دادن مذاکرات است

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران در هنگام ورود به سومین مناظره انتخاباتی در سازمان صدا و سیما اظهار داشت: اولا لازم است از مردم ایران تشکر کنم که بعد از مناظره اول با سیل مراجعات فراوان از اقصی نقاط کشور در ستاد مواجه شدم که خداوند متعال را سپاسگزارم و امیدوارم همچنان حامی ما باشند.

وی افزود: کسی به جز «بودن» در میان مردم نمی‌تواند دردهای مردم را درک کند لذا دغدغه‌های مردم بدون حضور و مداومت دائمی مردم قابل درک نیست.

قاضی زاده تاکید کرد: لازمه یک مدیر در جمهوری اسلامی همراهی مردم است؛ برخی از من پرسیدند که موضع شما در خصوص مذاکراتی که در حال انجام است و آینده برجام و مذاکرات چیست؟ هر دولتی که سر کار بیاید متعهد به قراردادهای بین المللی است اما ما حتماً کاری خواهیم کرد که ملت بزرگ ایران از مزایای آن برخوردار باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: کار آمریکایی‌ها کش دادن مذاکرات است چرا که می‌خواهند دست بالاتر را داشته باشند و طرف مقابل فقط زبان اقتدار متوجه می‌شوند.

وی عنوان کرد: ما در مذاکرات دست پری داریم و آنها خواهند فهمید که به زودی باید مذاکرات به صورت عملی فیصله یابد.

قاضی زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: نباید گذاشت زمان برای طرف مقابل باشد و چرخه زمان را به نفع ملت ایران تغییر خواهیم داد و بنده خیلی امیدوارم به اینکه خیلی زود نتایج برنامه‌های ما در مذاکرات دولت سلام مشهود باشد.

تعداد بازدید : 6

رضایی: باید سهم ۱۳ درصدی زنان از اقتصاد ملی افزایش یابد

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز پیش از آغاز مناظرات و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبریک روز بانوان و دختران عزیز کشورمان زمانی است که سهم آنان از زندگی و اقتصاد داده شود؛ بانوان ما ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند ولی فقط ۱۳ درصد از اقتصاد ملی سهم دارند.

وی افزود: سهم زنان از اقتصاد ملی باید افزایش پیدا کند و دولت ما برنامه‌ ویژه‌ای برای این موضوع دارد که اجرای این برنامه از خانه تا کسب و کار و ورزش و اداره کشور و در هیأت دولت می‌شود. لذا ما برنامه جامعی برای مشارکت دادن بانوان در کشورمان داریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با شعار و وعده دادن نمی‌توان به مشکلات مردم رسیدگی کرد لذا دولت بایستی شناخت کاملی از مشکلات کنونی کشور و همچنین مشکلات 8 سال آینده داشته باشد و بداند که چرا این مشکلات به وجود آمده و چه راهکارهایی برای حل مشکلات کنونی و 8 سال آینده داشته باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: دولت من، دولتی عملیاتی و راهبردی است و ما علل اصلی مشکلات کنونی کشور را می‌دانیم و پیش‌بینی ما در رابطه با مشکلات آینده را داریم؛ راهکارهایی هم برای این موضوع در نظر داریم.

وی گفت: برای رفع مشکلات کشور راهکارهای علمی، پژوهشی و کارشناسی انجام شده است اما مهمترین مشکلی که امروز دغدغه مردم است بی‌اعتمادی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم به ما کاندیداهای انتخابات اعتماد نمی‌کنند البته به نظر می‌رسد یخ مردم تا کنون باز نشده است ولی 7 روز تا برگزاری انتخابات وقت است و ملت ما ان‌شاءالله در روزهای آینده تصمیم تاریخی را خواهند گرفت.

رضایی تصریح کرد: تا اتفاقی رخ ندهد دولتمردان به دنبال گفت‌وگو با مردم نیستند و با آنها صحبتی نمی‌کنند و می‌گویند «همینی که هست» و وقتی اشتباهی انجام می‌دهند از مردم عذرخواهی نمی‌کنند و می‌گویند «همینی که هست».

وی تصریح کرد: مردم وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند قیمت بنزین را سه برابر شده می‌بینند و وقتی می‌گویند چرا وضعیت اینگونه شده است می‌گویند «همینی که هست» در حالی که این موضوع بایستی پایان پیدا کند و دولت من به موضوع «همینی که هست» پایان خواهد داد، ما اگر جلوتر از مردم در حل مشکلات دوندگی نکنیم حتما عقب‌تر از آنها نخواهیم بود.

رضایی گفت: در دولت من به مردم می‌گویم که بیایید نه اینکه بروید لذا ما خط مقدم مشکلات نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم خواهیم بود؛‌دولت من سه برنامه مهم دارد یک برنامه در سطح ملی است و برنامه بعدی در سطح مناطق کشور است و برنامه سوم هم در سطح اقتصاد زندگی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طرح اقتصاد زندگی طرحی به نام طرح کفایت زندگی اجرا خواهد شد که 5 محور دارد که یکی از آنها یارانه 450 هزار تومانی است و مرتب به من نگویند که این منابع از کجا می‌آورید و بهتر است بدانند که اگر عده ای دزدی نکرده باشند ما کاری به آنها نداریم اما منابع این کار به لطف پروردگار متعال مشخص شده و حتماً در مرحله اول به 40 میلیون نفر و در مرحله دوم به 60 میلیون نفر افزایش پیدا خواهیم کرد و عملا یارانه 450 هزار تومانی به این افراد داده می‌شود.

وی درباره بخش دوم کفایت زندگی هم گفت:‌ اعطای مسکن سهل و ارزان با اقساط 50 ساله از همه بانک‌ها در این طرح دیده شده است و این تسهیلات فقط از بانک مسکن داده نمی‌شود ضمن اینکه در بخش سوم این طرح هم به موضوع کسب و کارهای خانگی پرداخته‌ایم، در بخش چهارم توزیع 30 درصد سهام صنعت نفت کشورمان وجود دارد که این اقدامات در قالب طرح کفایت زندگی یا اقتصاد بدون فقیر و ایران بدون فقر را خواهیم داشت.

وی گفت: 14 پروژه بزرگ در سطح ملی و کشوری اجرایی خواهد شد و با این کار معماری نوین در ایران عملیاتی خواهد شد. این در حالی است که معماری نوین اقتصادی در کشورمان بدون اصلاح از درون قدرت اصلاح‌پذیر نیست و بدون اینکه حکمرانی را اصلاح کنیم امکانپذیر نیست. لذا ما با یک دست اصلاح از درون قدرت و با دست دیگر باز معماری اقتصاد ملی را عملیاتی خواهیم کرد.

تعداد بازدید : 3

مهرعلیزاده: دولت باید از متخصصین بدون در نظر داشتن خودی یا ناخودی استفاده کند

محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز یش از آغاز مناظرات و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که شما برای درک عینی و شناخت واقعی از دغدغه‌های مردم چه راهی را پیش می‌گیرید، اظهار داشت: دغدغه های مردم در صورتی شناخته می‌شوند که دولت و حاکمیت امکاناتی را فراهم کند که صدای مردم بدون هیچ گونه سانسور و تغییری به گوش مسئولان برسد.

وی افزود: زمانی که نهادهای مدنی و اجتماعی بتوانند پیام رسان جدی و واقعی مردم باشند دغدغه‌های مردم شناخته می‌شود؛ زمانی که دولت از متخصصین امر بدون هیچگونه در نظر داشتن خودی یا ناخودی استفاده کند دغدغه‌های مردم به نحو بهتری شنیده می شود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: اگردغدغه های مردم و مکنونات آنها با شفافیت تمام در مطبوعات و جراید و رسانه های متعدد منتشر شود قطعا دغدغه‌های مردم به وضوع مشخص خواهد شد. اگر نگاه مسئولان به مردم نگاهی از بالا به پایین و ارباب رعیتی نباشد، مسئولان بهتر و دقیق‌تر می‌توانند دغدغه‌های مردم را بشنوند.

وی گفت: اگر سیستم قوه مقننه ما متشکل از نمایندگان واقعی مردم باشد و انتخاب‌ها در یک مسیری قرار بگیرد که نماینده‌های درد آشنا، متخصص و دلسوز که واقعاً با مشکلات مردم آشنا باشند و نه در یک جریان سیاسی و گروهی انتخاب شوند، در این صورت دغدغه‌های مردم از طریق مجلس و تریبون‌های آن به گوش مسئولان می رسد و روشن تر و واضح تر معلوم شده و تبدیل به قوانین و مقرراتی می‌شود که سبب رفع دغدغه های مردم شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم با برنامه‌هایی که تدوین کردم و امروز نیز در مناظره از آنها سخن خواهم گفت بتوانیم دغدغه‌های دیگر مردم را نیز در آنجا بازگو کنم و انشالله بتوانیم با همفکری مردم برای آینده کشوری بسازیم که در آینده به حداقل مشکلات برسیم و دغدغه های اساسی و خطرآفرین در جامعه نداشته باشیم.

گفتنی است؛ سومین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با دغدغه های مردم تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

تعداد بازدید : 6

همتی: رییس جمهور را باید اکثریت مردم تایید کنند

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای شرکت در سومین مناظره انتخاباتی وارد صداوسیما شد و در بدو ورود به صداوسیما در جمع خبرنگاران بخ مسائلی اشاره کرد.

محور این سخنان همتی بدین شرح است:

- رئیس جمهور را باید اکثریت مردم تایید کنند. رئیس جمهور باید منتخب تمام مردم باشد. رئیس‌جمهور نباید منتخب اقلیت مردم باشد. اگر رییس‌جمهور را اکثریت مردم انتخاب کنند، تعاملش با مردم حتما قوی خواهد بود. معلوم است که رییس جمهور باید در بین مردم باشد. درد آنها را بفهمد و زندگی آنها را ببینید.

- معنا ندارد رئیس‌جمهور در اتاق شیشه ای قرار بگیرد و از اطرافیان به او گزارش دهند.

-من فکر می‌کنم یک نگاه دیگری به رئیس‌جمهور، به رفتار مردم و به ارتباط مردم با حاکمیت باید کرد. ارتباط ما الان یک مقدار سست شده است.

- این مسأله بسیار مهمی است و امیدوارم در این انتخابات این فاصله به حداقل برسد، نکته ای که یکی از کاندیداها هم شنیدم و گفتند، بعضی از کاندیدها از زنان، اهل سنت و جوانان صحبت می‌کنند برای اینکه رای بیاورند. نه؛ ما زندگیمان با اینها است.

- شاید برای آنها تعجب آور است برای ما اینها تعجب آور نیست. من خانمم سپیده شبستری را فرستادم از طرف من صحبت کرد بعد همه تقلید کردند و بچه های خود را فرستادند.

ما با تعامل می‌خواهیم نشان دهیم خیلی از کارها را انجام داد. خوشحال همین روشی که من رفتم را آنها هم رفتند.پس ما می‌توانیم ارتباط خوبی با اقوام، زنان و جوانان داشته باشیم و من مرتب در بین مردم حرف آنها را خواهم شنید. ان شاالله بتوانیم جمهوریت را قویتر کنیم.

تعداد بازدید : 3

/998/

ارسال نظرات