۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۶۸۲۶۲۹
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی عنوان کرد؛

پرشور بودن انتخابات نماد عزم ملت برای تغییر ساختارهای بی نتیجه

پرشور بودن انتخابات نماد عزم ملت برای تغییر ساختارهای بی نتیجه
حجت الاسلام امیدی گفت: مشارکت حداکثری مردم ایران یک پیام است به سایر ملت‌ها که می توانند علیه حکومت‌های استبدادی قیام کنند و سرنوشت شان را خودشان تعیین کنند.

حجت الاسلام مهدی امیدی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به بیان پیامدهای مشارکت حدکثری و حداقلی پرداخت و گفت: مشارکت سیاسی مردم در سه سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی مطرح می‌شود؛ انتخابات ریاست‌جمهوری نمونه بارز این مشارکت است که به صورت مستقیم تأثیرات و پیامدهایی را برای این سه سطح به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به تأثیرات انتخابات در سطح ملی خاطرنشان کرد: در سطح ملی بدین صورت مطرح می‌کنیم که تأثیر رأی مردم ۴ یا ۸ سال وجود دارد و حتی آثار این انتخابات می‌تواند تا نسل‌ها باقی بماند؛ انتخابات در این عرصه می‌تواند در حوزه‌های مختلفی همچون اقتصاد، فرهنگ، سیاست، امنیت و سایر حوزه‌ها مؤثر باشد پس بنابراین باید در انتخاب خود دقت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بر روی پیامدهای مثبت مشارکت حداکثری تأکید کرد و افزود: با مشارکت حداکثری است که ما می‌توانیم یک تحول عظیم را در جامعه شاهد باشیم؛ انتخابات یک خون تازه ای است که به رگ‌های انقلاب دمیده می‌شود و می‌تواند شور و نشاط جدیدی را در مردم پدید آورد و منجر به حرکت بشود.

وی همچنین ادامه داد: این نکته را باید در مشارکت حداکثری مدنظر داشت که اگر مردم به کسی اعتماد کردند، آن شخص نیز باید جواب اعتماد را بدهد و به خوبی کار کند که اعتماد حداکثری، مستلزم فعالیت حداکثری می‌باشد؛ این را هم باید مطرح کرد که حضور حداکثری مردم یک شور و نشاطی را ایجاد می‌کند و جامعه باید به سمت پیشرفت حرکت کند.

حجت الاسلام امیدی افزود: اگر این مشارکت حداقلی باشد، روح بی حالی در جامعه دمیده می‌شود و مردم اهمیتی به پیشرفت نمی‌دهند و سرنوشت اجتماعی آنها برایشان بی اهمیت می‌شود.

وی با اشاره به تأثیرات انتخابات پرشور در منطقه گفت: این را باید عرض کرد که انتخابات پرشور در منطقه نماد بیداری اسلامی و مردم سالاری دینی در منطقه است؛ پرشور بودن انتخابات نماد عزم ملت برای تغییر ساختارهای بی نتیجه است که وحدت و عزت اسلامی را تثبیت می‌کند و دشمن سرشکسته می‌شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تصریح کرد: در سطح جهانی نیز این است که مشارکت حداکثری، یک تودهنی است به یاوه گویی‌های دشمنان خارجی و حرکتی مثبت است برای خنثی کردن عملیات روانی دشمن علیه ملت ایران.

وی در پایان اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم ایران یک پیام است به سایر ملت‌ها که می توانند علیه حکومت‌های استبدادی قیام کنند و سرنوشت شان را خودشان تعیین کنند و ساختارهای روزمره جهان را بشکنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
hkvkhv
Hong Kong
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
.. اینها برای خارجی هاست که بگید ما انتخابات داریم
0
0