۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۸۲۷۰۷
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی آریا:

نتیجه رأی ندادن شادی دشمن است

نتیجه رأی ندادن شادی دشمن است
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اینکه عمل ما مخالف خواست اسرائیل، آمریکا، منافقین و قاتلان سردار سلیمانی باشد برای ما حجت است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی آریا در سخنرانی رسانه ای حرم مطهر بانوی کرامت که به مناسب انتخابات در حرم مطهر بانوی کرامت ضبط و از شبکه دو سیما منعکس شد، با بیان اینکه پیامبر(ص) در روز غدیر دست امیرالمؤمنین(ع) را بالا گرفتند و ایشان را به مردم معرفی کردند، اظهار کرد: پیامبر(ص) در این حالت فرمودند خدایا یاری کننده علی علیه السلام را یاری کن و هر کس او را یاری نکند را خار و ذلیل گردان.

وی با بیان اینکه ما نباید در مسائل دینی خود بی‌تفاوت باشیم، گفت: کسانی که امیرالمؤمنین(ع) را یاری نکردند و نسبت به امر خلافت بعد از پیامبر(ص) بی تفاوت بودند در حقیقت به غصب خلافت و از بین رفتن حق ولایت امیرالمؤمنین(ع) کمک کردند و نتیجه آن ایجاد انحراف در اسلام و مسلمین شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات بی تفاوت بودن نسبت به انتخابات را کمک به دشمن دانست و گفت: امروز دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) مردم را تبلیغ و تشویق به شرکت نکردن در انتخابات می‌کنند و اگر عمل ما مطابق میل دشمنان و شیطان صفتان باشد حجتی پیش خدا نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بنای دشمنان بر مأیوس کردن ما است، گفت: در جنگ احد وقتی شایعه شد که پیامبر(ص) را کشتند حمزه سید الشهدا فریاد می زد که اگر پیامبر(ص) را کشتند خدای پیامبر(ص) که زنده است و امروز هم خدای انقلابی که به خاطر آن شهید داده‌ایم زنده است و نباید از این انقلاب مأیوس شد.

سعیدی آریا با بیان اینکه امروز دشمنان برای شرکت نکردن در انتخابات تبلیغ می‌کنند، گفت: اینکه عمل ما مخالف خواست اسرائیل، آمریکا، منافقین و قاتلان سردار سلیمانی باشد برای ما حجت است و اگر نتیجه عمل ما موجب یاری و شادی دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) شود جای دفاع ندارد.

وی پرورش یافتگان غرب و کسانی که تمام علمیت خود را مدیون غرب هستند و ادبیات و فکر کردنشان غربی است را نیز دشمنان داخلی اسلام و انقلاب دانست و گفت: این افراد اگر مسئول جمهوری اسلامی هم باشند و نیت خیرخواهی هم داشته باشند باز هم به دنبال این هستند که با روش‌های غربی و شیطانی حکومت را اداره کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: کسی که موحد تربیت شد از غرب ترسی ندارد زیرا می داند که قدرت واقعی قدرت خدا است و در اوج فقر هم دزدی نمی کند و بیت المال را هدر نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ما باید متوجه باشیم که آب در آسیاب چه کسی می‌ریزیم، گفت: خیلی‌ها در کربلا حتی یک سنگ هم نزدند ولی سیاهی لشکر عمر سعد بودند و نسبت به یاری طلبیدن امام حسین علیه السلام بی تفاوت بودند.

سعیدی آریا با بیان اینکه وقتی فکر انسان به جای تبعیت از ولی فقیه بر اساس تفکرات غربی شد در ولایت طاغوت خواهیم رفت و طبق میل طاغوت عمل خواهیم کرد، افزود: ما باید بدانیم که به چه کسانی رأی می‌دهیم و باید بدانیم که رأی دادن ما در آینده انقلاب و خودمان تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه توابین حدود ۴ هزار نفر بودند که در واقعه عاشورا سکوت کردند و بی تفاوت بودند، گفت: اگر این ۴ هزار نفر در انتخاب امام حسین علیه السلام و یزید بی تفاوت نبودند و به موقع عمل می کردند امام حسین علیه السلام ممکن است به شهادت نمی رسیدند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افراد یا مقلد هستند و یا مجتهد، گفت: ما اگر خودمان می‌توانیم تحقیق کنیم و صلاحیت افراد را تشخیص دهیم باید خودمان تحقیق کنیم ولی اگر خودمان نمی‌توانیم باید از افراد متخصص، متعهد و متدین سؤال کنیم و پیش خدا برای خود حجت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عمل عاقلانه عملی است که با هدفش منطبق است، تصریح کرد: ما باید ببینیم که هدف و اثر رأی دادن و یا رأی ندادن ما چیست و اگر نتیجه عمل با هدفی که از آن عمل داشته باشیم منطبق باشد عمل عاقلانه بوده است ولی اگر می بینیم که نتیجه رأی ندادن ما نه اصلاح جامعه بلکه شادی دشمن است و با هدف ما منطبق نیست عمل ما عاقلانه نخواهد بود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
انتخابات باید امید دشمن را به یاس مبدل کند
1
0