۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۸۲۷۰۵
حجت الاسلام والمسلمین احتشام:

مدیریت‌های ضعیف نباید بهانه فاصله گرفتن ما از قرآن باشد

مدیریت‌های ضعیف نباید بهانه فاصله گرفتن ما از قرآن باشد
استاد حوزه علمیه گفت: حضور در انتخابات سبب افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی می‌شود و مدیریت‌های ضعیف نباید بهانه فاصله گرفتن ما از قرآن باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام در سخنرانی رسانه ای حرم مطهر بانوی، با بیان اینکه بدون تردید سال ۱۴۰۰ یکی از حساس‌ترین و خطیرترین موقعیت‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: نظام اسلامی ایران به عنوان حامی مستضعفین و محرومین در کشورهای مختلف عالم سرمایه گذاری کرده و ترکیب جمهوریت و اسلامیت نظام باید میوه ارزشمند خود را با تشکیل تمدن آخرالزمانی رقم بزند.

وی با بیان اینکه همه ما باید برای خلق حماسه‌ای دیگر آماده باشیم، گفت: همه دلدادگان به نظام اسلامی و باورمندان به قدرت و اقتدار اسلام و مسلمین می‌دانند که مبنای انقلاب ما قرآنی است و اگر ما بتوایم تمام رویکردهای حماسه ساز انقلاب را بر مبنای قرآن تبیین کنیم کمتر کسی خواهد بود که از این بنیان مرصوص فاصله بگیرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به مبنای قرآنی شرکت در انتخابات، گفت: همانطور که در قرآن واجبات فردی بیان شده وظایف و واجبات اجتماعی نیز بیان شده و خداوند یکی از وظایف جامعه مسلمین را تهیه ابزار قدرت دانسته است و نمی شود که انسان مسلمان باشد و این دستور الهی را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت‌های ضعیف نباید بهانه فاصله گرفتن ما از قرآن باشد، افزود: خداوند از تک تک افراد جامعه اسلامی به ویژه خواص خواسته است که همواره برابر دشمن خدا از نهایت قدرت و نیرو استفاده کنند و به قدرت کم هم اکتفاء نشود.

احتشام با اشاره به دو نوع قدرت سخت و نرم، قدرت سخت را شمشیر و فولادی دانست که با تکیه بر آن دشمنان طمع به استضعاف ملت‌ها نمی‌کنند، گفت: سازش جمال عبد الناصر نشان داد که با دیپلماسی نمی‌توان در برابر جهانخواران ایستاد ولی استفاده از موشک و پهباد در غزه نشان داد که قدرت سرد می تواند جلو آنها را بگیرد.

وی با بیان اینکه قدرت نرم نیز برای ایستادگی برابر دشمنان لازم و ضروری است، گفت: یکی از مظاهر قدرت نرم ایران حضور در راهپیمایی‌های ضد استکباری در سراسر جهان و حمایت از نظام به هر وسیله ممکن از جمله شرکت در انتخابات است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مشکلات امروز کشور ربطی به ساختار نظام اسلامی ندارد بلکه قصور و تقصیر مجریانی است که از غرب الگو می‌گیرند، افزود: ماباید به دنبال مدیرانی باشیم که معتقد باشند چراکه می توانیم با قدرت اقتصاد درون‌نگر و متکی بر عنصر جوانی و شعار ما برای همیشه فرضیه اتکاء بر اقتصاد غرب و لیبرالی را کنار بگذاریم.

وی تصریح کرد: اگر روزی به خاطر حضور کم در انتخابات دشمن به این نتیجه برسد که راه انقلاب ضعیف شده است همه کسانی که در به وجود آمدن این تفکر در دشمن سهم داشته‌اند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

ارسال نظرات