۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۸۲۴۰۰
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

زیارتنامه حضرت معصومه(س) انسان را بهشتی می‌کند

زیارتنامه حضرت معصومه(س) انسان را بهشتی می‌کند
استاد حوزه علمیه گفت: دعاهای زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها اکسیر اعظم است که انسان را بهشتی و اهل بیتی می‌کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، برنامه تلویزیونی سمت خدا با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری از جوار ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در این برنامه اظهار کرد: در حدیث امام صادق علیه السلام مطرح شده که خداوند حرمی دارد که مکه است، پیامبر(ص) حرمی دارند که مدینه است، امیرالمؤمنین(ع) حرمی دارند که کوفه است و ما اهل‌بیت(ع) حرمی داریم که قم است؛ حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حریم اهل بیت(ع) است و کسی که وارد آن شود وارد وادی امن اهل بیت(ع) شده است و حضرت فرمودند که فرزندی از من در قم مدفون می‌شود و شیعیان همگی به شفاعت او وارد بهشت می‌شوند.

وی با بیان اینکه وادی توحید وادی امنیت است، افزود: انسان بعد از هدایت به امنیت می‌رسد و مقابل امنیت وادی خوف و حزن است و کسی که هدایت می‌شود از وادی خوف وارد وادی امن می‌شود.

استاد حوزه علمیه وادی شک و شرک را وادی ناامنی دانست و گفت: کسی که رو به خدا می‌رود اگر همه عوامل علیه او باشند نمی‌توانند به او آسیب برسانند.

وی با بیان اینکه وادی شیطان وادی ناامنی است و هبوط به عالم ارض خطر بزرگی برای حضرت آدم(ع) بود، افزود: حزن و ترسی که حضرت آدم(ع) داشتند به خاطر نا امنی ناشی از وادی شیطان است و خداوند می فرماید من چراغ هدایتی را برای شما روشن می‌کنم و اگر کسی در وادی هدایت قرار بگیرد از وادی خوف بیرون می‌رود.

میرباقری گفت: امنیت در وادی توحید، یقین و اخلاص حاصل می‌شود و شیطان به دنبال این است که ما را از وادی امن به وادی شک و تردید ببرد.

وی با بیان اینکه در وادی شرک دو همسر در یک خانواده در کنار یکدیگر احساس امنیت نمی‌کنند، افزود: وادی شرک وادی ناامنی است و مانند جامعه گرگ‌ها است که اگر لحظه ای غفلت کنیم بقیه به انسان حمله می‌کنند ولی وادی توحید وادی محبت، ایثار و امنیت است و در روایت است که در عالم ارض برتری جویی معنا ندارند و انسان در وادی توحید احساس امنیت می‌کند.

استاد حوزه علمیه گفت: این که انسان در وادی توحید احساس امنیت می‌کند به خاطر این است که کسی دستش در جیب مردم نیست بلکه دستش در خزانه الهی است و از خزانه خدا بر می‌دارد و به دیگران می‌بخشد ولی کسی که در وادی شرک ارتزاق می‌کند مانند میدان مسابقه‌ای است که می خواهد حریف را زمین بزند و خود را بالا بکشد و انسان در این وادی احساس امنیت نمی‌کند.

وی گفت: کسی که از قدرت طلبی و ثروت طلبی لذت می‌برد انسان در کنارش احساس امنیت نمی‌کند ولی کسی که به دنبال تربیت است تا به خدا نزدیک شود به انسان احساس امنیت می دهد.

میرباقری با بیان اینکه خداوند وادی‌های امنی در دنیا قرار داده است و حرم اهل بیت(ع) یکی از وادی‎های امن خداوند در دنیا است، گفت: اگر کسی به حرم راه پیدا کرد وارد وادی امن خداوند شده است چراکه ولایت اهل بیت(ع) در این جغرافیا حضور خاصی دارد.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها با یک مأموریت خاص به قم آمدند و این حرم مدخل وادی اهل بیت(ع) است، افزود: حرم حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از درب‌های بهشت است و در روایت داریم که هر کسی این حرم را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حرم بانوی کرامت نقطه امن خداوند و حریم اهل بیت(ع) است و شیطان به این حریم راه ندارد، گفت: دعاهای زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها اکسیر اعظم است که انسان را بهشتی و اهل بیتی می‌کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مرغ دلم راهی قم میشود
در حرم امن تو گم میشود
***
عمه سادات سلام علیک
روح عبادات سلام علیک
***
كوثر نوری به كویر قمی
آب حیات دل این مردمی
***
عمه سادات بگو كیستی؟
فاطمه یا زینب ثانیستی؟
***
از سفر كرب و بلا آمدی؟
یا كه به دنبال رضا آمدی؟
***
من چه كنم شعله داغ تو را
درد و غم شاهچراغ تو را
***
کاش شبی مست حضورم كنی
باخبر از وقت ظهورم كنی
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِيجَةَ ،السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْن ِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اللَّهِ ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُخْتَ وَلِيِّ اللَّهِ ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اللَّهِ ،السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ...
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
بلى مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ
آرى هرکه او را زیارت کند، درحالیکه عارف به حقش باشد، بهشت براى اوست.
0
0