۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۸۲۵۱۰

حضور پرشور مسیحیان در انتخابات

حضور پرشور مسیحیان در انتخابات
کشیش کلیسای شرق آشور با بیان اینکه به شکرانه امنیت موجود در کشور در انتخابات شرکت می‌کنیم، گفت: ما مسیحی‌ها نیز بنا بر تاکید کتاب مقدس و در راستای تبعیت از فرامین حضرت مسیح در انتخابات شرکت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، داریاوش عزیزیان اظهار داشت: انتخابات واقعه و رویداد مهم سیاسی است که در سرنوشت مردم ایران تاثیر زیادی دارد.

وی تصریح کرد: این انتخابات از درجه اهمیت سیاسی و اجتماعی زیادی برخوردار بوده و وظیفه هر شهروندی است که در انتخابات شرکت کند.

کشیش کلیسای شرق آشور با بیان اینکه باید به شکرانه وجود امنیت در کشور رای دهیم، افزود: امنیت اتفاقی نیست همین که ایران اسلامی در امنیت کامل قرار دارد و دشمنان نمی‌توانند به استقلال و تمامیت ارضی کشور تعدی کنند جای شکر دارد و امنیت در سایه تلاش مسوولان رخ داده است.

عزیزیان  امنیت را یکی از مهمترین موضوعات کشورها عنوان کرد و گفت: جامعه می‌تواند زیر سایه امنیت رشد کرده و اهداف خود را در راستای توسعه پیش ببرد و ما در راستای تقویت این امنیت در پای صندوق‌های رای حضور خواهیم یافت.

وی  با اشاره به وجود مخالفان داخلی انتخابات، ادامه داد: در داخل و خارج کشور عده‌ای از مخالفان در تلاش هستند تا مردم را از حضور در پای صندوق‌های رای منصرف کنند ولی لازم است مردم تمام این توطئه‌ها را نادیده گرفته و با حضور خود در پای صندوق‌های رای، از استقلال ایران اسلامی دفاع کنند.

کشیش کلیسای شرق آشور اعلام کرد: همین مخالفت‌ها نشان از وجود یک چتر امنیتی در کشور است به طوری که مخالفان نیز در سایه همین امنیت می توانند اظهار نظر کنند.

عزیزیان با اشاره به بازخورد جهانی انتخابات در ایران، اظهار داشت: با توجه به اینکه انتخابات ایران و خلق حماسه‌ای دیگر در این عرصه، بازخورد جهانی دارد، ضروری است تا مخالفان و موافقان به اجماع رسیده و در این انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.

وی یادآور شد: ما مسیحی‌ها نیز بنا بر تاکید کتاب مقدس و در راستای تبعیت از فرامین حضرت مسیح در انتخابات شرکت خواهیم کرد.

عزیزیان با بیان اینکه حضور در انتخابات برای ما تکلیف شرعی است، ادامه داد: در انتخابات گذشته نیز مسیحی‌ها در انتخابات حضور پررنگی داشته‌اند و این امر با استناد به میزان جمعیت مسیحی‌ها و حضور در پای صندوق‌های رای قابل مشاهده است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات