۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۸۲۴۲۱
استادیار تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

استراتژی فعلی دشمن، دو مرتبه در تاریخ تکرار شده است

استراتژی فعلی دشمن، دو مرتبه در تاریخ تکرار شده است
حجت الاسلام سلیمانی امیری گفت: حربه دشمن در انتخابات فعلی دو مرتبه دیگر برای ما تکرار شده که دشمنان حکومت اسلامی برای اسقاط آن از استراتژی نفوذ و استحاله استفاده کردند.

حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به بیان استراتژی دشمن در عرصه انتخابات پرداخت و گفت: چنین شرایطی دو مرتبه دیگر برای مسلمین تکرار شده که دشمنان حکومت اسلامی برای اسقاط آن از استراتژی نفوذ و استحاله استفاده کردند؛ یک بار در زمان امیرالمومنین و یک بار در مشروطیت.

وی ادامه داد: در این فرایند، دشمن پس از نفوذ از دو عنصر استفاده کرد، یکی پمپاژ ناامیدی و بیرون کردن مردم از صحنه و دو، فریب؛ در زمان امیرالمؤمنین(ع) نفوذیان 3 جنگ اصلی را بر ایشان تحمیل کردند و مردم پس از آن جنگ‌ها خسته شدند، امیرالمومنین می‌فرمود در میدان بمانید، حل می شود ولی وقتی مردم صحنه را خالی کردند، معاویه عرصه را تصاحب کرد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: فریبشان هم این بود که می‌گفتند این درگیری‌ها مشکل را حل نمی‌کند و باید بار دیپلماسی مشکل را حل کرد؛ اشعث این حرف را زد و گفت باید آتش بس بدهیم و مذاکره کنیم و وقتی رفتند به سمت تعامل با دشمن، شکست خوردند و هنگامی که مردم دیدند این مذاکره هم نتیجه نداشت، ناامید شدند.

وی با بیان اینکه در آن زمان امیرالمومنین را مخل و معاویه را منجی معرفی می‌کردند اظهار داشت: در آن زمان این سخن مطرح بود که امیرالمومنین اهل مقاومت است و دائم در جنگ خواهد بود و در نتیجه نمی تواند مملکت را نجات دهد ولی معاویه اهل تعامل است؛ در نتیجه که مردم عرصه را خالی کردند اسلام شکست خورد.

حجت الاسلام سلیمانی به بیان حربه دشمن در زمان مشروطه پرداخت و گفت: در مشروطیت، ابتدا با عنوان عدالتخانه حرکتی صورت گرفت که علما و مردم همگی در صحنه بودند ولی سپس فراماسون‌ها نفوذ کردند و مشروطه را به جای عدالتخانه اسلامی غالب کردند.

وی افزود: در مشروطیت قانون‌های ضد اسلام تصویب شد و آزادی به معنای لیبرالیسم را تصویب کردند؛ پس از این مردم ناامید شدند و گفتند ما تلاش کردیم ولی هیچ چیز درست نشد که هیچ، بدتر هم شد و وقتی شیخ فضل الله را اعدام کردند دیگر تیر خلاص زده شد و مردم صحنه را خالی کردند.

استادیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی نتیجه خالی کردن عرصه توسط مردم را حکومت رضاخانی دانست و تصریح کرد: در انقلاب نیز چنین است؛ دشمن با استراتژی نفوذ و استحاله وارد شد، مسئولیت‌ها را تصاحب کرد و دستاوردهای انقلاب را تاریک جلوه داد؛ در ادامه گرانی‌های سنگینی را بر مردم تحمیل و مردم را خسته کرد.

وی همچنین افزود: آنها می‌خواهند مردم را از صحنه کنار بگذارند و وقتی مردم را از صحنه کنار زدند، آنها را قانع می‌کنند که منجی شما آمریکا است؛ پس استراتژی دشمن در زمان ما با استراتژی آنها در زمان امیرالمؤمنین یکی است و آن چیزی نیست جز استحاله کردن انقلاب اسلامی از طریق ناامید کردن مردم و فریب دادن آنها برای رفتن به بیراهه، از طریق انتخاب شخص ناسالم و رای ندادن که منجر به خالی کردن میدان می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
آره ديگه چون همتي و روحاني مثل يك روح در دو بدن هستند
0
0