۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۸۲۷۶۴
بیانیه انتخاباتی مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی؛

رقم زدن یک تحول بزرگ در نظام اجرایی

رقم زدن یک تحول بزرگ در نظام اجرایی
در بیانیه مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی آمده است: از کلیه اقشار مردمی درخواست می‌شود بمنظور رقم زدن یک تحول بزرگ در نظام اجرائی کشور تلاش مؤثر و همه جانبه‌ای داشته باشند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در بیانیه مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی در آستانه برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری آمده است: جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در مسیر ورود به یک نقطه عطف تاریخی قرار گرفته که در آن مردم غیرتمند ایران می‌توانند رویکرد مدیریتی کشور را تغییر دهند؛ در ادوار گذشته، انتخابات همواره منشأ تغییر و دگرگونی و تحول از جانب مردم ایران بوده است. با انتخاب رئیس جمهور، نمودی دیگر از اراده ملت ایران در تعیین سرنوشت سیاسی و مدیریتی تحقق یافته و این ودیعه الهی که با انقلاب اسلامی بهمن 1357 با رهبری خمینی کبیر ظهور و بروز یافت، به اذن الهی تا ظهور حضرت بقیةالله الاعظم و برقراری حکومت حق و عدل الهی و حاکمیت مستضعفان استمرار می‌یابد.

دانشگاهیان انقلاب اسلامی در این مقطع زمانی حساس و سرنوشت ساز نکاتی را به عرض ملت شریف ایران می رسانند:

مردم ایران در شرایط کنونی وارث نظامی هستند که محصول فداکاری و ایثار میلیون‌ها ایرانی و خون مقدس صدها هزار انسان فداکاری است که با جانفشانی خویش، تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت خود و تعیین مدیریت عالی اجرایی کشور را برای مردم ایران امکان‌پذیر کرده‌اند. این مسؤولیت سنگین، بر عهده همه ما است، تا این امانت رشد یافته با خون فرزندان و جوانان این مرز و بوم را پاس داشته و در تداوم آن کوشا باشیم.

مردم ایران امروز از وجود یک دولت ناکارآمد که 8 سال فرصت‌های بی‌نظیری را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی جهت اعتلا و پیشرفت کشور، بهبود اقتصاد و معیشت مردم، توسعه ارتباط با کشورهای همسایه و قدرت‌های اقتصادی نوظهور دنیا از دست داده، نگران و گله‌مند هستند. موضوع مشارکت حداکثری مردم، دستمایه‌ای برای به چالش کشاندن اصل حق مردم در تعیین سرنوشت سیاسی و مشروعیت مردمی انتخابات شده است.

پروژه کاهش مشارکت مردم دارای دو بال داخلی و خارجی است که در شیوه‌ها، ابزارها و سازوکارها، از هماهنگی و انسجام برخوردار بوده و در پی بکارگیری تمام توان خود، مشارکت آگاهانه و مسؤولانه مردم را هدف قرار داده است.

بررسی عملکرد اجزای عناصر داخلی و خارجی این جریان نشان از تفکر و اعتماد به مشی لیبرالی است. این جریان به جای نمایندگی حق آحاد ملت ایران، نماینده جریانات و گروه‌های سیاسی و اصحاب قدرت بوده و در پی تبدیل دولت مردمی و دموکراسی، به دولت حزبی، باندی و گروهی است. اینک که این جریان دستیابی به قدرت و دولت را مسدود می‌بیند، چالش حضور مردمی، ایجاد تردید و یأس در انتخابات را تدارک دیده است.

ترویج انگاره کاهش مشارکت مردم در انتخابات برنامه‌ای است که به شدت مورد تبلیغ واقع شده و تقلیل نقش مردم در تعیین سرنوشت سیاسی به دلیل نارضایتی از یک باند و جریان و گروه و پیوند زدن آن به مشروعیت و مقبولیت نظام و انقلاب، ماهیت هسته اصلی این برنامه را تشکیل می دهد.

در واقع مرور بر عملکرد این جریان حاکی از آن است که دستگاه اجرایی کشور، خانه امن مفسدین و دست اندرکاران چپاول دارایی‌های ملت شده و ملت عزتمند و با شرافت، محرومان و مستضعفان را به صف مرغ و روغن و سایر کالاهای اساسی کشانده و مبهوت افزایش بیکاری، کاهش مداوم قدرت خرید و ارزش پول ملی نموده است.

در دوره زمانی مناظرات و گفت‌وگوهای انتخاباتی، نمایندگان این جریان لیبرال و ناتوان در مسیر انحراف اذهان و قلب واقعیت و ایجاد جنگ روانی جهت استمرار و تداوم همان روند حکومتی در بازه زمانی 1400 تا 1408 برآمده اند و با توهین و افترا به کاندیداهای انقلابی و کدخدا نمائی مجدد آمریکا و ارتباط با غرب و کشورهای سلطه گر، به عنوان تنها راه نجات کشور، سعی در ایجاد دلسردی بیشتر و کاهش مشارکت مردمی نمودند. البته در مقابل این حرکت های مذبوحانه، کاندیداهای جبهه انقلاب با متانت به مباحث غیر اصولی آن ها که باعث ضربه زدن به باورها و صیانت نظام بود، پاسخ دادند.

آنچه در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است، لزوم اتحاد و انسجام کاندیداهای جبهه انقلاب و پشتیبانی از کاندید اصلح، جهت برگزاری یک انتخابات پرشور و پر تعداد است و لذا دانشگاهیان انقلاب در این مقطع زمانی تاریخی، از کاندیداهای جبهه انقلاب می خواهند برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه سال 1392، با عزت نفس و برخورد مسئولانه و به دور از تحریکات افراد نا آگاه، یا عوامل نفوذی، و با اخذ یک تصمیم انقلابی در جهت هم افزائی و تسهیل در انتخاب کاندید اصلح، اقدام نمایند.

از کلیه اقشار مردمی درخواست می شود در این فرصت محدود باقیمانده، با تشریح لزوم حضور گسترده مردمی در صحنه انتخابات، به منظور رقم زدن یک "تحول بزرگ در نظام اجرائی کشور"، و پاک کردن فساد و ناکارآمدی از دامن دستگاه اجرائی، تلاش مؤثر و همه جانبه ای داشته باشند. البته در این ساعات باقیمانده، باید با هوشیاری و توجه، همچنان مراقب فضاسازی ها و توطئه های بیگانگان و عوامل داخلی آن ها بود، تا با طرح موضوعات چالش برانگیز، فضای انتخاباتی کشور را تحت تأثیر و آسیب قرار ندهند.

ارسال نظرات