۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۶۸۲۷۱۶
آیت الله مجتهد شبستری:

آیت الله رئیسی در همه مسؤولیت ها درخشیده است

آیت الله رئیسی در همه مسؤولیت ها درخشیده است
آیت الله مجتهد شبستری، آیت الله رئیسی را ولایت پذیر توصیف کرد و گفت: درمورد آقای رئیسی ما اطمینان کامل داریم که تابع رهبری است، همفکر رهبر معظم انقلاب هستند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در ابتدای درس خارج حمایت خود را از آیت الله رئیسی اعلام کرد.

متن کامل سخنان ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلى أَهلِها(سوره مبارکه نسا آیه۵۸)

ملت شریف ایران اینک در آستانه یک آزمون بزرگی یعنی انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته ایم.

همان طور که مقام معظم رهبری(حفظه الله) فرمودند: این انتخابات سرنوشت ساز در یک روز انجام می گیرد ولی آثارش سالها باقی می ماند و از نظر داخلی و بین المللی تاثیر بسزایی دارد، در انتخابات آنچه لازم است در مرحله اول، حضور حداکثری مردم شریف ایران است، که سبب اقتدار ملی و نشانگر وفاداری مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و سربلندی کشور است و از طرفی موجب دلگرمی فرد منتخب است که احساس می کند که پشتوانه قوی اکثریت ملت را دارد، و از جهت بین المللی حضور حداکثری پاسخ مناسبی است به دشمنان جمهوری اسلامی ایران خصوصا آمریکا و اذنابش که مرتب ملت ایران را دعوت میکنند به ترک حضور و عدم شرکت در انتخابات، ان شاالله هم خودمان شرکت می کنیم و همچنین افراد دیگر را هم که احساس می کنیم قصد شرکت ندارند تشویق میکنیم تا پای صندق های رای حاضر بشوند و رای بدهند. و ضروری است تبین کنیم به این افراد که با قهر کردن مشکلات کشور حل نمی شود، بلکه با انتخاب فرد اصلح و دولت تحول آفرین  است که مشکلات معیشتی و غیره حل خواهد شد.

و اما مسئله دوم انتخابات درست است؛ انتخاب درست و اصلح است در بین نامزدهای محترم، در مناظرات بعضی ها برای جذب آرای بیشتر ارزش های اسلامی و آرمان های انقلابی را زیر سوال بردند و در نطق های انتخاباتی خود حجاب، امر به معروف و ارزش های دینی را به سخره گرفتند، ۲۸ خرداد را به ۲۸ مرداد تشبیه کردند که این اهانت بزرگی به نظام جمهوری اسلامی است کسانی که از این قبیل سخنان را گفتند قابل تعقیب هستند.

و اما در بین نامزدهای انقلابی البته همه ی آنها محترم هستند و باید از وجود آنها در دولت آینده ان شاالله استفاده شود، به نظر می رسد در بین آنها حضرت آقای رئیسی علاوه از آن معیارهایی که در قانون اساسی آمده است: مدیر بودن، مدبر بودن، شجاع بودن و سایر شرایطی که آنجا ذکر شده است، با معیارهایی که مقام معظم رهبری(حفظه الله) فرمودند مثل؛ ضدفساد بودن، عدالت خواه بودن، داشتن روحیه ی جهادی، علاوه از اینکه با این معیارها تطبیق میکند ایشان دو امتیاز دیگر هم دارند؛ یکی عملکرد خوب گذشته، که در هر مسؤولیتی داشتند، درخشیدند.

فی المثل در آستان قدس رضوی علیه السلام که وضع آشفته ای داشت، ایشان با پذیرش مسئولیت در آستان، آنجا را سر و سامان دادند، و لذا مردم به ایشان اقبال دارند و عملکردشان در ریاست قوه قضاییه که در عرض ۲ سال توانستند قوه قضاییه را اصلاح کنند، نابسامانی هایی که در آنجاوجود داشت، مانند داستان طبری و امثال ذلک، اینها را اصلاح کردند، محاکمه کردند، و در خارج از قوه قضاییه با مفسدین اقتصادی برخوردهای لازمی کردند. این عملکرد خوب را ایشان دارند و لذا مردم در تهران و استانها از ایشان استقبال می کنند و دعوت کردند برای کاندیداتوری.

امتیاز دیگری که جناب آقای رئیسی دارند، این است که ولایت پذیر هستند و مطمئن هستیم به ولایت پذیری ایشان، اشکالی که از اول انقلاب تا به امروز مشاهده می شود نداشتن همفکری با رهبری است. به استثنای آقای رجایی رضوان الله تعالی علیه که انسان شریف و نازنینی بودند و دو دوره ی دوم و سومی که شخص مقام معظم رهبری(حفظه الله) رئیس جمهور بودند، و کاملا تابع امام(ره) بودند در مابقی دوره ها ما می بینیم نوعا مسؤولینی که در راس دولت بودند، در مقام صحبت، مقام معظم رهبری(حفظه الله) می گفتند و اسم می بردند ولی در مقام عمل خودشان هرچه میخواستند را انجام می دادند، دلشان هرچه می خواست اقدام میکردند ولی درمورد آقای رئیسی ما اطمینان کامل داریم که تابع رهبری است، همفکر مقام معظم رهبری هستند.

بنابراین همه افرادی که توانایی دارند از جمله آقایان اهل علم، مردم را به اصل حضور در انتخابات و به انتخاب اصلح دعوت کنند و همچنین امتیازات حضرت آقای رئیسی را تبیین نمایند. امیدواریم در ۲۸ خرداد حضور حداکثری  محقق شود و انتخاب اصلح و آینده ی درخشانی برای کشور ان شاالله رقم زده شود.

والسلام علیکم و رحمه الله

ارسال نظرات