۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۸۲۴۳۰
بسته انتخاباتی رسا؛

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی
در این بسته، اخباری شامل پیام دعوت به حضور حداکثری دو تن از مراجع تقلید و دلواپسی «صدای آمریکا» از استقبال مردم اهواز از رئیسی تقدیم خوانندگان می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شصت و سومین بسته انتخاباتی رسا در پنج روز مانده تا انتخابات به پیام دعوت به حضور حداکثری حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی، سخنان و اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری در سومین مناظره، اخباری از جناح ها و احزاب سیاسی، گذری بر چند توئیت از کاندیداها، دلواپسی «صدای آمریکا» از استقبال مردم اهواز از رئیسی و اخباری از گوشه و کنار انتخابات اختصاص پیدا کرده است.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

کوتاهی در امر انتخابات آسیب های جدی و جبران‌ناپذیری به مصالح کشور وارد خواهد کرد

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن دعوت از مردم برای حضور پرشور در پای صندوق های رأی، هرگونه کوتاهی در این زمینه را باعث خسارت های جبران ناپذیر برای کشور دانست.

متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت آگاه و مؤمن ایران اسلامی با انتخابات پیش رو در مرحله حساس تاریخی قرار دارند. قرائن و نشانه‌ها حاکی از آن است که کوتاهی در این امر ممکن است آسیب های جدی و جبران‌ناپذیری به مصالح کشور وارد کند. از این‌رو شرکت در انتخابات تکلیفی الهی، اجتماعی و پشتوانه‌ای برای تحقق عزت و استقلال کشور خواهد بود.

از خداوند متعال خواستارم که مردم با ایمان و عزیز ایران را یاری نموده و مشکلات و مضیقه‌های آنان را مرتفع گرداند.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

شرکت در انتخابات واجب شرعی و عقلی است

 حضرت آیت الله نوری همدانی با صدور بیانیه‌ای، ضمن دعوت از آحاد مردم ایران اسلامی برای حضور گسترده در انتخابات، این امر را واجب شرعی و عقلی دانست.

متن بیانیه حضرت آیت الله نوری همدانی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انتخابات با شکلی که هم اکنون در جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد نعمتی است که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است و باید توجه داشته باشیم که در این انتخابات دو مطلب حائز اهمیت است:

۱. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

حضوری که هم واجب شرعی است و هم واجب عقلی، اما واجب شرعی است به دلیل آنکه این نظام که با آن همه فداکاری‌ها و تقدیم شهیدان به وجود آمده است حفظ آن واجب است که امام راحل فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است و پیروی از راه شهدا است و حضور در انتخابات بیعت مجدد با نظام اسلامی است و مؤثر در حفظ نظام است.

و اما واجب عقلی به این دلیل است که عقل می‌گوید که انتخابات در سرنوشت انسان اثر دارد و هیچ انسان عاقلی نباید درباره سرنوشت خود بی تفاوت باشد و باید توجه داشته باشیم که: امروز حضور در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد چه اینکه دشمنان نظام سعی دارند که انتخابات در فضای سرد صورت بگیرد و حضور حداکثری نباشد. از ملت با بصیرت ایران انتظار می‌رود با مشارکت حداکثری و شکوهمند خود، این تبلیغات مخالف را خنثی کنند.

۲. مطلب دوم این است که لازم است انتخاب اصلح صورت بگیرد و انتخاب اصلح گزینه مهم است که هم مبنای شرعی دارد و هم مبنای عقلی و اصلح در شرایط کنونی کسی است که دلداده اسلام و نظام اسلامی باشد و تمام وجودش را وقف گره گشایی از مشکل بزرگ مردم یعنی مسئله معیشت مردم نموده است به علاوه عدالت محوری و مبارزه با فساد دستور اول کارش باشد و روحیه انقلابی و استکبارستیزی که برگرفته از متن قرآن و سنت و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است را داشته باشد و این موضوع را عملاً نشان داده باشد.

انتظار می‌رود که امت وفادار به اسلام با حضور شکوهمند به خود و با در نظر گرفتن معیارهایی که رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) بیان فرمودند پای صندوق‌ها و انتخاب اصلح، دین خود را ادا کرده و قلب حضرت بقیه الله اعظم امام عصر (ع) را شاد کنند.

بعلاوه امروز حضور گرم و حماسی در انتخابات و تقویت جبهه مقاومت در منطقه است و در حقیقت تداوم بخش پیروزی فلسطین و یمن و سوریه و لبنان و دیگر عرصه‌های مقاومت و همفکران حاج قاسم سلیمانی در کل جهان است و امید که ان‌شاءالله تعالی ملت ایران با حضور شورانگیز و گرم حماسه‌ای در درگاه خداوند بزرگ سربلند و سرافراز باشند.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

همتی و مهرعلیزاده «نامزدهای انحرافی» هستند!

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «نامزدهای انحرافی» نوشت: «اصلاح‌طلبان برای اینکه به مردم نزدیک شوند باید بیش از گذشته با خود بی‌رحمانه روبه‌رو شوند و رد صلاحیت‌های شورای نگهبان را دستاویزی برای قربانی‌سازی خود قرار ندهند. این کلیشه‌های فرسوده دیگر کارایی ندارند و بازگشت واقعی به مردم چاره کار است. اگر شورای نگهبان در گذشته نامزدهای نیابتی پیش پای اصلاح‌طلبان می‌گذاشت، این بار گامی فراتر برداشته و با نامزدهای انحرافی درصدد فروپاشی اصلاح‌طلبان است و کشاندن آنها به راهی بدون بازگشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «بدیهی است تعبیر نامزدهای انحرافی درصدد تخریب چهره‌هایی نیست که تأیید صلاحیت شده‌اند، بلکه تشریح موضع‌گیری ناگزیر اصلاح‌طلبان در برابر نامزدهایی است که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند و نسبت زیادی با آموزه‌های آنان ندارند».

اصلاح طلبان با طفره رفتن از توضیح درباره کارنامه دولت روحانی، همچنان شورای نگهبان را آماج حمله قرار داده اند.

این در حالی است که این جریان سیاسی یدطولایی در فیلتر و سانسور دارد. نهاد اجماع ساز اصلاحات(ناسا) در ماههای گذشته اشخاصی همچون علی لاریجانی، علی مطهری و... را در فهرست کاندیداهای خود جای ندادند.

به عبارت دیگر،  قبل از آنکه شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت برخی اشخاص را اعلام کند، این طیف اصلاح طلب بود که این افراد را ردصلاحیت کرد.

اصلاح طلبان پیش از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید داشتند که به جهت کارنامه بسیار ضعیف دولت روحانی، افرادی همچون جهانگیری، آخوندی و محمد شریعتمداری به هیچ عنوان قابلیت رأی آوری نداشته و نمی توانند از طرف اصلاح طلبان برای رقابت های ریاست جمهوری حاضر شوند.

این طیف علاوه بر این تاکید داشت که اشخاصی همچون سید حسن خمینی و جواد ظریف هم توانایی اداره قوه مجریه را ندارند.

عارف، پزشکیان، کواکبیان و محمود صادقی نیز به حضور در مجلس دهم شناخته می شوند. همان مجلسی که سلفی حقارت و جشن تولد اینستاگرامی و کمیته رفع حصر و اروپاگردی را در کارنامه خود ثبت کرد. ؛ کارنامه‌ای که موجب شد مجید انصاری سرلیست گروه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس یازدهم، زیر 70 هزار رأی در تهران را کسب کند.

همچنین  طیف اصلاح طلب در 8 سال گذشته هرگاه درباره کارنامه دولت مورد سوال قرار می گرفت، در پاسخ تاکید می کرد که رئیس جمهور فقط حدود 15 الی 20 درصد اختیارات دارد و صرفا یک تدارکاتچی است و اصلا در جایگاهی نیست که بخواهد کاری انجام دهد.

و اما حالا در مقطع انتخابات، همین طیف اصلاح طلب برای پستی که آن را صرفا یک تدارکاتچی می نامید، اینچنین دست و پا می شکند!

طیف اصلاح طلب اکنون با توهین به نامزدهای اصلاح طلب، آنان را نامزدهای انحرافی می نامد. البته از جماعتی که پیش از این دولت روحانی را «رحم اجاره ای» و شخص رئیس جمهور را کاندیدای اجاره ای می نامید، بیش از این انتظار نیست.

لازم به ذکر است که کلیدواژه «نامزدهای انحرافی» از یکسو ترفندی برای مظلوم نمایی و توجیه شکست احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری است.  

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

واکنش دژپسند به نامه همتی به رهبری: فرافکنی می‌کنند

وی همچنین در باره نامه‌ همتی به مقام معظم رهبری در مورد هشدار حباب بورس، گفت: برخی برخورد فرافکنانه در مورد بورس دارند در حالی که سوابق وجود دارد. اولا بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی مانند سکه و ارز مرجح است و این بازار جایی برای تبدیل شدن پس‌اندازهای خرد مردم به فرایند تولید و اشتغال در کشور است، به ویژه اینکه اگر در بازار اولیه معاملات انجام شود.

دژپسند گفت: بنده خودم در سال 86 در یکی از فصول کتاب توسعه پایدار مطالبی در باره بازار سرمایه عنوان کردم و اینکه گفته می‌شود وزیر اقتصاد پارسال برای حضور مردم در بورس فراخوان داده است، این گونه نیست و من از نیمه دوم اردیبهشت پارسال و خرداد ماه مرتب روی سه کلید واژه مطالعه، مشاوره و معامله تاکید کردم، اما اینکه برخی از مردم دارایی‌های خود را فروخته و در بازار سرمایه تبدیل به سهام کردند، به آنها گفتم این کار را نکنید و همیشه پرتفوی ترکیبی نگه دارید. بازار سرمایه دارای ریسک و افت و خیز است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: ‌برفرض من این فراخوان را داده باشم آیا تکلیف ساقط است؟ این گونه نیست از بهمن 1398 تصمیماتی در شورای عالی بورس گرفته شد و ما گفتیم به جای اینکه عده‌ای علیه بازار سرمایه بنویسند و یا دل سهامداران حقیقی را خالی کنند، ما در شورای عالی بورس کارهایی انجام دادیم و برنامه‌هایی داشتیم از جمله اینکه عرضه اولیه سهام شرکت‌ها بیشتر شود و در این زمینه گفتیم شرکت‌هایی که در سال 99 برای اولین بار وارد بازار سرمایه می‌شوند و میزان شناوری سهام خود را تا 25 درصد اضافه می‌کنند، سازمان امور مالیاتی حساب‌های سال‌های قبل آنها را دیگر شخم نزند و این را در شورای عالی هماهنگی سران سه قوه بردیم و مصوبه گرفتیم که تشویقی برای شرکت‌ها به حضور در بورس باشد.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

زیباکلام: ما اصلاح طلبان آش نخوره و دهان سوخته هستیم

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «امروز ما آش نخوره و دهان سوخته هستیم یا به عبارتی هم چوب را خوردیم هم پیاز را. در ظاهر ما در انتخابات شرکت کرده‌ایم و در ظاهر نیز آقای روحانی، جمهور برآمده از خاستگاه اصلاح‌طلبی است. این در حالی است که آقای روحانی هیچ گامی در راستای تقویت گفتمان اصلاحات برنداشته است».

زیباکلام در ادامه گفت: «به علاوه اینکه درباره سیاست‌های کلی نظام در جای دیگری تصمیم‌گیری می‌شود و اساسأ رئیس‌جمهور دارای اختیارات بالایی نیست. سوال این عده این است که چرا تصمیمات باید جای دیگری گرفته شود اما هزینه آن را آقای روحانی بپردازد. پس اجازه بدهید رئیس‌جمهور نیز از خودشان باشد».

زیباکلام تاکید کرده که «ما اصلاح طلبان آش نخوره و دهان سوخته هستیم»!؛ وی پیش از این در اظهارنظری مشابه گفته بود «اصلاح طلبان با روحانی ازدواج ناموفق داشته‌اند»!

چندی پیش یکی از اعضای سابق دفتر تحکیم در تشریح این رفتار اصلاح طلبان گفته بود: «اصلاح‌طلبان نگاه ابزاری به رئیس جمهور منتخب دارند. از یک طرف او را پس می‌زنند تا هزینه‌ای پرداخت نکنند. از طرف دیگر تأیید می‌کنند و دو دستی به روحانی چسبیده‌اند. دست از سر روحانی برنمی‌دارند مگر مطمئن شوند چیزی به آنها نمی‌ماسد».

وی در ادامه گفته بود: «اصلاح‌طلبان به روحانی مثل ساندیسی نگاه می‌کنند که تا زمانی که آخرین قطره ممکن در او را میک نزنند، لوله ساندیس را از آن بیرون نخواهند کشید.  احتمالاً چند نوبت هم حباب و هوای خالی با طعم آبمیوه باید مکیده شود تا مطمئن شوند که دیگر نمی‌توانند از روحانی استفاده‌ای کنند. بعد همان کاری را که با هاشمی رفسنجانی کردند با او می‌کنند».

 این ادعا در حالی است که طیف اصلاح طلب سهم خود را تمام و کمال از دولت گرفته و اکنون در به وجود آمدن وضع فعلی با دولت شریک است و باید بابت کارنامه دولت به افکار عمومی پاسخگو باشد.

به عبارت دیگر، اصلاح طلبان استاد تمامِ «فرار از مسئولیت» هستند. با اینکه بخش اعظمی از کابینه در اختیار این طیف سیاسی است، اما متاسفانه فعالین این طیف با بی اخلاقی مدعی هستند که در کابینه نقشی ندارند.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

واعظی: در این 2 ماه هم مانند گذشته انتقادها را تحمل می‌کنیم

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «اگر بتوانیم گره‌ای از کار این مردم بازکنیم، خواه امروز در دولت باشد و خواه روز دیگر در بیرون از دولت، صریح اعلام می‌کنیم که حاضریم این کار را انجام دهیم؛ یعنی تحریم‌ها را برداریم، موافقتنامه را امضا کنیم، فحشش را هم بخوریم و همان‌طور که ۸ سال گذشته انتقادها را تحمل کردیم، در این دو ماه هم انتقادها را تحمل می‌کنیم».

واعظی در ادامه گفت: «مذاکرات احیای برجام درحالی دارد به نتیجه می‌رسد که دولت دوازدهم از پیامدهای مثبت آن مانند آزادسازی میلیاردها دلار از منابع بلوکه شدن ایران یا عادی شدن فروش نفت و دیگر مبادلات اقتصادی نفعی نمی‌برد و نفع آن تماماً به دولت بعدی می‌رسد. اما آنچه از نظر مردم جالب است، اینکه امروز، برخی چهره‌های سیاسی- انتخاباتی که در ۸ سال گذشته جزو منتقدان جدی و پای کار برجام و مذاکره بودند، امروز از مذاکره دفاع می‌کنند یا درباره برجام، هیچ سخن منفی بر زبان نمی‌آورند».

محمود واعظی در ماههای گذشته نیز در تمجید از کارنامه دولت روحانی گفته بود «روزی که حجاب مصلحت کنار رفته و برخی ملاحظات بیرونی برطرف شود، روایت تلخ روزهای تحریم و جنگ اقتصادی به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهد رسید و من مطمئنم آن روز عظمت کاری که فرزندان ملت در اداره کشور در این شرایط سخت انجام دادند، همگان را به حیرت و تحسین واخواهد داشت».

این ادعای رئیس دفتر رئیس جمهور در حالی است که تنها در یک قلم  میزان بدهی دولت به بانک‌ها در پایان دولت روحانی نسبت به خردادماه سال 92 قریب به 549 درصد و میزان بدهی بخش خصوصی به بانک‌ها هم 471 درصد افزایش یافته است. با وجود این حجم بالای اوراق و تسهیلات، میزان تولید کشور ثابت و حتی نزولی بوده است.

بر همین اساس میزان بدهی دولت به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی از 61 هزار میلیارد تومان در خرداد سال 92 (شروع به کار دولت) به 396 هزار میلیارد تومان در اسفندماه سال 99 رسیده است.

و اما آقای واعظی گفته «در این 2 ماه هم مانند گذشته انتقادها را تحمل می‌کنیم»! این ادعا در حالی است که دولت روحانی رکورددار توهین به منتقدان و کارشناسان و صاحبنظران است. بی‌سواد، بی شناسنامه، مزدور، انقلابیون نفهم، یک‌مشت لات، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند و ...از جمله توهین هایی است که دولتمردان و به ویژه آقای روحانی خطاب به منتقدان بیان کرده اند.

برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در سالهای گذشته مدعی بودند که «هر روز تاخیر در اجرای برجام، 400 میلیارد تومان خسارت در پی دارد»! و بعد مدعی شدند که «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است»! و بعد ادعا کردند که «موگرینی گفته:"هر چه تهران بگوید»! و سپس مدعی شدند که «اگر جو بایدن بیاید، در فاصله بسیار کوتاهی، گشایش اقتصادی ایجاد شده و همه مشکلات رفع می شود»! و حالا همین طیف مدعی است که میوه برجام و یا به عبارتی سیب و گلابی های برجام نصیب دولت بعدی خواهد شد.

این اظهارنظر پیش از هر چیز در راستای مصادره موفقیت های دولت بعدی در سیاست خارجی بیان شده است و این اصلا اخلاقی و حرفه ای نیست.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

این هشدار را جدی بگیرید!

شریعتمداری نوشت: اخبار موثقی که به کیهان رسیده حاکی از آن است که شماری از مدعیان اصلاحات با پوشش سرخوردگی از اصلاح‌طلبان در ستاد برخی از نامزدهای جبهه انقلاب حضور یافته و با ارائه اطلاعات غلط درباره میزان رای آنها، تلاش می‌کنند آنان را از انصراف به نفع دیگران منصرف سازند!

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

صندوق رأی، راه حل اعتراض به وضع موجود

حجت الاسلام لیالی به بیان فوائد دلایل مشارکت حداکثری پرداخت و اذعان کرد: مشارکت حداکثری نقطه چانه زنی کشور را تقویت می‌کند؛ مشارکت حداکثری مقبولیت و کارآمدی نظام سیاسی را بیشتر می‌کند و نماد دموکراسی است که مردم در صحنه های حساس می آیند و برای آینده خود تصمیم گیری می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: مهم ترین راهی که می‌شود با آن در مقابل حربه‌های دشمن ایستاد انتخابات پرشور است؛ چرا دشمن به مشارکت حداقلی تأکید می‌کند و القاء می‌کند انتخابات جهت دهی شده است؟ زیرا انتخابات تجلی وحدت ملی است و امروز قهر با صندوق‌های رأی نه تنها خلاف مروت است، بلکه خلاف دموکراسی است و به ایران عزیز ضربه می‌زند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در پایان گفت: اگر کسی اعتراضی دارد و از وضع موجود راضی نیست، نباید با صندوق‌ها قهر کند بلکه راه آن، اعتراض مسالمت آمیز است؛ یعنی باید سعی کند شخص دیگری را که مخالف بانیان وضع موجود است سر کار بیاورد.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

حمایت «شورای هم اندیشی اهل سنت» از آیت الله رییسی

شورای هم اندیشی اهل سنت ایران طی بیانیه‌ای حمایت قاطع خود از آیت الله رییسی را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. مولوی حافظ اسماعیل ملازهی معاون اداری امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز این بیانیه را تایید کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

ملت بزرگ ایران اهل سنت شریف ایران  اقوام سرافراز ایران،اینکه در آستانه انتخابات سرنوشت ساز دیگر ایستاده‌ایم شایسته است از حق برگزیدن رئیس‌جمهور جدید ایران بهره ببریم و در انتخابات مشارکت نمایید گذر سنگرهای دشواری که ملت بزرگوار ایران را به مشقت افکنده است با حضور در انتخابات و برگزیدن مناسب‌ترین گزینه از میان نامزدها امکان خواهد یافت برای حضور آگاهانه در این انتخابات و در نظر گرفتن همه جوانب با راهنمایی و هدایت حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و برخی علمای مطرح اهل سنت کشور و جمعی از عالمان دینی نخبگان دانشگاهی و فرهیختگان اهل سنت از مناطق و استان های سنی نشین ایران در قالب شورای هم اندیشی اهل سنت ایران در مرکز کشور گردهم آمدند و با نامزد های شاخص این دوره از انتخابات و مسئولان ارشد ستادهای انتخاباتی آنان دیدار و گفت‌وگو کردند در این دیدارها دیدگاه‌ها و مطالبات اهل سنت ایران در سه بخش کلی که هرکدام چندین زیر بخش را شامل بود مطرح شد.

الف: شایسته سالاری و مشارکت دادن نخبگان اهل سنت و اقوام در نظام برنامه ریزی اجرایی و مدیریتی در سطوح کشوری و منطقه‌ای

 ب:  اجرای اصل ۱۲ قانون اساسی و سایر اصول ناظر بر آزادی و احترام به ارزش ها و مناسک مذهبی اهل سنت و رفع فشارهای مذهبی در جهت تقویت اصل برابری و برادری

ج: توسعه امور زیرساختی اقتصادی  اجتماعی و فرهنگی مناطق سنی‌نشین برای بهبود رفاه اجتماعی مردم

 این دیدگاه‌ها و مطالبات با استقبال نامزدها و مسئولان ارشد ستاد آنها روبرو گردید و برخی نامزدهای حتی اعلام آمادگی کردند تا برای اجرای آن ها تعهد مکتوب بسپارند.

شورای هم اندیشی اهل سنت ایران پس  از جلسات و بحث و گفتگوهای بسیار با ملاحظه برنامه‌های نامزدها و نیز شرایط حاکم بر کشور و وضعیت خاص این دوره از انتخابات با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی می تواند گزینه مناسب این دوره از انتخابات ریاست جمهوری باشد شورا امید دارد ایشان پس از توفیق در انتخابات پیش رو در عرصه خدمت به مردم بزرگ ایران با توکل بر خداوند رحمان و همکاری سایر قوا با بهره گیری از نیروهای شایسته و توانمند کشور به ویژه نخبگان اهل سنت ایران گام‌های اساسی بردارند و در کنار خواسته های عمومی ملت ایران مطالبات به حق و قانونی اهل سنت و اقوام ایران را جامه عمل بپوشاند.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

سید ابراهیم رئیسی|برای اجتماع اهواز مجوز گرفتیم/ چرا تازه لیست بدهکاران را دادید؟!

- مسئله حمایت از خانواده واقشار ضعیف، جهش تولید و همچنین برخورد با فساد و بسترهای آن در دستور کار ما قراردارد.

- برای اجتماع اهواز مجوز گرفتیم و به حرف ستاد کرونا گوش کردیم. اگر آن‌قدر از این موضوع ناراحتید چرا وقتی روحانی با گوش ندادن به حرف مسئولان بهداشتی در عید 99 و 1400 به کشور خسارت زد حساس نشدید؟ من به هر استانی رفتم، به حرف وزارت بهداشت گوش دادم.

- در مورد بدهکاران بانکی، مردم رسانه‎‌ها را ببینند که با اسامی که آقای همتی گفت یک‎ به ‎یک برخورد کردیم یا خیر.

- برای مردم سوال می‌شود که اگر آقای همتی مسئولیت داشت که لیست ۱۱ نفر را بدهد، چرا تا به امروز و قبل از مناظرات نداد؟ اگر مسئولیت نداشت، چرا الان لیست می‌دهد؟

- از کجا ذهن‌خوانی کردید که نظر من در مورد FATF چیست. ما دنبال منافع ملتیم. اگر منافع مردم در قراردادی باشد ما آن را می‎پذیریم.

- قرار بود برجام مشکلات مردم را حل کند اما رییس قبل بانک مرکزی گفت نتیجه آن هیچ است. ما به این قرارداد با ۹بندی که رهبر انقلاب تایید کردند پایبندیم اما شما نمی‎توانید آن را اجرا کنید.

- تصمیم‌گیرنده درباره بنزین دولت بود، در اجرای آن بی‌تدبیری شد، اولین پاسخگو در این مورد آقای روحانی باید باشد.

- همه بازداشت شدگان آبان ۹۸ را عفو کرده‌ایم، جز کسانی که با خارج در ارتباط بوده‌اند یا مساله خاصی داشته‌اند.

- هیچ فیلتری در قوه قضائیه در دوران من صادر نشده است. من گفتم دسترسی به اینترنت برای همه مردم آسان و بعضا رایگان باشد و هیچ روزنامه و رسانه‌ای در زمان من مسدود نشده و این باور من است.

- نمی‌دانم اگر من نبودم آقایان در جلسه چه می‌خواستند بگویند؟ اینجا جای برنامه دادن است. چرا از اقبال مردم به من ناراحتید؟ اگر شک دارید بروید بین مردم و نظرشان به خودتان را ببینید.

 از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

علیرضا زاکانی|نامه رسمی همتی برای بنزین 5000 تومانی/ ظهور پررویی نجومی در دولت

- ام‌المسائل کشور گرانی و تورم است. آقای همتی پاسخگوی رشد پایه پولی و نقدینگی باشد.

- تورم ۵۲ درصدی فاجعه‌ای است که دولت روحانی ایجاد کرده است. دولت فعلی تلاش کرده با استفاده از جیب مردم خودش را مدیریت کند.

-در سال اول دولت، تورم را نصف تورم موجود خواهیم کرد. تلاشم این است که صدای محرومین و غارت‌شدگان باشم.

- آقای همتی گفتند که من مخالف افزایش قیمت بنزین بودم؛ اما نامه رسمی شما وجود دارد که درخواست دادید که بنزین گران شود تا کسری بودجه دولت جبران شود. آقای همتی شما در تاریخ شهریور ۹۸ شما نرخ بنزین ۵ هزار تومانی  را مطرح کردید.

- به مردم دروغ نگویید و شامورتی بازی درنیاورید. بی کفایتی از این بالاتر که رئیس جمهور پس از این اتفاق بگوید صبح جمعه فهمیدم؟! آقای همتی اطلاعات مالی را در اختیار صندوق بین المللی پول قرار داده است.

- دلار نجومی، سکه نجومی، حقوق نجومی، اختلاس نجومی و امثالهم را در این دولت دیدیم. مگر اینجا کهکشان راه شیری است که همه چیز نجومی است؟ ​در این دولت ما شاهد پررویی نجومی هم بودیم.

- به دوست عزیزمان گفته‌اند با من بحث نکند؛ آقای همتی در مناظره قبل یک نکته دست گفتند که آقای روحانی اقتصاد بلد نبود؛ برای همین شما را به عنوان رییس بانک مرکزی گذاشت و فاجعه آفریدید.

- توهین‌کردن‌های رئیس جمهور گویا مسری بوده؛ به من می‌گویند پلیس بد!

- آقای همتی کامنت‌های زیر اینستاگرامت را بستی و جرات نداری با مردم مواجه شوی، آن وقت صحبت از انتقاد از فیلترینگ می‌کنی؟

- ما حق نداریم در استخر شاه و طاغوت شنا کنیم و در فضای آنها کار کنیم.

- آقای همتی بیان کرد من را از بانک مرکزی اخراج کردند آقای واعظی گفتند خلاف گفتند.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

سعید جلیلی| برجام سند طلبکاری مردم است نه بدهکاری/نتیجه مذاکره‌تان دلار 30 هزار تومانی شد

- اگر مشکل و پاسخ آن شناخته‌شده، چرا حل نشده است؟ دغدغه مردم این است که چرا دولت‌ها عقب هستند؟ کشور این همه ظرفیت دارد اما چرا ما باید در مسائل ابتدایی بمانیم.

- دغدغه مردم این است که آیا رئیس‌جمهور دوباره مشغول کار نمایشی می‌شود یا کار واقعی خواهد کرد؟ مردم می‌خواهند آینده‌ای داشته باشند که مطمئن شوند کارها نمایشی نخواهد بود.

- برخی ناکارآمدی خود را گردن تحریم می‌اندازند. دوستان تعاملات خارجی را خلاصه کردند به دو یا سه کشور. نباید اقتصاد را معطل ۳ کشور کرد. شما حتی نتوانستید مذاکره کنید. نتیجه مذاکره موفقتان هم ۸۰۲ تحریم را کرد ۱۵۰۰ تا و دلار ۳۰۰۰ تومانی را کرد ۳۰ هزارتومان.

- برجام سند طلبکاری مردم است نه بدهکاری. ما نباید برای ملت هزینه آفرینی کنیم و اکنون باید نسبت به تعهداتی که انجام دادیم طلب کار باشیم.

- جناب همتی ما ۳۹ بند از ۴۱ بند FATF را اجرا کردیم اکنون به جای اینکه از آنان مطالبه کنید که چه شد از ملت طلب‌کارید؟

- رویکرد‌ها باید از گره‌زدن آب‌خوردن به خارجی‌ها به جهش کشور تغییر کند.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

قاضی زاده هاشمی| از سپردن درمان مالاریا به پشه آنوفل تا دعوت روحانی به مناظره

- سپردن حل مشکلات به بانیان وضع موجود، مانند سپردن درمان مالاریا به پشه آنوفل است

- در این جمع کسی حاضر نیست عملکرد دولت را به گردن بگیرد. آقای روحانی از دفترتان خارج بشوید و به صداوسیما بیایید؛ من حاضرم با شما مناظره کنم.

- برخی طوری حرف می‌زنند که انگار در مدیریت کشور نقشی نداشتند و از بیرون آمده‌اند.

- می‌گویند چنین‌شده و چنان شده و حرف‌هایی می‌زنند که ۸ سال پیش توسط فرد دیگری زده شده است و نتیجه‌اش شده آن‌چه الان می‌بینیم.

- دولت فعلی، فرصت مذاکره را با بد مذاکره کردن از بین برد. اختیار این دولت را هیچ دولتی نداشته است. اگر بلد نبودید کشور را اداره کنید، تقصیر چه کسی است؟

- گاهی مردم می‌گویند دلمان می‌خواهد بخوابیم و بیدار شویم و بفهمیم ۸ سال گذشته خواب بوده، ما واقعا باید این سال ها را تمام کنیم و اجازه ندهیم تکرار شود.

- اگر غیرت بود در بورس جیب مردم زده نمی‌شد. دولت برای همه مردم باید آرامش بیاورد.مردم امروز در مسئولان غیرت نمی‌بینند.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

محسن رضایی| زمانی برنامه داشتم که برنامه داشتن مُد نبود/ نگران یارانه ۴۵۰ هزارتومانی نباشید

- اگر دزدی نکردید نگران منابع یارانه ۴۵۰ هزارتومانی نباشید؛ آن‌قدر دزدی و رانت وجود دارد که حذف آن‌ها منابع ۴۵۰ هزارتومان یارانه را تامین می‌کند.

- ۵۰ سال است که گرانی و بیکاری و کاهش ارزش پول ملی داریم. چرا این مسائل حل نمی‌شود؟ در همین دوران، ایران در زمینه‌های دفاعی پیشرفت‌‌های بسیاری کرده است.

- قرار بود اقدامات دولت، به یک شاهکار بزرگ در رفع تحریم‌ها تبدیل شود؛ تحریم‌ها که برطرف نشد هیچ، تحریم‌های سنگین بوجود آمدند.

- دولت‌های گذشته به جای نگاه به آینده، با نگاه به پشت سر خود برنامه نوشتند.

- من زمانی برنامه داشتم که برنامه داشتن مُد نبود. به مردم مسکن‌های ارزان قیمت‌ می‌دهیم‌.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

همتی| بیکاری و مشکلات معیشتی تقصیر شماست آقای جلیلی/ با دست خالی با ترامپ جنگیدم

- ما بدون دنیا نمی‌توانیم زندگی کنیم. ما نمی‌توانیم یک کشتی با پرچم ایرانی داشته باشیم. دو تیم استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند پولشان را از AFC بگیرند.

- شما آقای رییسی به عنوان سرگروه افراد پاسخ بدهید اگر تندرو‌ها روی کار بیایند مملکت به کدام سو خواهد رفت؟ آقایانی که در این جلسه حضور دارند نگذاشتند که مشکل تحریم‌ها حل بشود.

- آقای رئیسی، شما که مخالف FATF هستید، گل به خودی زدید و در زمین ترامپ بازی کردید.

- بیکاری و مشکلات معیشتی تقصیر شماست آقای جلیلی که کشور را ده سال منتظر مذاکرات گذاشتید.

آقای زاکانی باز هم در جایگاه پلیس بد قرار گرفتند و بنده همانطور که گفتم به ایشان پاسخ نخواهم داد.

- لیست یازده نفر بدهکاران بانکی را به آقای رییسی می‌دهم تا ایشان اگر صلاح بدانند قرائت کنند و به مردم اطلاع بدهند.

- بدهکاران بانکی مربوط به زمان من نبوده و اگر آقای رئیسی صلاح می‌داند اسامی را اعلام کند. آقای جلیلی فقط شما و کره‌شمالی می‌گویند FATF به درد نمی‌خورد. چرا کاری می‎کنید تاجران ما را در دنیا تروریست و پول‎شو معرفی کنند؟

- آقای رئیسی ۲ سال است که تبلیغ انتخاباتی می‌کند. آقای رئیسی می‌گویند اینترنت امن و طبقه‎بندی اینترنت، منظورشان این است که اینترنت را جیره‌بندی کنند و اینستاگرام را ببندند و برای هر فعالیتی مردم مجوز بگیرند.

- چرا هرروز آذری‌جهرمی را به دادگاه می‌کشانید؟ نسبت شما با افکار آقای علم‌الهدی چیست؟ شما موافق گشت ارشاد هستید یا مخالف آن؟

- آقای قاضی‌زاده هاشمی که ادعای توجه به زنان را دارند از خانمی در ستادش استفاده کرده که گفته بود با واکسن می خواهند ۱۵ درصد جمعیت جهان را بکشند. واکسیناسیون همگانی را تا پایان سال به اتمام می رسانم.

- آقای رئیسی، اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست و اگر بخواهیم سود بانکی را پایین بیاوریم پیرمرد و پیرزنی که پول را پس انداز کرده برای خرج روزانه اش باید چه کار کند.

- همه آقایان می‌دانند که من با دست خالی در بانک مرکزی با ترامپ جنگیدم.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

محسن مهرعلیزاده | حالا که مهربان شده‌اید، دستور دهید فیلترینگ‌ها برداشته شود

نگاه ارباب رعیتی باید از بین برود. مردم راه حل‌ها را می‌دانند. اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه حل نیست. مرجع رسانه مردم از تهران به لندن منتقل شده است.

اگر کرونا خطرناک است، خوزستان که وضعیت قرمز است، دو روز پیش جناب رییسی آنجا شوآف و تبلیغات می‌کنند و هزاران نفر را جمع می‌کنند. مردم می‌پرسند کرونا هست یا نیست؟ خطر هست یا نیست؟

در فروردین پارسال، دولت در بورس دخالت کرد و صاحبان عمده سهام با هماهنگی دولت وارد معرکه شدند و پول مردم را جمع کردند و به شکل حبابی قیمت سهام را چند برابر کردند و بعد حباب ترکید و مردم ضرر کردند.

آقای رئیسی، حالا که مهربان شده‌اید، دستور دهید فیلترینگ‌ها برداشته شود و برای افرادی که در آبان ۹۸ دستگیر شدند از مقام معظم رهبری درخواست عفو کنید.

کاندیداتوئیت|دعوت جلیلی از روحانی برای مناظره

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

 

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

 

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

 

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

تیم روحانی در ستاد همتی فعالیت می کند

«محمد زارع فومنی» دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت:«مهرعلیزاده در بنیاد شهید زمین‌ها را از خانواده شهدا در آورد و به اسم خود زد. در زمان ریاست ایشان در تربیت بدنی چه بریز و بپاش هایی رخ داد».

به گزارش فارس، فومنی در ادامه گفت:«در زمان ریاست مهرعلیزاده در تربیت بدنی، ۹۰ درصد هدایا نخست به حساب آقای مهرعلیزاده وارد می شد و ایشان حقوق ورزشکاران را پرداخت نمی کردند و تا الان هم پرداخت نکرده است. او بلائی بر سر ورزش ایران آورد در تاریخ ماندگار است. آقای مهرعلیزاده از طبقه فئودال جامعه و چندین کاخ و ویلا در تهران و غیره دارد که باید بگویید پول اینها را از کجا آورده است».

وی افزود:«همتی سلطان تورم است. تمام بریز و بپاش های بانک مرکزی به گردن ایشان بوده و او مسبب چنین وضعیتی است. تیم روحانی در ستاد همتی فعالیت می کند. تمام نوشته‌های همتی و مهرعلیزاده را برایشان می نویسند...پدرخوانده هایی که در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و نهاد اجماع ساز مورد قبول مردم نیستند و فعالیت دوستان آنها در دولت به زندگی مردم آسیب زده است».

شنیده ها حاکی از آن است که فعالین اصلاح طلب در پی آن هستند که مهرعلیزاده یا همتی به نفع دیگری کناره گیری کند، اما هیچیک از این دو تاکنون این پیشنهاد را نپذیرفته اند.

توهین همتی به کشاورزان ایرانی

«عبدالناصر همتی» کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر، تصویر اشتباهی از مائو را به عنوان رهبر سابق کره شمالی (احتمالا کیم ایل سونگ) منتشر کرده و با مقایسه این عکس با تصویر سعید جلیلی دیگر کاندیدای انتخابات در یک زمین کشاورزی، نوشته «وقتی گفتم مدل مطلوب این دوستان کره‌شمالی است برخی باورشان نشد».

یکی از فعالین رسانه ای در واکنش به توئیت همتی نوشت:«وقتی نامزدی، شخصیت مستقل نداشته باشد و دیکته های دیگران را رونویسی کند، می شود همین آقای همتی و گل کاری منحصر به فردش!، فعلا کاری نداریم که او، مائو رهبر چین را با کره شمالی اشتباه گرفته! اما کدام نامزد عاقلی، برای این که رقیب انتخاباتی را بزند، رفتن او به میان کشاورزان را مسخره می کند و نشانه برنامه ریزی برای تبدیل ایران به کره شمالی می خواند؟!».

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت:«این ادبیات سخیف و کُتره ای، در حالی است که بخش کشاورزی در تمام دنیا، به عنوان یکی از پنج، شش پیشران بزرگ برای جهش اقتصادی محسوب می شود و ضمنا یکی از پایه های امنیت اقتصادی و غذایی به حساب می آید. به همین دلیل هم هست که سیاستمداران برجسته در آمریکا و اروپا و آسیا، حساب ویژه ای برای بخش کشاورزی قائلند و در مقابل، تحقیر کنندگان این بخش، در حد دشمنان امنیت و اقتصاد ملی کشورها رتبه بندی می شوند.»

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

این فعال رسانه ای در ادامه تصریح کرد:«مغز مخاطب هنگ می کند وقتی به یاد می آورد که فردی با این حد از بی سوادی، در حساس ترین شرایط کشور، به مدت سه سال سکاندار بانک مرکزی بوده و می خواسته سفیر ایران در چین شود!».

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

کسانی‌که روی زنان اسلحه کشیدند حالا نگران آنها شده‌اند

«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت:«نمی دانیم چرا آقای همتی، مهرعلیزاده و دوستان اصلاح طلبشان فقط نزدیک انتخاباتها نگران حقوق زنان و استرس زنان میشوند. رفیق و وزیر دولت شما که روی زنان هفت تیر کشید و جواب همسر دومش را با گلوله داد».

قاضی زاده هاشمی افزود:«بعد زشت تر از آن این بود که کل جریان اصلاحات و بزرگ جریان اصلاحات افتاده بودند دنبال اینکه برای این قاتل وثیقه جور کنند و آزادش کنند».

دلواپسی «صدای آمریکا» از استقبال مردم اهواز از رئیسی

وب سایت صدای آمریکا- ارگان رسانه ای کاخ سفید و حامی اصلی تحریم واکسن کرونا برای مردم ایران- در مطلبی با عنوان « برگزاری همایش انتخاباتی رئیسی در بحبوحه کرونا» نوشت:«در پی ابراز نگرانی کمیته بهداشت و درمان نسبت به عادی‌انگاری وضعیت با وجود شیوع کرونا از سوی برخی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰، حسن روحانی، رییس‌ جمهوری اسلامی ایران، دستور داد با جدیت و قاطعیت هر چه تمام‌تر با نامزدهای متخلف در این خصوص برخورد شود و این برخوردها به مردم اطلاع داده شود».

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت:«رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی روز چهارشنبه، نوزدهم خرداد، تصاویری را از میتینگ تبلیغاتی ابراهیم رئیسی در اهواز منتشر کردند که نشان می‌داد این برنامه با جمعیتی گسترده، بدون فاصله‌گذاری اجتماعی، و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و البته «با مجوز» برگزار شده است».

صدای آمریکا در این گزارش تاکید کرد:«تجمعات تبلیغاتی پرخطر برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری در حالی برگزار می‌شود که بر اساس گزارش ها، میزان ابتلا به کووید-۱۹ در ایران از مرز سه میلیون تن عبور کرده است... با توقف روند واکسیانسیون، معلوم نیست ایران چه زمانی به ایمنی عمومی نسبت به ویروس کووید-۱۹ خواهد رسید».

سوال اینجاست که حامی درجه یک تحریم داروی مردم ایران و از جمله تحریم واکسن کرونا برای مردم ایران، چرا دلواپس همه گیری کرونا در ایران شده است؟!

لازم به ذکر است که پیش از آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از تصویب مصوبه‌ای در این ستاد درخصوص نحوه تبلیغات انتخاباتی نامزدها خبر داد و گفت: «تجمعات انتخاباتی می‌تواند در فضای باز برگزار شود».

روحانی ۱ خرداد ۱۴۰۰ در این جلسه تاکید کرد:«امروز در جلسه مصوب شد که اجتماعات در فضای سربسته نباید داشته باشیم. اگر در شهری هزار، یا ۲ هزار نفر می‌خواهند اجتماعی داشته باشند در فضای سربسته نمی‌شود. ضمن اینکه می‌خواهیم شور انتخاباتی باشد، ولی اگر جمعیتی هست حتما باید یک فضای بزرگ و باز پیدا کنیم، با پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند».

برهمین اساس دبیر ستاد مدیریت کرونای خوزستان هم در پاسخ به نامه درخواست ستاد مردمی سید ابراهیم رئیسی، برگزاری تجمع انتخاباتی در محل ورزشگاه تختی اهواز را مطابق با مصوبه هفتادمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، بلا مانع دانست.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

گرانی بنزین در دولت تصویب و در جلسه سران قوا صرفا درباره آن اطلاع‌رسانی شد

در پی انتشار بیانیه دولت در مورد گرانی بنزین در سال 98 و ایراد برخی اظهار نظرها در مورد نحوه تصمیم گیری برای اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، ستاد مرکزی هماهنگی ستادهای مردمی حامی آیت‌الله رئیسی بیانیه‌ای را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

در پی بیانیه شورای اطلاع رسانی دولت محترم، در خصوص نحوه اخذ تصمیم در مورد گرانی بنزین در سال 98 و انتساب این تصمیم به شورای هماهنگی سران قوا بیان نکاتی جهت تنویر افکار عمومی و شفافیت موضوع ضروری است که به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسد :

آقای رئیسی پیش از سخنان مطرح شده در جلسه سوم مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، در 2 جلسه دانشجویی و در برابر سوالات متعدد دانشجویان در خصوص نحوه اخذ این تصمیم توضیحاتی را ارائه داده بودند

بر این اساس مجددا تاکید می‌شود:

اولا اصل تصمیم در خصوص گرانی بنزین، زمان و نحوه اجرای آن در دولت اتخاذ شده است و این موضوع بر خلاف ادعای مطرح شده در اطلاعیه دولت در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا صرفا از جنبه اطلاع رسانی مطرح می‌شود و نه از جنبه تصویب. ثانیا

صرفا نحوه هزینه کردِ درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین در جلسه شورای سران تصویب می شود نه زمان و چگونگی  اجرای آن!

ثالثا همانطور که در همان مقطع ابان ماه و چند بار پس از ان هم اشاره گردیده است، آیت الله رئیسی بلافاصله پس از اطلاع، سه روز قبل از آغاز اجرای طرح طی یادداشت رسمی مخالفت خود را با اجرای این طرح اعلام کرده و هزینه های فراوان اجرای طرح ناشی از عدم تمهید مقدمات و آماده نبودن زیرساخت های اجرا را به رییس جمهور هشدار می‌دهد.

اینکه دولت محترم و جناب رئیس جمهور زیر بار مسئولیت تصمیم اخذ شده و نحوه اجرای پر اشتباه آن نمی‌روند و سعی وافر دارند تا آن را به کل حاکمیت و به خصوص شورای هماهنگی سران قوا منسوب کنند و عصبانیت مردم و اتفاقات پس از آن را به برخی مخالفت‌ها با این تصمیم غیر مدبرانه آقای رئیس جمهور منتسب کنند، از عجایب عبرت آموز این روزها است.

آیا اگر این طرح بر اساس برنامه ریزی دقیق، اخذ تصمیمات و تدابیر صحیح و استفاده از تجربه های موفق قبلی در افزایش قیمت سوخت در کشور  به نحو احسن اجرا می‌شد و خسارات جبران ناپذیر را بر دوش کشور و ملت عزیز تحمیل نمی‌کرد باز هم دولت محترم  آن را نتیجه تصمیم سران قوا معرفی و مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گرفت؟!

مسئله کاملا روشن است، امروز که مردم عزیز زیر بار سنگین تورم و مشکلات معیشتی ناشی از بی تدبیری ها در سختیها و تنگنای روزگار می‌گذرانند آنچه باعث التیام و آرامش آنها خواهد شد فرار از مسئولیت ها نیست! واکنشی که باعث اطمینان خاطر مردم خواهد شد قبول مسئولیت در قبال اختیارات بالایی است که دولت محترم بر آن تسلط دارد.

عذرخواهی از ملت شریف و فهیم ایران در مواردی که تصور عمومی، همگانی و کارشناسی دایر بر ارتکاب خطا و کوتاهی بوده دولت محترم را در چشم مردم، عزیز می‌کند.

همانطور که فرافکنی و مسئولیت گریزی، گره ای از مشکلات هشت سال گذشته باز نخواهد کرد و بی اعتمادی به وجود آمده میان مردم و دولت را ترمیم نمی‌کند.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

سعید جلیلی هزینه‌های ستاد خود را منتشر کرد

ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در اطلاعیه‌ای هزینه‌ها تبیلغاتی این نامزد انتخابات را اعلام کرد.

طبق اعلام این ستاد مجموع هزینه‌های تبلیغاتی سعید جلیلی بدین شرح است:

1- مجموع کمک های نقدی به ستاد مردمی  انتخاباتی سعید جلیلی:

665 میلیون تومان

عناوین کمک های غیر نقدی به ستاد مردمی انتخاباتی:

- در اختیار قرار دادن یک ساختمان 4 طبقه متروکه و آماده ی تخریب در خیابان میرزای شیرازی تهران بدون وسایل برای ستاد مرکزی مردمی در ایام تبلیغات

- در اختیار قرار دادن یک ساختمان 3 طبقه هر طبقه 70 متری برای ستاد بانوان به همراه تجهیزات مورد نیاز

3 عدد یخچال

2 عدد آبسرد کن

30 عدد میز و صندلی اداری به صورت امانت

30 عدد صندلی ساده به صورت هدیه

250 عدد بنر 1 *1.40 متری آویزی

100 متر بنر

700 هزار برگ تراکت و پوستر در ابعاد 50*70 ، A3و A6

400 پرس غذای گرم

20 کیلوگرم شیرینی به صورت اهدایی توسط چند نفر

2 عدد جعبه بزرگ چای کیسه ای

10000 لیوان پلاستیکی

2- هزینه های انجام شده توسط ستاد مردمی انتخابات سعید جلیلی :

568 میلیون تومان

(توضیح : بسیاری از موارد هنوز تسویه نشده است )

عناوین هزینه های صورت گرفته تا کنون :

- آماده سازی ستاد مرکزی شامل تجهیزات سرمایشی ، نور، تجهیزات اسکان ، اقلام اداری، وسایل ارتباطی و اینترنت و ...

- چاپ بنر و پوستر و تراکت

- حمل و نقل و ارسال اقلام تبلیغاتی به استان ها

- ایاب و ذهاب مبلغین و سخنران های سطح کشور

- هزینه های جاری ستاد ( پیک موتوری ، تعمیرات و ... )

- اجاره لوازم صوتی و تصویری

- اجاره دوربین و وسایل جهت ساخت مستند و برنامه های تصویری

- هزینه عوامل تهیه و تولیدی رسانه ای

- پذیرایی فعالان ستاد مردمی

ناامیدی اصلاح‌طلبان از همتی و مهرعلیزاده/ برنامه اصلاحات برای «مظلوم‌نمایی»

ترکیب نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری حاکی از این بود که اصلاح‌طلبان دو گزینه را برای ورود به عرصه انتخابات در دست دارند؛ محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات و استاندار دولت روحانی و عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی و فرد نزدیک به حزب کارگزاران سازندگی.

اگرچه اصلاح‌طلبان پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، وانمود کردند که دست‌شان خالی مانده است، امّا محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی، در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و مناظره نخست نامزدها با اتخاذ مواضع رادیکال و اصلاح‌طلبانه، خود را نزدیک به این طیف سیاسی نشان دادند. اصلاح‌طلبانی نظیر علی تاجرنیا به پشتیبانی از محسن مهرعلیزاده برخاستند و حزب کارگزاران و طیفی از جوانان اصلاح‌طلب، کمپین‌هایی را در حمایت از عبدالناصر همتی کلید زدند.

هرچه زمان به پیش رفت، مواضع رادیکال دو نامزد همسو با اصلاحات- اعتدال رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت تا جایی که این موضوع به خوبی در مستند مهرعلیزاده نمود عینی یافت.

با این همه، همتی و مهرعلیزاده فرصت داشتند تا در ۳ مناظره، بتوانند جریان اصلاحات و سران این جریان را برای حمایت از خود بسیج کنند. امّا زمزمه‌ها حکایت از این دارد که حضور ضعیف این دو در مناظرات، رفته رفته اصلاح‌طلبان را به این نتیجه رسانده است که سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها حاصلی در بر ندارد. در این بین نباید نظرسنجی‌ها را نیز از یاد برد. در هیچ کدام از نظرسنجی‌های انجام شده، دو گزینه اصلاح‌طلب با اقبال مناسبی روبرو نشده‌اند.

بر این اساس گفته می‌شود اصلاح‌طلبان به بهانه اینکه گزینه‌های اصلی آن‌ها از فیلتر شورای نگهبان رد نشده‌اند، درصدد هستند تا نه‌تنها از دو گزینه خود در انتخابات عبور کنند، بلکه از این فرصت برای مظلوم نمایی استفاده کنند و در پروژه قهر از صندوق رأی بدمند.

باید دید در نهایت اصلاح‌طلبان چه رویکردی را در پیش خواهند گرفت؛ آیا حاضر می‌شوند گفتمان خود را در معرض رأی مردم قرار دهند، یا با فرار به جلو و بهانه‌تراشی، از پاسخگویی بابت عملکرد دولت همسو با خود و نیز کاندیداهای منتسب به این جریان، شانه خالی می‌کنند.

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

از فرافکنی همتی در مورد نامه بورسی به رهبری تا نخستین گام به سوی شفافیت از سوی جلیلی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
همتی جان چقدر با هوشی __برو گرمابه و بگیر دوشی __ کن سبک خویش را که خوب کوشی ___آب روزانه را ولرم نوشی __شاید آسوده ات خیال بشود __راضیش کن کسی پی ات (پیت)بدود __ شهرتش هرچه بیشتر بهتر ____با خودش آورد مه و کهتر __ هر کدام رأی خود بتو بدهند __شاید از غم کمی تو را برهند __حاصلت گرنشد به بیداری __به ریاست رسی ز بیکاری __ سعی کن شب که بیشتر خوابی __شاید آن را بخواب در یابی .
1
0