۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۸۲۵۹۱
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

رد پای بهاییت در مفاسد اصفهان

رد پای بهاییت در مفاسد اصفهان
اصفهان ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: طلاب مشکلات معیشتی بسیاری دارند اما رأی خواهند داد، بصیرت باعث می‌شود انسان حقیقت مسائل را درک کند و نگاه سطحی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در مدرسه علمیه ملاعبدالله با تأکید بر ضرورت بصیر و آگاهی مردم نسبت به مسأله انتخابات، گفت: نباید تنها به ظواهر مسائل توجه داشته باشیم، اینکه دشمن علیه ما توطئه کند باید باعث خوشحالی ما باشد.

وی در ادامه با اشاره به واقعه کربلا و امان نامه شمر برای حضرت عباس(ع) خاطرنشان کرد: بصیرت ایشات مانع شد تا امان نامه شمر را بپذیرند، چرا که ایشان واقعیت و حقیقت و باطن مسائل را می‌دیدند و نگاه سطحی و ظاهری نسبت به مسائل نداشتند.

آیت الله مهدوی شوق به بهشت، ترس از جهنم، انقطاع از دنیا و انتظار مرگ را از عوامل بصیرت و حکمت در انسان برشمرد و افزود: کسی اگر می‌خواهد با ایمان باشد باید به حکمت برسد، کسی که اطلاع از مسائل اجتماعی ندارد حتی اگر مؤمن باشد دچار بی بصیرتی می‌شود، مانند کسانی که حتی ممکن است مؤمن باشند اما رأی ندهند و این برخاسته از بی بصیرتی است.

حقوق یک رفتگر چند برابر درآمد یک طلبه است

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه یک رفتگر شهرداری تا چند برابر من و دیگر طلاب درآمد دارد، تصریح کرد: البته یک رفتگر ممکن است از من بسیار انسان بهتری باشد، اما دقت کنیم طلاب و روحانیون با مشکلات معیشتی مواجه هستند ولی این مسأله دلیل بر عدم حضور در انتخابات نمی‌شود.

وی ادامه داد: برخی مسؤولان در گذشته ترویج بدحجابی و مفاسد کردند و درک درستی از مباحث اجتماعی و مسائل دینی نداشتند و نتیجه عملکرد آنها را امروز مشاهده می‌کنیم، کسی که در انتخابات شرکت نکند بنابر فرموده امام خمینی مرتکب گناه نابخشودنی شده است، چرا که در مفاسد و مشکلات ناشی از این مسأله پیش می‌آید سهیم است.

نقش آفرینی بهاییت در گسترش مفاسد اصفهان

آیت الله مهدوی یقین را دارای چهار شعبه عنوان کرد و گفت: نخستین شعبه داشتن زیرکی و بصیرت دل انسان است، کسی که درک درستی از جامعه داشته باشد باطن مسائل را می‌فهمد، نباید در مسائلی نظیر کاروان موسیقی یا دوچرخه سواری دختران تنها ظاهر را نگاه کرد، از سوی اداره اطلاعات مشخص شد بهایی‌ها جلسه‌ای با شورای شهر داشته‌اند برای راه اندازی چنین کاروان‌هایی و ترویج مفاسد در سطح شهر.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حواس دشمنان جمع است و بهایی‌ها که با اسرائیل مرتبط بوده و حمایت مالی از اسرائیل می‌کنند مشغول توطئه در شهر هستند، تصریح کرد: گاهی ممکن است یک روحانی بصیرت نداشته باشد و مسائل و مفاسد را به درستی درک نکند، بسیاری از مسائل را نمی‌توان شرح بدهم اما باید افراد به یکدیگر اعتماد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید با زیرکی به مسائل نگاه کنیم، سطحی نگری در مسائل مختلف باعث عدم درک رخدادها نخواهد شد، دشمن نمی‌خواهد مردم در انتخابات شرکت کنند و مردم باید زیرکی و بصیرت داشته باشند تا توطئه دشمنان را خنثی کنند، کسی که بصیرت داشته باشد می‌تواند به درجه عالی ایمان برسد.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه انسان باید حکمت و فلسفه مسائل را تعبیر کند، اظهار کرد: برای رسیدن به حقیقت‌ها باید اهل تعبیر و درک صحیح مسائل باشیم، سومین شعبه یقین عبرت گرفتن از رخدادها و مسائل مختلفی است که در جامعه و در زندگی با آن مواجه هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه افزود: درک و درس گرفتن روش و سیره پیشینیان از دیگر شعبه های یقین است، انسان باید بتواند در ایمان به یقین برسد و لازمه آن بصیرت داشتن است، قرآن کریم می‌فرماید افرادی هستند که فکر دارند اما تفکر نمی‌کنند، عقل دارند اما تعقل نمی‌کنند، تعقل بکارگیری عقل است، اگر عقل را به کار نیندازیم مانند حیوانات رفتار خواهیم کرد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، عنوان کرد: کسی که تعقل نکند حیوان خلق می‌شود و حیوان خواهد مرد، کسی که مدعی عقلانیت است باید صفات قبیح را از خود دور کند و به افراد سوء ظن نداشته باشد، نباید دنبال عیبجویی از دیگران برویم.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان بصیرت را عامل توسل انسان به اهل بیت(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: علم و معرفت ما نیز نیازمند عنایت اهل بیت(ع) است، بنابر روایت اگر چشم دل انسان کور باشد بینا بودن چشم ظاهر سودی نخواهد داشت و موجب رسیدن انسان به کمال و سعادت ابدی نخواهد شد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه هنوز افرادی از مسؤولان هستند که نسبت به انقلاب اسلامی بصیرت ندارند، تصریح کرد: کسی که بصیرت داشته باشد شوق به مال حرام و کسب مال از راه حرام ندارد، کشوری مثل انگلستان حدود 280 سال غارتگری و استعمارگری می کرده است و کشور انگلستان با اموال کشورهای مختلف ساخته شده است، اگر کسی بصیرت داشته باشد حسرت داشته‌های این کشور را نخواهد داشت.

وی با اشاره به حضور فرزندان برخی مسؤولان در کشورهای خارجی نظیر انگلستان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندی پیش مانع مسؤولیت گرفتن فردی شدند که پسر او در خارج زندگی می‌کرد، بعضی از همین کاندیداهای ریاست جمهوری فرزندان خود را به خارج فرستاده‌اند، حواس ما باید جمع باشد به چه کسی رأی می‌دهیم، کسی که به کشور اعتماد ندارد و فرزندانش را به خارج می‌فرست و دشمن به روی آنها نفوذ دارد نمی‌تواند در کشور به عنوان رییس جمهور خدمت کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن مشغول دخالت و توطئه در کشورهای همسایه ما و توطئه علیه کشور ما است، مذاکره با این دشمن به نتیجه نخواهد رسید همانطور که برجام حاصلی نداشت و ما باید بدانیم که با بصیرت خود باید مانع توطئه دشمنان بشویم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روایتی از امام علی(ع) تفکر را عامل بصیرت عنوان کرد و گفت: کسی که اهل تأمل و تفکر باشد به بصیرت خواهد رسید، کسی که در مسائل مختلف تفکر نکند به بصیرت هم نخواهد رسید، کسی که اهل فکر نباشد به بصیرت نخواهد رسید و مدام فریب می‌خورد.

آیت الله مهدوی تقوا داشتن را عامل بازداشتن انسان از گناه دانست و تصریح کرد: کسی که اهل تقوا باشد به بصیرت خواهد رسید و خداوند به او فرقان عنایت خواهد کرد، کسی که گناه می‌کند درک و تعقل ندارد، بصیرت که نباشد دولت نمی‌فهمد زاینده رود برای تأمین آب کشاورزان برای امرار معاش و آب شرب مردم است، اما برای جلب رأی برخی استانها دریاچه ارومیه را که شرب و کشاورزی به آن ارتباط ندارد را احیا می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: افرادی که گناه می‌کنند بصیرت ندارند، کسی که بصیرت نداشته باشد نمی تواند بر نفس خود مسلط باشد و مرتکب انواع گناهان و مفاسد می‌شود، افراد بی بصیرت نسبت به حقوق نجومی حساس نیستند و خودشان هم حقوق نجومی می‌گیرند، وقتی کسی اهل گناه باشد فضای فکر او آغشته به دنیا خواهد شد و ملاک برای او در همه مسائل دنیا خواهد بود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات