۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۸۲۶۰۹
حجت الاسلام روانبخش عنوان کرد؛

وحدت، امنیت و اقتدار؛ ماحصل مشارکت حداکثری

وحدت، امنیت و اقتدار؛ ماحصل مشارکت حداکثری
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی گفت: کشورهایی که مردمشان با آمار بالا به پای صندوق‌ها می‌آیند از وحدت ملی بالایی برخوردارند که امنیت و اقتدار را برایشان به ارمغان می‌آورد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تأثیرات مشارکت حداکثری در پیشرفت کشورها گفت: کشورهایی که مردمشان با آمار بالا به پای صندوق‌ها می‌آیند از وحدت ملی بالایی برخوردارند که این وحدت ملی، تأثیر مستقیمی در امنیت کشور خواهد گذاشت که در آخر کشور استقلال پیدا می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت امروز کشوری مانند افغانستان تصریح کرد: اگر اقتدار کشوری حفظ شود توان مقابله با دشمن را خواهد داشت به گونه‌ای که دشمن خواب حمله به آن را هم نخواهد دید؛ شاهد این قضیه افغانستان است که در انتخابات اخبر 19 درصد شرکت کردند و این نشان از عدم وحدت ملی دارد که امنیت را از آنان سلب کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دولت مقتدری در چنین کشورهایی وجود ندارد و مثلا در عراق حدود 40 درصد مشارکت وجود داشت؛ در عراق مجلس تصویب کرده که آمریکا باید برود ولی از آنجایی که دولت مقتدری حاکم نیست، نمی‌تواند مصوبات مجلس را پیاده کند که همه این ها به کم بودن مشارکت و پشتوانه مردمی باز می‌گردد.

وی افزود: در فتنه 88 فتنه‌گران وحدت ملی ما را خدشه دار کردند که موجب ناامنی در کشور شد، اقتدار ملی زیر سؤال رفت و در نتیجه آمریکا به کمک کشورهای اروپایی ما را تحریم کردند و این نشانه خدشه دار شدن مشارکت است؛ البته ما در ایران پشتوانه مردمی خوبی داریم که تا کنون ما را نجات داده است.

حجت الاسلام روانبخش ضمن بیان اینکه در کشور ما اتحاد و همبستگی وجود دارد عنوان کرد: تمام اقوام ایرانی، ترک، بلوچ و... و حتی مذاهب زیر پرچم ایران اسلامی قرار دارند که این وحدت ملی به خاطر حضور حداکثری مردم در مقاطع مختلف است که انتخابات مصداق بارز این اتحاد می‌باشد.

وی همچنین ادامه داد: در سرتاسر کشور ما امنیت فراهم است و به همین خاطر آمریکا از هر مرزی بخواهد وارد شود، جلویش گرفته می‌شود و نیروهایشان دست‌گیر می‌شود؛ بنابراین حضور حداکثری ما اولین نتیجه‌ای که دارد این است که خود ما مردم در امنیت و اقتدار به سر می‌بریم و از جنگ دور می‌شویم.

ارسال نظرات