۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۸۲۵۰۱
حجت الاسلام پیروزمند:

دشمن علیه جمهوریت کودتا کرده است

دشمن علیه جمهوریت کودتا کرده است
حجت الاسلام پیروزمند گفت: کسانی علیه جمهوریت کودتا کرده‌اند که مردم را از شرکت در انتخابات منع می‌کنند نه کسانی که آنها را به احقاق حق ملی و دینی خود تشویق می‌کنند.

حجت الاسلام علیرضا پیروزمند، قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» گفت: امروزه مسأله اهمیت انتخابات بسیار از پیش مهم‌تر شده است؛ زیرا ما هرچه قدرت بیشتری پیدا می‌کنیم، دشمن بیشتر طمع می‌کند و ما باید بدانیم که اگر در این انتخابات، جبهه انقلابی موفق شود، قطعا گام دوم را بسیار محکم بر خواهیم داشت.

وی ضمن بیان این نکته که مردم ما باید دوستان و دشمنان خود را بشناسند اظهار داشت: نکته اولی که ملت ما باید بدان توجه کند این است که با رأی دادن و ندادن، چه جبهه‌ای را تقویت می‌کنند و چه جبهه‌ای را تضعیف می‌کنند و اگر خواستند پای صندوق‌های رأی بیایند، متوجه باشند که هریک از نامزدها کدام جبهه را تقویت می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در راستای لزوم دشمن شناسی مردم افزود: امام خمینی (ره) می‌فرمودند هروقت دشمن از ما تعریف کرد، باید شک کنیم و ببینیم کجای کار ما اشتباه بوده که مورد توجه دشمنان قرار گرفته‌ایم؛ اکنون نیز چنین است و مردم ما باید بدانند با رأی دادن و رأی ندادن خود کدام طرف را خوشحال و کدام را ناراحت می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: طبیعی است که در شرایط اخیر، دشمن با استفاده از نقطه ضعف‌های موجود در کشور مردم را به عدم شرکت در انتخابات یا رأی دادن به افراد معلوم الحال تشویق می‌کند و نکته مسلم این است که اگر ما رأی ندهیم و مشارکت پایین باشد، دشمنان قسم خورده ملت ما خوشحال می‌شوند.

حجت الاسلام پیروزمند با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا خاطرنشان کرد: کشوری که اولیات زندگی، مانند دارو را از مردم ما منع می‌کند چگونه اکنون دلسوز مردم شده و از سر دلسوزی آنان را به عدم مشارکت در انتخابات تشویق می‌کند؟ مردم ما باید شیاطین انسی را بشناسند تا در دشمنی با آنها مستحکم‌تر شوند.

وی همچنین رأی دادن را یک وظیفه مذهبی و دینی خواند و تصریح کرد: ما باید قدرشناس ولی و رهبر خود باشیم و از سر انجام وظیفه، دست خود را برای بیعت با ایشان دراز کنیم؛ البته اگر کسی ایشان را به عنوان ولی امر قبول ندارد هم باید از این منظر که یک ایرانی است و عزت این کشور برایش مهم است در پای صندوق‌ها حاضر شود.

استاد دانشگاه دفاع ملی در پایان عنوان کرد: امروز یک عده نظام را به کودتا علیه جمهوریت محکوم می‌کنند و از طرفی مردم را از آمدن به پای صندوق‌های رأی منع می‌کنند؛ درصورتی که کودتا علیه جمهوریت را کسانی انجام می‌دهند که مردم را از شرکت در انتخابات منع می‌کنند ولی کسانی که مردم را به احقاق حق خود تشویق می‌کنند مدافع جمهوریت اند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
..انتقاد
0
0