۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۸۲۳۹۱
آیت الله نوری همدانی:

شرکت در انتخابات واجب شرعی و عقلی است

شرکت در انتخابات واجب شرعی و عقلی است
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه نعمت انتخابات از برکت انقلاب اسلامی است، گفت: شرکت در انتخابات هم واجب شرعی و هم واجب عقلی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی با صدور بیانیه‌ای، ضمن دعوت از آحاد مردم ایران اسلامی برای حضور گسترده در انتخابات، این امر را واجب شرعی و عقلی دانست.

متن بیانیه حضرت آیت الله نوری همدانی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انتخابات با شکلی که هم اکنون در جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد نعمتی است که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است و باید توجه داشته باشیم که در این انتخابات دو مطلب حائز اهمیت است:

۱. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

حضوری که هم واجب شرعی است و هم واجب عقلی، اما واجب شرعی است به دلیل آنکه این نظام که با آن همه فداکاری‌ها و تقدیم شهیدان به وجود آمده است حفظ آن واجب است که امام راحل فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است و پیروی از راه شهدا است و حضور در انتخابات بیعت مجدد با نظام اسلامی است و مؤثر در حفظ نظام است.

و اما واجب عقلی به این دلیل است که عقل می‌گوید که انتخابات در سرنوشت انسان اثر دارد و هیچ انسان عاقلی نباید درباره سرنوشت خود بی تفاوت باشد و باید توجه داشته باشیم که: امروز حضور در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد چه اینکه دشمنان نظام سعی دارند که انتخابات در فضای سرد صورت بگیرد و حضور حداکثری نباشد. از ملت با بصیرت ایران انتظار می‌رود با مشارکت حداکثری و شکوهمند خود، این تبلیغات مخالف را خنثی کنند.

۲. مطلب دوم این است که لازم است انتخاب اصلح صورت بگیرد و انتخاب اصلح گزینه مهم است که هم مبنای شرعی دارد و هم مبنای عقلی و اصلح در شرایط کنونی کسی است که دلداده اسلام و نظام اسلامی باشد و تمام وجودش را وقف گره گشایی از مشکل بزرگ مردم یعنی مسئله معیشت مردم نموده است به علاوه عدالت محوری و مبارزه با فساد دستور اول کارش باشد و روحیه انقلابی و استکبارستیزی که برگرفته از متن قرآن و سنت و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است را داشته باشد و این موضوع را عملاً نشان داده باشد.

انتظار می‌رود که امت وفادار به اسلام با حضور شکوهمند به خود و با در نظر گرفتن معیارهایی که رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) بیان فرمودند پای صندوق‌ها و انتخاب اصلح، دین خود را ادا کرده و قلب حضرت بقیه الله اعظم امام عصر (ع) را شاد کنند.

بعلاوه امروز حضور گرم و حماسی در انتخابات و تقویت جبهه مقاومت در منطقه است و در حقیقت تداوم بخش پیروزی فلسطین و یمن و سوریه و لبنان و دیگر عرصه‌های مقاومت و همفکران حاج قاسم سلیمانی در کل جهان است و امید که ان‌شاءالله تعالی ملت ایران با حضور شورانگیز و گرم حماسه‌ای در درگاه خداوند بزرگ سربلند و سرافراز باشند.

ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

حسین نوری همدانی

ارسال نظرات