۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۸۲۳۹۳
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

صندوق رأی، راه حل اعتراض به وضع موجود

صندوق رأی، راه حل اعتراض به وضع موجود
حجت الاسلام لیالی گفت: اگر کسی از وضع موجود راضی نیست، نباید با صندوق‌ها قهر کند بلکه باید سعی کند شخص دیگری را که مخالف بانیان وضع موجود است سر کار بیاورد.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه نقش انتخابات در پیشبرد کشور نقشی کلیدی است گفت: بحث انتخاب و انتخابات بسیار مهم است و در عرصه حیات سیاسی کشورها، به خصوص جمهوری اسلامی ایران مؤثر است؛ به گونه‌ای که اگر نقش این قضیه کم‌رنگ شود یا پرشور برگزار شود قطعا در حیات سیاسی کشور تغییراتی را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در نظام ایران، انتخاب و انتخابات مظهر و نمادی از جمهوریت است عنوان کرد: امام فرمودند جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ جمهوریت و اسلامیت دو بال این نظام هستند که از یکدیگر جدا نمی‌شوند و نه این فدای آن می‌شود و نه دیگری فدا خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین تصریح کرد: ملاک جمهوریت جز از طریق صندوق‌های رأی امکان پذیر نیست؛ این انتخابات که در طی 42 سال پشت سر گذاشتیم اثراتی را به دنبال داشت که مبارک بود و اثرات آن عموما در امنیت و اقتدار کشور مشهود است؛ این انتخابات میزان جمهوریت بود و هست و طبیعتا در دیدگاه امامین انقلاب تاکید بر مشارک حداکثری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امام فرمودند میزان رأی ملت است و رهبری فرمودند ملاک دموکراسی دینی رأی مردم است و رأی مردم حق الناس است، دلالت بر مشارکت حداکثری دارد و اقتدار آفرین است؛ مشارکت حداکثری قدرت بازدارندگی را به ما می‌دهد و مصونیت بخش است.

حجت الاسلام لیالی به بیان فوائد دلایل مشارکت حداکثری پرداخت و اذعان کرد: مشارکت حداکثری نقطه چانه زنی کشور را تقویت می‌کند؛ مشارکت حداکثری مقبولیت و کارآمدی نظام سیاسی را بیشتر می‌کند و نماد دموکراسی است که مردم در صحنه های حساس می آیند و برای آینده خود تصمیم گیری می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: مهم ترین راهی که می‌شود با آن در مقابل حربه‌های دشمن ایستاد انتخابات پرشور است؛ چرا دشمن به مشارکت حداقلی تأکید می‌کند و القاء می‌کند انتخابات جهت دهی شده است؟ زیرا انتخابات تجلی وحدت ملی است و امروز قهر با صندوق‌های رأی نه تنها خلاف مروت است، بلکه خلاف دموکراسی است و به ایران عزیز ضربه می‌زند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در پایان گفت: اگر کسی اعتراضی دارد و از وضع موجود راضی نیست، نباید با صندوق‌ها قهر کند بلکه راه آن، اعتراض مسالمت آمیز است؛ یعنی باید سعی کند شخص دیگری را که مخالف بانیان وضع موجود است سر کار بیاورد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
گفت : من رای نمیدم.....
گفتم : تو رای میدی.
گفت : باور کن رای نمیدم
گفتم : باور میکنم ، تو رای میدی
گفت : من اصلا جمعه پای صندوق نمیرم که رای بدم
گفتم : میدونم پای صندوق نمیری ، ولی رای میدی!
گفت : چطوری ممکنه پای صندوق نرم ولی رای بدم؟
گفتم : وقتی پای صندوق نری ، داری رای میدی ؛
↩️به مریم رجوی ،
به داعش ،
به ترامپ و بایدن ،
به رضاپهلوی ،
به نتانیاهو ،
به بن سلمان ،
به بی بی سی ،
به من و تو ،
به پژاک ،
به طالبان ،
به کومله ،
به دمکرات ،
به لیبرالهای غربزده نوکر کدخدا ،
به قاتلین حاج قاسم ،
به منافقین کمپ لیبرتی و تیرانا،
به 160 شبکه فارسی زبان که چند ماهه تو گوش تو میخونند ؛ رای بی رای،
به همه بدخواهان و دشمنان تو و خانوادت ،
به اونهایی که چشمشون دنبال خاک تو ، نفت تو ، ناموس تو ، سرزمین تو و خون توست
در واقع داری رای میدی خوبم رای میدی.
0
0