۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۸۲۶۸۸
آیت الله رئیسی:

گوشت برای برخی خانوارها به کالای لوکس تبدیل شده است

گوشت برای برخی خانوارها به کالای لوکس تبدیل شده است
آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز خرید گوشت برای برخی خانوارها به کالای لوکس تبدیل شده است، گفت: در استان‌های کشور ظرفیت خالی و معطل تولیدی ۴۰ درصد است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز در جمع مردم شهرقدس در محل یادمان شهدای گمنام این شهر ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: من وظیفه داشتم نه فقط شهرقدس بلکه به سراسر ایران اسلامی سفر کنم و در این عرصه در جمع مردم مخلص و بزرگوار و خانواده‌های مکرم حضور پیدا کنم که به دلیل شرایط کرونایی امکان انجام این وظیفه نبود.

وی با اشاره به صحبت و ارتباط با مردم از طریق رسانه ملی، افزود: تلاش شد در برخی نقاطی که نزدیکتر بود و زحمت کمتری نیز برای مردم داشت، حضور پیدا کنم و از جمله در جمع باصفای مردم شهرقدس بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: من به دلیل خدمت در این منطقه در اوایل انقلاب که از توابع شهر کرج بود، اطلاعات دارم و با مسائل و مشکلات این منطقه آشنا هستم ولی جمعیت و تنوع جمعیتی آن روزها با امروز قابل قیاس نیست.

آیت الله رئیسی گفت: متاسفانه وضعیت موجود منطقه شهرقدس و یا هر منطقه از کشور، سفره مردم و کسب و کار مردم با بایدها متفاوت است اما احساس وظیفه برای حضور در میدان انتخابات آن بود که امروزه در زندگی مردم مشکلات بسیاری به وجود آمده است.

وی ادامه داد: وضع زندگی مردم، مسئله بیکاری جوانان و وضعیت سفره مردم طوری شده است که دسترسی مردم به برخی کالاها که بایستی روزمره باشد از حالت کالای ضروری به یک کالای دست نیافتنی و لوکس تبدیل شده است.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: گوشت خریدن برای برخی خانوارها به کالای لوکس تبدیل شده است و بسیاری از مردم با مناعت طبع بسیار حاضر نیستند این موضوع را ابراز کنند و اوضاع کار نیز نحوی شده است که گاهی در یک خانواده چندین جوان تحصیلکرده هستند که آماده کار و فعالیت هستند اما زمینه شغل را نمی‌بینند.

آیت الله رئیسی گفت: وضعیت اشتغال، مسکن، کسب و کارها، سفره مردم و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و مسائل اقتصادی من را به میدان آورد و به هر حال برخی مواردی که به دستگاه قضایی کشیده می‌شود بدون رودربایستی و خط قرمز رسیدگی می‌کنیم اما اکثر این مسائل با رسیدگی قضایی حل نمی‌شود و بایستی سراغ محل تولید پرونده و بسترهای پرونده رفت.

وی ادامه داد: موضوعی که علاوه بر خواست محترم مردم ما را وادار به حضور کرد، مقابله با ریشه‌ها و خشکاندن ریشه‌های فساد در مجموعه اداری کشور است و بایستی قدرتمندانه با کمک مردم برای حل مشکلات وارد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: آنانی که فکر می‌کنند مشکلات قابل حل نیست نمی‌توانند به میدان بیایند؛ ما اصحاب ما می‌توانیم هستیم و شهدای عالی قدر ما و شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی به ما یاد دادند که موانع کارهای نشدنی را می‌توان برطرف کرد.

آیت الله رئیسی گفت: در استان‌های کشور ظرفیت خالی و معطل تولیدی ۴۰ درصد است و اینکه می‌گوییم کار از کجا نه از آسمان بلکه در همین زمین و در همین کارخانه‌هایی که به ناحق تعطیل شده‌اند و اگر خط تولید راه‌اندازی شود بسیاری از نیروها وارد چرخه تولید می‌شوند و بسیاری از ظرفیت‌هایی که می‌توان با آن بیکاری، تورم و نگرانی خانواده‌ها را به حداقل رساند.

ارسال نظرات